Img20240207120531243 650x330 - فرهنگ ایثارگری به حل مشکلات اقتصادی کشور کمک می‌کند

فرهنگ ایثارگری به حل مشکلات اقتصادی کشور کمک می‌کند

اولین گردهمایی ایثارگران اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در آستانه چهل‌وپنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، برگزار شد. ساسان شاه ویسی، دبیرکل اتاق ایران در این نشست با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب و دفاع مقدس، برگزاری این گردهمایی را در راستای مسئولیت اجتماعی و دینی عنوان کرد و گفت: ما وام‌دار یک تفکر بزرگ به نام مکتب شهادت در کشورمان هستیم. در جریان ایثارگری، خیلی‌ها از خون خود گذشتند تا آرامش و پایداری کشور حفظ و زندگی در کشور تحت لوای تفکر دین مبین اسلام اجرایی شود.

او افزود: سعی کنیم به فرزندان بیاموزیم که دفاع مقدس، فقط یک جنگ و یک اتفاق تاریخی نبود. این سرزمین کهن از گذشته محل ددمنشی متجاوزین و تغییرات مختلف تاریخی بوده است. ما به شدت دچار انقراض شدیم اما دوباره سر بلند کرده‌ایم.

دبیرکل اتاق ایران تأکید کرد: با توجه به ایثارگری‌هایی که برای این خاک انجام شده است، در کشورمان  سرمایه‌های عظیمی را داریم که می‌توانند نقش یک اسوه را برای ما داشته باشند.

محمدرضا رحیمی‌نسب مدیرکل و دبیر شورای مشاوران وزرای دستگاه‌های اجرایی در امور ایثارگران بنیاد شهید هم در این نشست تصریح کرد: جریان ایثارگری بزرگ‌ترین اتفاقات را برای کشور رقم زده است اما بی‌بهره‌ترین افراد در این نظام، ایثارگران هستند.

او تصریح کرد: پرچم ایثارگران در هر نهاد و سازمانی مانند مسجد است. باید قدردان زحمات ایثارگران باشیم و خانواده‌های ایثارگر باید مانند پدرانشان که برای رفاه، آسایش کشور هزینه کردند، برای تولید و ترقی اقتصاد کشور تلاش کنند.

رحیمی‌نسب تأکید کرد: با تفکر ایثارگری، معضلات اقتصادی کشور قابل حل است. اگر امروز در کشور مشکل و معضلی است به دلیل فاصله گرفتن از مرام ایثارگری است.

رضی منصوری، مدیر امور مجلس و مسئول ایثارگران اتاق ایران نیز در این نشست با اشاره به چگونگی شکل‌گیری مجمع ایثارگران اتاق ایران، گفت: در مجموعه اتاق ایران تا امروز ۳۶ ایثارگر که شامل رزمنده، جانباز، فرزند شهید، فرزند ایثارگر و بردار شهید هستند شناسایی شده‌اند.

در این نشست، ایثارگران اتاق ایران نیز در سخنانی به بیان نظرات و مشکلات خود پرداختند.

منبع: اتاق ایران آنلاین

همچنین ببینید

Img20240501113719986 310x165 - پیشنهادهای ارزی اتاق ایران برای مراجع ذی ربط ارسال می شود

پیشنهادهای ارزی اتاق ایران برای مراجع ذی ربط ارسال می شود

با آغاز تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران در سال ۱۳۹۷ تا به امروز، مشکلات ارزی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *