62900252 660x330 - عکس فضانورد ماموریت «آکسیوم-۳» از شناوری در «ایستگاه فضایی بین‌المللی»

عکس فضانورد ماموریت «آکسیوم-۳» از شناوری در «ایستگاه فضایی بین‌المللی»

«مارکوس وانت» فضانورد ماموریت «آکسیوم-۳»، یک عکس را از داخل ماژول «دستینی» در «ایستگاه فضایی بین‌المللی» گرفته است که پاهای او را در حالت شناور نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری دنیای برند، عکس جدیدی که از داخل «ایستگاه فضایی بین‌المللی»(ISS) منتشر شده است، تعداد زیادی از تجهیزات آزمایشی را در مدار نشان می‌دهد.

به نقل از اسپیس، «مارکوس وانت»(Marcus Wandt) فضانورد «آژانس فضایی اروپا»(ESA) عکسی را که هنگام شناور بودن در محیط ریزگرانش ماژول «دستینی»(Destiny) در آزمایشگاه مداری گرفته است، منتشر کرد. ماژول دستینی، آزمایشگاه تحقیقاتی اولیه ایستگاه فضایی بین‌المللی به شمار می‌رود و به همین دلیل، میزبان طیف گسترده‌ای از آزمایش‌ها و مطالعات است.

در عکسی که وانت در حساب ایکس خود منتشر کرد، دیواره‌های ماژول دستینی به همراه تجهیزات و سیم‌هایی دیده‌ می‌شوند که آنها را پوشانده‌اند. پاهای وانت نیز به دلیل بی‌وزنی که فضانوردان درون ماژول تجربه می‌کنند، در پیش‌زمینه عکس به صورت شناور دیده می‌شوند.

ماژول دستینی دارای ۲۴ قفسه تجهیزات است که از پژوهش‌های گوناگون مرتبط با سلامت، ایمنی و کیفیت زندگی انسان پشتیبانی می‌کنند. ایستگاه فضایی بین‌المللی یک فرصت منحصربه‌فرد را برای انجام شدن آزمایش‌ها بدون حضور گرانش فراهم می‌کند و به پژوهشگران امکان می‌دهد تا انسان‌ها و دنیایی را که در آن زندگی می‌کنیم، بهتر درک کنند.

وانت در شرح این عکس نوشت: زاویه دید یک فضانورد. این عکس چه احساسی را به شما می‌دهد؛ آرامش، استرس، سرگیجه یا این می‌خواهید همه چیز را مرتب کنید؟

وانت در روز ۱۸ ژانویه به عنوان بخشی از ماموریت فضایی «آکسیوم-۳»(Ax-3) به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب شد. آکسیوم-۳ علاوه بر وانت، سه فضانورد دیگری را به ایستگاه فضایی بین‌المللی برد. این سه نفر عبارتند از «مایکل لوپز الگریا»(Michael López-Alegría) فضانورد سابق ناسا، «والتر ویلادی»(Walter Villadei) سرهنگ نیروی هوایی ایتالیا که در ژوئن ۲۰۲۳ با ماموریت «ویرجین گلکتیک»(Virgin Galactic) به فضای زیر مداری پرواز کرد و «آلپر گزراوچی»(Alper Gezeravcı) که اولین شهروند ترکیه است که به فضا می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

سفر سومین ماموریت خصوصی سرنشین‌دار به «ایستگاه فضایی بین‌المللی» آغاز شد

چهار فضانورد آکسیوم-۳ تا دو هفته در مدار زمین زندگی و کار می‌کنند. آنها وظیفه دارند بیش از ۳۰ آزمایش را در زمینه‌های گوناگون علم و فناوری با هدف پیش‌برد پروازهای فضایی انسان و کمک کردن به بهبود حیات روی زمین انجام دهند.

اگرچه برخی از افراد ممکن است با دیدن عکس وانت فکر کنند که داخل ماژول بدون نیروی گرانش برای نگه داشتن همه تجهیزات در جای خود، کمی درهم به نظر می‌رسد اما شاید برخی دیگر با ایده شناور شدن بدون وزن در فضا احساس آرامش کنند. به رغم بی‌نظمی ظاهری، فضانوردان برای حفظ استاندارد بالایی از پاکیزگی و اطمینان یافتن از ایمنی و عملکرد ایستگاه فضایی بین‌المللی آموزش دیده‌اند.

پایان


منبع

همچنین ببینید

63032653 310x165 - «خوابیدن» سموم مغز را دفع نمی‌کند!

«خوابیدن» سموم مغز را دفع نمی‌کند!

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که خواب ممکن است سموم را از مغز دفع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *