برندسازی هنرهای دستی و آثار هنری

صنایع دستی کرمانشاه برندسازی می شود

استان کرمانشاه دارای ۱۱۰ نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی و ۱۱ مهر اصالت یونسکو در این حوزه است.

به گزارش  روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، آقای امید قادری در حاشیه پنجمین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی که در کرمانشاه برگزار شد، عنوان کرد: در زمینهٔ تحقق شعار سال در این بحث میتوان گفت: زمینه رونق تولید در بخش‌های مختلف فرهنگی که میتواند نقش مهمی را ایفا کند وجود دارد و باید حساب ویژ‌های برای آن باز کرد؛ زیرا پایه‌ها و مبانی محکمی در حوزه فرهنگی به ویژه در صنایع دستی و گردشگری در استان کرمانشاه فراهم شده است.

عرضه محصولات سنتی در بازار

او ادامه داد: یکی از برنامه‌های مهم اداره کل استان ایجاد بازار‌های بزرگ و عرضه محصولات سنتی و معرفی صنایع بومی به عنوان مهمترین سوغات هر منطقه و شهر است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با اشاره به راه اندازی ۳ بازارچه دائم صنایع دستی در کرمانشاه در آیند‌های نزدیک، اضافه کرد: با نشان (برند) سازی، بازاریابی و تجاری سازی ، معرفی تولیدات صنایع دستی، حمایت از هنرمندان و ایجاد فضا‌های لازم برای عرضه محصولات تولیدی، شاهد آشنایی و شناخت بیشتر گردشگران و میل خرید و مصرف صنایع دستی ایرانی در آنان خواهیم بود.

edbadde4 193b 4d72 bfc8 39ebc98f22ec 1024x476 - صنایع دستی کرمانشاه برندسازی می شود

نشان ملی مرغوبیت

او گفت: برگزاری دوره داوری نشان ملی مرغوبیت در کرمانشاه موجب رونق صنایع دستی استان، استانداردسازی آثار هنرمندان و تلاش آن‌ها برای رفع نواقص و کاستی‌ها است. تلاش میکنیم با کمک مسؤولان و نماینده‌های مجلس تعداد نشان‌های ملی و بین المللی این صنعت را افزایش دهیم.

آقای قادری گفت: ماه گذشته هرسین را به عنوان شهر ملی گلیم ایران به ثبت رساندیم و دالاهو نیز به صورت مشروط موافقت لازم را از وزارتخانه میراث فرهنگی به عنوان شهر تنبور ایران کسب کرده است.
داوران در روز اول پس از بررسی ۳۰ اثر صنایع دستی استان همدان، ۳ اثر را حائز رتبه لازم برای رقابت در بین آثار هنرمندان کشوری اعلام کردند.

در این دور از رقابتها، ۲۱۰ اثر از استان‌های کرمانشاه، همدان، اردبیل، ایلام، کردستان، آذربایجان غربی مورد داوری قرار میگیرد.

همچنین ببینید

هوش مصنوعی

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

شرکت‌های پیشروی جهان در زمینه هوش مصنوعی متعهد می‌شوند که از ایمنی آنلاین کودکان محافظت کنند.