62552459 660x330 - افزایش تاب‌آوری در برابر مخاطرات طبیعی در سایه علم کواترنری

افزایش تاب‌آوری در برابر مخاطرات طبیعی در سایه علم کواترنری

دبیر علمی سومین کنفرانس بین‌المللی علوم کواترنر با اشاره به چالش‌ها و مخاطرات زمین‌شناسی و آب و هوایی، گفت: علم کواترنری برای رویارویی با چالش‌های جاری در کاهش تغییرات آب و هوایی برنامه ارائه می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری دنیای برند، دکتر مهیار مهتدی  امروز در افتتاحیه سومین کنفرانس بین‌المللی علوم کواترنری با بیان اینکه این کنفرانس توسط انجمن کواترنر ایران (IRQUA)، پژوهشکده علوم زمین (RIES) و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی ایران (GSI) از امروز آغاز به کار کرد، افزود:  این همایش عموماً هر دو سال یک بار برگزار می‌شود و از جمله مهمترین رویدادهای انجمن کواترنر ایران به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: این بار، ما یک برنامه مهم در مورد نقش علوم کواترنر در کمک به پایگاه دانش برای رویارویی با چالش‌های جاری در کاهش تغییرات آب و هوایی ارائه می‌دهیم.

دبیر علمی سومین کنفرانس بین‌المللی علوم کواترنر، افزود: ما در این همایش یک جلسه ترکیبی داریم و شرکت‌کنندگان به صورت حضوری و آنلاین در این برنامه علمی ترکیبی که شامل کارگاه‌ها و سفرهای میدانی و ارائه مقالات می‌شود، حضور خواهند یافت.

مهتدی خاطرنشان کرد: ما از همه ایده‌ها برای بهبود درک بهتر از روابط بین عوامل و فرآیندهای مختلف طبیعی و انسانی، چشم‌انداز و آب و هوا، تکامل انسانی و تمدن‌ها استقبال می‌کنیم.

دبیر اجرایی سومین کنفرانس بین‌المللی علوم کواترنر با اشاره به ویژگی‌ها و تحولات دوران کواترنری، خاطر نشان کرد: بحران‌های آب و خاک و مخاطرات طبیعی که امروزه شاهد آن هستیم، اکوسیستم را به طور جدی به خطر می‌اندازد.

پایان


منبع

همچنین ببینید

63017578 310x165 - فیزیک ثابت کرد که «دشمنِ دشمنِ شما واقعاً دوست شماست»

فیزیک ثابت کرد که «دشمنِ دشمنِ شما واقعاً دوست شماست»

یک گروه تحقیقاتی از دانشگاه نورث وسترن از فیزیک و نظریه آماری برای تایید نظریه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *