62929007 660x330 - «جایزه ملی فناوری نکست»؛ رویدادی برای معرفی ایده‌های فناور

«جایزه ملی فناوری نکست»؛ رویدادی برای معرفی ایده‌های فناور

پایگاه خبری دنیای برند به نقل از ایسنا/اصفهان «جایزه ملی فناوری نکست» محل حضور شرکت‌های بزرگ است. در این مسابقه، فعالیت‌ها و ایده‌هایی که این شرکت‌های بزرگ در آینده می‌خواهند به آن‌ها بپردازند، مطرح می‌شود.  

امروز سه‌شنبه یکم اسفندماه ۱۴۰۲، نشست خبری «جایزه ملی فناورانه نکست» در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار شد. در این نشست، قاسم مصلحی، رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، در خصوص این جایزه ملی، اظهار کرد: «جایزه ملی فناوری نکست» محل حضور شرکت‌های بزرگ است و به شرکت‌های نوپا در جشنواره‌های دیگر پرداخته می‌شود. در این مسابقه، فعالیت‌ها و ایده‌هایی که این شرکت‌های بزرگ در آینده می‌خواهند به آن‌ها بپردازند، مطرح می‌شود.  

وی افزود: بر اساس نظر معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، «جایزه نکست» در سطح جایزه مصطفی(ص)، البته در موضوع فناوری است.

مصلحی درباره تعداد طرح‌های شرکت کننده در این رویداد گفت: در مرحله ثبت‌نام اولیه ۲۴۰ طرح از استان‌های مختلف شرکت کردند که ۸۹ طرح به مرحله ثبت‌نام نهایی رسیدند و سپس داوری‌هایی به شکل حضوری در شهرستان‌های مختلف انجام شد. اکنون ۳۰ شرکت به مرحله نهایی رسیدند، شرکت‌های برگزیده فردا، ۲ اسفندماه، در شورای سیاست‌گذاری مشخص و در آیین اعطای جایزه از آن‌ها قدردانی می‌شود.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان یادآور شد: به برگزیدگان رویداد «نکست» در رتبه اول، ۵ میلیارد تومان گرنت و ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات، به رتبه دوم، ۳ میلیارد تومان گرنت و ۹ میلیارد تومان تسهیلات و به رتبه سوم، ۲ میلیارد تومان گرنت و ۶ میلیارد تومان تسهیلات اعطا خواهد شد.   

وی همچنین درباره فعالیت‌های شهرک علمی وتحقیقاتی اصفهان یادآور شد: در سال ۱۳۷۹ اولین مرکز رشد اصفهان در خیابان ۲۲ بهمن شکل گرفت. این مرکز هنوز هم پا برجا و مشغول به فعالیت است.

مصلحی ادامه داد: در عرصه فناوری از جمله پارک‌های علم و فناوری، اصفهان در میان شهرها پیشتاز بوده و می‌توان گفت این افتخاری برای این شهر است. انتخاب شهر اصفهان برای برگزاری جایزه مصطفی(ص) یا جایزه ملی نکست نیز از موارد دیگر برگزاری رویدادهایی در حوزه علم و فناوری در شهر اصفهان است.  

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، بیش از ۷۰۰ شرکت دانش بنیان و فناور در سطوح مختلف مشغول به فعالیت هستند، افزود: نزدیک به ۹ هزار و ۲۰۰ نفر در این شرکت‌های خصوصی شاغل هستند که حدود ۱۰ درصد از این افراد زیر ۲۵ سال و حدود ۴۳ درصد از آن‌ها بین ۲۵ تا ۳۵ سال سن دارند. همچنین، از میان ۹۰۰۰ نفر شاغل در شهرک، بیش از ۶۰۰ نفر دارای تحصیلات دکتری هستند.   

وی ادامه داد: این شرکت‌ها خصوصی هستند. قریب به اتفاق شرکت‌ها در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در بخش خصوصی فعالیت می‌کنند. به عبارتی، افراد شاغل در این شرکت‌ها حقوق بگیر دولت نیستند و خودشان باید کاری ارزشمند و اقتصادی انجام و ارائه دهند.  

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در خصوص فعالیت‌ها و موفقیت‌های شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در عرصه بین‌الملل، افزود: انجمن پارک‌های علمی آسیا (ASPA) که مقر آن در کشور کره است هر سال میان تیم‌های مختلف رقابتی برگزار می‌کند و در این رقابت چهار شرکت برتر را از میان پارک‌های علم و فناوری کشورهایی مانند کره، چین، ژاپن، ترکیه، مالزی و ایران انتخاب و معرفی می‌کند. از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۲۳ هر ساله یکی از شرکت‌های شهرک در این رقابت حضور داشته و برگزیده شده‌اند که این نکته خود بسیار غرورآفرین است.

پایان

همچنین ببینید

63034308 310x165 - حیرت محققان از انتقال ویژگی‌های شخصیتی همراه با عضو پیوندی

حیرت محققان از انتقال ویژگی‌های شخصیتی همراه با عضو پیوندی

یک مطالعه تکان‌دهنده نشان می‌دهد که گیرندگان عضو پیوندی ممکن است بیشتر از یک قلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *