هزینه درمان فیستول با لیزر

مطمئن‌ترین راه برای درمان فیستول چیست؟

پایگاه خبری دنیای برند، فیستول به معنی ایجاد یک تونل غیر طبیعی بین دو عضو بدن (مانند روده و مقعد) است. در فیستول مقعدی، یک تونل بین کانال مقعدی در انتهای کولون و پوست اطراف مقعد ایجاد می‌شود.

علت فیستول مقعدی چیست؟

اکثر فیستول‌های مقعدی پس از آبسه مقعدی ایجاد می شوند که به درستی بهبود نیافته یا تخلیه نشده است. هنگامی که غدد کوچک داخل مقعد مسدود می شوند، آبسه های مقعدی می توانند ایجاد شوند. این می تواند باعث عفونت و ایجاد آبسه شود. برخی موارد می توانند احتمال ابتلا به آبسه مقعدی یا فیستول مقعدی را افزایش دهند. این شامل:

  • بیماری کرون
  • دیورتیکولیت
  • هیدرادنیت چرکی
  • اچ‌آی‌وی
  • بیماری سل
  • عوارض جراحی در نزدیکی مقعد
  • درمان سرطان رادیوتراپی یا شیمی درمانی

در صورتی که کولیت اولسراتیو داشته باشید و برای تشکیل کیسه ایلیو مقعدی تحت عمل جراحی قرار گرفته اید، فیستول مقعدی به ندرت ممکن است رخ دهد. از هر ۲ تا ۴ نفر، یک نفر دچار فیستول مقعدی می‌شود.

حدود یک سوم از افراد مبتلا به بیماری کرون در مقطعی از زندگی خود دچار فیستول می شوند و حدود ۳ درصد از افراد مبتلا به کولیت اولسراتیو به فیستول مبتلا می‌شوند.

انواع فیستول پری آنال

فیستول مقعدی می تواند یک تونل منفرد (فیستول ساده) یا منشعب به چندین تونل (فیستول پیچیده) باشد. برخی از فیستول ها ممکن است از طریق ماهیچه های کف بدن شما ایجاد شود که می تواند مسئول کنترل روده شما باشد.

What is the safest way to treat fistula 1 - مطمئن‌ترین راه برای درمان فیستول چیست؟فیستول های مقعدی بسته به محل قرارگیری آنها در ارتباط با قسمت هایی از اسفنکتر مقعدی (عضله ای که حرکات روده ما را کنترل می کند) نام های مختلفی داده می شود. اینها هستند:

  • بین اسفنکتریک
  • ترانس اسفنکتریک
  • سوپراسفنکتریک
  • اکسترا اسفنکتریک

شایع ترین نوع آن بین اسفنکتریک و کمترین آن اکستر اسفنکتریک است.

علائم فیستول مقعدی چیست؟

برخی از علائم رایج فیستول مقعدی عبارتند از:

  • درد ضربان دار در اطراف پایین بدن که ممکن است هنگام نشستن یا حرکت بدتر شود
  • تورم و قرمزی در اطراف پایین بدن
  • تب و لرز
  • احساس خستگی و بیماری
  • قرمزی، درد یا خارش پوست اطراف دهانه مقعد
  • ترشحاتی که از پوست نزدیک پایین بدن شما خارج می شود. این ترشحات ممکن است مدفوع، خون یا چرک باشد

فیستول مقعدی چگونه تشخیص داده می شود؟

اگر علائمی دارید که به نظر می‌رسد فیستول مقعدی است، پزشک شما ممکن است شما را به یک متخصص برای بیماری‌های روده بزرگ و رکتوم ارجاع دهد. متخصص در مورد علائم و سابقه سلامتی شما سوال خواهد کرد. در طول معاینه فیزیکی، پزشک به دنبال شکاف فیستول در نزدیکی دهانه مقعد شما خواهد بود. آنها ممکن است روی ناحیه مورد نظر فشار بیاورند تا ببینند آیا درد دارد یا خیر و آیا چرک خارج می شود. گاهی اوقات، شما باید تحت بیهوشی یک معاینه ویژه داشته باشید تا ارائه دهنده بتواند بدون ایجاد درد، اطلاعات بیشتری به دست آورد. ممکن است از روش های مختلفی برای کمک به تشخیص استفاده شود. این شامل:

  • پروب فیستول. یک پروب بلند و نازک از طریق دهانه بیرونی فیستول هدایت می شود. ممکن است یک رنگ مخصوص برای کشف محل باز شدن فیستول تزریق شود.
  • آنوسکوپ. این یک اسکوپ ویژه است که برای بررسی داخل کانال مقعدی شما استفاده می شود.
  • تست های تصویربرداری این ممکن است شامل سونوگرافی باشد که با استفاده از امواج صوتی تصویری از ناحیه مقعد ایجاد می کند. یا ممکن است شامل MRI باشد که با استفاده از آهنرباهای مخصوص و کامپیوتر، از آن ناحیه عکس می گیرد.

جراحی و لیزر تنها راه های تخلیه عفونت فیستول هستند و نکته حائز اهمیت برای بیماران، هزینه درمان فیستول با لیزر و جراحی است. این بیماری عفونی و آزار دهنده مقعدی در اثر ایجاد مجرایی غیر طبیعی مابین دو عضو از بدن روی می‌دهد و دیواره کانال مقعدی به پوست اطراف مقعد متصل می‌شود. برای اطلاع دقیق از هزینه لیزر فیستول می‌توانید به سایت darmanlaser.com  مراجعه کنید.

فیستول مقعدی چگونه درمان می‌شود؟

اگر فیستول شما در نتیجه بیماری کرون یا کولیت اولسراتیو ایجاد شده باشد، ممکن است با استفاده از دارو، جراحی یا ترکیبی از هر دو درمان شود.این داروها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

آنتی بیوتیک ها برای کمک به از بین بردن هرگونه عفونت و کاهش ترشحات داروهای بیولوژیک مانند infliximab یا adalimumab . Ustekinumab یا vedolizumab گزینه‌های دیگر هستند.

گزینه‌های جراحی فیستول

درمان فیستول بدون جراحی و لیزر در بیشتر کیس‌های مبتلا به این بیماری، امکانپذیر نیست.

فیستولوتومی

رایج ترین و موثرترین روش جراحی فیستول مقعدی فیستولوتومی است که تقریباً ۹۰ درصد از جراحی فیستول را تشکیل می‌دهد. در این روش، برشی در تمام طول فیستول، از دهانه داخلی تا خارجی ایجاد می‌شود. بسته به محل، ممکن است لازم باشد قسمت کوچکی از اسفنکتر مقعدی برای دسترسی به فیستول بریده شود.

پس از باز شدن، مجرای آن کاملا خراش داده می شود، محتویات فیستول خارج می شود و باز می ماند. در بیشتر موارد این ناحیه در عرض ۴-۸ هفته بهبود می یابد و یک اسکار صاف تشکیل می شود. با فیستول‌های پیچیده‌تر، ممکن است گاهی اوقات مسیر به جای اینکه همه به یکباره باشد، در قسمت‌هایی باز شود.

نخ Seton

Seton قطعه ای از نخ جراحی یا لاستیک نازک است که در مجرای فیستول باقی می ماند تا برای چند هفته باز بماند تا قبل از بسته شدن کاملاً تخلیه شود. انتهای آن از طریق مقعد بیرون آمده و بسته می شود تا در جای خود بماند. با ایجاد زهکشی مناسب از دستگاه، از گسترش فیستول جلوگیری می کند، التهاب را کاهش می دهد و امکان تشکیل اسکار در داخل دستگاه را فراهم می کند. این ممکن است بعداً برداشته شود و از سایر تکنیک های جراحی برای اصلاح دائمی فیستول استفاده شود.

این تکنیک گزینه خوبی برای بیمارانی است که به دلیل نزدیکی یا درگیری عضلات اسفنکتر مقعد، در معرض خطر بالای بی اختیاری روده پس از جراحی قرار دارند. گاهی اوقات با ستون های متوالی سفت تر به منظور فرسایش آهسته دیواره فیستول و باز گذاشتن آن بدون تقسیم اسفنکتر استفاده می شود.

فلپ پیشرفته

برای یک روش پیچیده، یا برای بیماران با خطر بالای بی اختیاری روده به دنبال فیستولوتومی معمولی، تکنیک پیشرفته جراحی فلپ ممکن است گزینه خوبی باشد. این شامل پیش بردن یک تکه بافت یا پوست، به نام فلپ پیشرفت، از رکتوم یا اطراف مقعد است. سپس فلپ پس از بهبودی به دهانه فیستول متصل می شود تا به بهبودی کمک کند. نیازی به تقسیم اسفنکتر ندارد.

LIFT

روش بستن لوله فیستول بین اسفنکتریک (LIFT) یک روش نویدبخش برای درمان فیستول هایی است که از اسفنکترهای مقعدی عبور می کنند. فیستول از طریق پوست وارد می شود، اسفنکترهای مقعدی از هم جدا می شوند و قسمت بین آنها بین لیگاتورها باز می شود تا بهبود یابد. این یک تکنیک بدون تقسیم اسفنکتر است.

پلاگین بیوپروتز

یک پلاگ مخروطی شکل از بافت حیوانی به نام پلاگ پروتز زیستی نیز می تواند برای پر کردن دهانه داخلی فیستول استفاده شود. این با بخیه در جای خود نگه داشته می شود. از آنجایی که دهانه را به طور کامل بسته نمی کند، به فیستول اجازه می دهد به تخلیه ادامه دهد. در نهایت، بافت جدید در اطراف و داخل پلاگ رشد می کند و دستگاه بسته می شود. این تکنیک با خطر بیشتر عوارضی مانند درد، تشکیل آبسه یا جابجایی پلاگین همراه است.

عوارض فیستول مقعدی چیست؟

اگر فیستول مقعدی درمان نشود، می تواند بسیار دردناک باشد و می‌تواند منجر به عفونت باکتریایی شود که می‌تواند باعث سپسیس شود. سپسیس می‌تواند تهدید کننده زندگی باشد. عوارض بعد از جراحی فیستول مقعدی می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • بازگشت فیستول
  • یک عفونت
  • عدم توانایی در کنترل حرکات روده در صورت برداشتن برخی از عضلات ناحیه (اسفنکتر مقعد)

‌جلوگیری از فیستول

شما می‌توانید با مدیریت دیابت، بیماری‌های مقاربتی و سایر عوامل خطر، شانس ابتلا به این بیماری را کاهش دهید. اگر به بیماری التهابی روده مانند کرون مبتلا هستید، معمولاً به داروهایی برای جلوگیری از مشکلات آنورکتال مانند آبسه نیاز است.

این مطلب، خبر آگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

Creating a beautiful and practical environment for the balcony 310x165 - ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

پایگاه خبری دنیای برند، بالکن همچون تکه‌ای از طبیعت در آغوش خانه، واحه‌ای از آرامش …

یک نظر

  1. blank

    عالی بود این مطلب ممنون از سایت خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *