62875527 660x330 - ضرورت ایجاد ارتباط با نخبگان کشورهای همسایه

ضرورت ایجاد ارتباط با نخبگان کشورهای همسایه

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان بر ضرورت ایجاد ارتباط با نخبگان کشورهای همسایه و استفاده از ظرفیت ایشان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری دنیای برند به نقل از ایسنا، سیدسلمان سیدافقهی در حاشیه نشست هم‌اندیشی با نخبگان غیرایرانی که با موضوع «بررسی مشکلات و راهکارهای هم‌افزایی میان نخبگان» به همت مرکز همکاری‌های تمدنی بنیاد ملی نخبگان برگزار شد، با اشاره به تصویب آئین‌نامه حمایت از نخبگان غیرایرانی در هیات وزیران بر ضرورت ایجاد بستر مناسب برای افزایش ارتباط با نخبگان و استعدادهای برتر غیرایرانی و به‌ویژه بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان کشورهای همسایه تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تصویب آئین‌نامه حمایت از نخبگان غیرایرانی و دیده شدن راهکارهای مناسب برای رفع موانع پیش روی ایشان، امیدواریم زمینه لازم برای شکل‌گیری شبکه نخبگان غیرایرانی و توسعه ارتباطات بین‌المللی براساس سیاست‌های کلان کشور، بیش از پیش فراهم شود.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، در این نشست که با حضور جمعی از نخبگان غیرایرانی از جمله نخبگان کشورهای افغانستان، عراق و پاکستان برگزار شد، حاضران به بیان دیدگاه‌ها، انتقادات و پیشنهادات خود پرداختند. مسائلی چون اقامت، ایجاد سازمان و نهادی متولی امور نخبگان بین‌الملل، معیشت نخبگان و ضرورت فراهم شدن بستر ارائه برخی خدمات رفاهی، افزایش همکاری‌های علمی و پژوهشی، توجه بیشتر به امور دانشجویان غیرایرانی و … از جمله مهمترین مسائل مطرح شده در این نشست بود.

پایان

همچنین ببینید

63016462 310x165 - ترمیم سریع سوختگی با بانداژ ساخته‌شده از سیب، ذرت و سویا!

ترمیم سریع سوختگی با بانداژ ساخته‌شده از سیب، ذرت و سویا!

پژوهشگران ایتالیایی با استفاده از مواد موجود در محصولاتی مانند سیب و ذرت و سویا، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *