Unreasonable biting of the car in idle mode - گاز خوردن بی دلیل خودرو در حالت خلاص پراید

گاز خوردن بی دلیل خودرو در حالت خلاص پراید

پایگاه خبری دنیای برند، گاز خوردن ماشین‌های ایرانی یکی از متداول‌ترین نقص‌های فنی است که اکثر ما برای یک بار هم که شده آن را در زندگی مان تجربه‌ کرده‌ایم.

هرچه خودرویی پرفروش‌تر باشد و تعداد آن در سطح جاده بیشتر باشد، احتمال ابتلا به این نقص در آن بیشتر است. بر اساس همین مقدمه تصمیم داریم تا در این مطلب به     گاز خوردن بی دلیل خودرو در حالت خلاص پراید بپردازیم.
پس اگر شما هم یکی از میلیون‌ها هم‌وطنی هستید که خودرو شخصی‌تان پراید است یا قصد دارید با شرکت در طرح فروش ویژه اقساطی که این روزها توسط سایا خودرو ارائه شده است، صاحب پراید شوید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

چه وقت ماشین گاز می‌خورد

 

گر از آن دسته رانندگان تازه کار هستید که هنوز به قول معروف با چم و خم جاده آشنایی ندارید و با اصطلاحات خاص این عرصه انس نگرفته‌اید، باید بدانید که وقتی پای راستتان را روی پدال گاز فشار می‌دهید تا جاده را در مشت بگیرید، اما شتاب خودرو شما زیاد نمی‌شود و یا گاهی حرکت خودرو با لرزش نیز همراه می‌شود، در این حالت ماشین شما اصطلاحا گاز می‌خورد.
اگر به تازگی ماشین‌دار شده‌اید و به دل جاده زدید، شاید درک مفهوم گاز خوردن برایتان در ابتدا قدری دشوار باشد، اما افرادی که معمولا عاشق سرعت هستند  گاز خوردن بی دلیل خودرو در حالت خلاص پراید را زودتر متوجه می‌شوند.

 

علت گاز خوردن پراید

اگر صاحب پراید هستید و با مشکل گاز خوردن مواجه شده‌اید و با جستجو در موتورهای کاوشگر به این صفحه هدایت شده‌اید، خوب است بدانید که به طور معمول اصلی‌ترین عامل گاز خوردن پراید،  ورود هوای بیش از حد مجاز به داخل منیفولد هوا است.

نقص در منیفولد

به عبارت دیگر وقتی سنسورهای هوای پراید خراب باشند یا منیفولد دچار نقص باشد، هوا بیش از آنچه که استاندارد تلقی می‌شود وارد منیفولد شده و شاهد گاز خوردن بی دلیل خودرو در حالت خلاص پراید خواهید بود.
در این حالت دور موتور افزایش پیدا می‌کند اما خودرو سرعت کافی ندارد.

چگونه مطمئن شویم منیفولد پراید خراب است؟

یکی از مهم‌ترین دلایلی که بخش قابل توجهی از متقاضیان خرید خودرو به سمت پراید می‌روند این است که این خودرو بسیار کم هزینه بوده و خرج آنچنانی روی دست مالکش نمی‌گذارد.
از این رو پراید، چه برای رفت و آمد به سر کار و محل تحصیل و چه حتی مسافرکشی برای امرار معاش، یک گزینه عالی است.
حال که نقص در منیفولد را یکی از عوامل احتمالی گاز خوردن بی دلیل خودرو در حالت خلاص پراید عنوان کردیم، قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه تست خرابی منیفولد پراید را خودتان انجام دهید تا مشکل پیش آمده را عیب یابی کنید. کافی است طبق مراحل زیر عمل کنید:

۱۰۶۲۵;    استپر را بررسی کنید

با یک دستگاه تست، استپر ماشین خود را بررسی کنید. استپر به قطعه‌ای در خودرو می‌گویند که رسالت آن روشن نگه داشتن پیشرانه در دور پایین است،  یعنی وقتی خودرو در حالت خلاص کار می‌کند، این استپر است که باید ماشین را روشن نگه دارد.
اگر استپر دچار نقص شود، بد کار کردن موتور را در پی دارد. با تست استپر، علت گاز خوردن بی دلیل خودرو در حالت خلاص پراید  را پیدا خواهید کرد.

۱۰۶۲۵;    سنسورهای هوای پراید را چک کنید

اگر سنسورهای هوا خراب باشند، هوای بیشتری به منیفولد وارد می‌شود و عملیات احتراق به درستی صورت نمی‌گیرد. در این وضعیت شما در حال رانندگی هستید، ممکن است بوی سوختگی عجیبی از اگزوز پراید حس کنید و متوجه می‌شوید که خودرو شما از سرعت افتاده است.
در واقع دچار نقص گاز خوردن شده‌اید و باید برای رفع مشکل اقدام کنید. سرویس‌های دوره‌ای و بازبینی مداوم سنسورهای هوا باعث می‌شود تا از بروز گاز خوردن بی دلیل خودرو در حالت خلاص پراید جلوگیری شود.

نقص ECU پراید

چنانچه ECU یا همان کامپیوتر پراید یا هر خودرو ایرانی یا خارجی دیگری مانند دیگنیتی، دنا پلاس، شاهین و …دچار نقص شود، گاز خوردن محتمل است.
کامپیوتر خودرو در ایجاد احتراق درست نقش محوری دارد، این قطعه را مغز متفکر یک ماشین می‌نامند که اطلاعات را از حسگرها دریافت می‌کند و به قطعات عملیاتی ارسال می‌نماید. آنچه که شما روی پنل ماشین خود مبنی بر روشن شدن چراغ چک می‌بینید، حاصل دریافت اطلاعات کامپیوتر از ریزپردازنده‌هاست. هر مشکلی در ECU می‌تواند علت گاز خوردن بی دلیل خودرو در حالت خلاص پراید باشد.

چگونه مطمئن شویم کامپیوتر پراید خراب است؟

اثبات سلامت یا نقص در کامپیوتر پراید تنها از طریق اتصال به دیاگ ممکن است. دیاگ با تشخیص نقص، تعمیرکار را در رفع مشکل و ریشه‌کن کردن علت گاز خوردن پراید هدایت می‌کند.

عیب در دریچه گاز پراید

به گواه تعمیرکاران پراید، یکی از پرتکرارترین نقص‌هایی که بر این خودرو عارض می‌شود، نقص در دریچه گاز است.
خرابی دریچه گاز باعث می‌شود تا درب آن به طور کامل بسته نشود و در نتیجه هوای اضافه راهی برای ورود به منیفولد پیدا می‌کند.
بنابراین هر گاه شاهد گاز خوردن بی دلیل خودرو در حالت خلاص پراید بودید، به خراب بودن دریچه گاز به عنوان یکی از ایرادات احتمالی حتما فکر کنید.
با توجه به اینکه این نقص در بسیاری از خودروها دیده شده است، با تعویض زود به زود این دریچه می‌توان از بروز مشکل جلوگیری کرد.

خرابی سنسور دور موتور

اصلا بعید نیست که سنسور دور موتور پراید خراب شده باشد و عملیات احتراق به درستی تکمیل نگردیده باشد. وقتی هوای بیشتری وارد محفظه احتراق می‌شود، انفجار بزرگ‌تری رخ می‌دهد که درصد آلایندگی آن نیز بیشتر است، در چنین وضعیتی طبیعی است که دور موتور هم بیش از حد بالا رفته باشد.
بنابراین شاهد گاز خوردن بی دلیل خودرو در حالت خلاص پراید خواهید بود. پس فورا باید برای تعمیر و تعویض سنسور اقدام کنید.

در هنگام گاز خوردن پراید چه کنیم

 

Unreasonable biting of the car in idle mode 0 - گاز خوردن بی دلیل خودرو در حالت خلاص پرایدگاز خوردن نه فقط برای پراید بلکه برای هر ماشین ایرانی یا خارجی از پژو گرفته تا فیدلیتی ممکن است پیش بیاید.
در چنین شرایطی دستپاچه نشوید، لازم نیست سریعا توقف کنید، فقط کافی است پدال گاز را رها کنید تا دور موتور به آرامی پایین بیاید. سپس می‌توانید در آرامش ترمز کنید و ماشین خود را عیب یابی نمایید.

خرید اقساطی خودرو از سایاخودرو

اگر قصد شرکت در طرح‌های فروش ویژه اقساطی را دارید یا مکررا با گاز خوردن بی دلیل خودرو در حالت خلاص پراید مواجهید و می‌خواهید یک ماشین  با توان فنی بالاتر بخرید، سایا خودرو با بهترین شرایط در کنار شماست.
⦁    تحویل فوری
⦁    خرید خودرو با قیمت واقعی
⦁    کمترین پیش پرداخت ممکن
⦁    اقساط بلند مدت
⦁    مشاوره رایگان پیش از خرید
⦁    و تنظیم قرارداد شفاف

تنها بخشی از امتیازاتی است که سایا خودرو برای مشتریان خود در نظر گرفته است.

با استفاده از چنین مزایای ارزشمندی وقت آن رسیده است به علت گاز خوردن بی دلیل خودرو در حالت خلاص پراید، به یک خودرو مدرن و باکیفیت جدید سلام بگویید و با شرکت در طرح‌های اقساطی سطح رفاه معیشتی خود را ارتفا دهید.
برای شرکت در طرح خرید قسطی پراید، دنا، دیگنیتی و دیگر خودروهای ایرانی و خارجی از سوی سایا خودرو می‌توانید با کمترین سرمایه اقدام کنید.
هم چنین هم وطنان سراسر کشور برای استعلام قیمت روز فیدلیتی، تارا اتومات، شاهین و … می‌توانند همه روزه در ساعات کاری با مراکز فروش سایا خودرو تماس حاصل نمایند.

 

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

Creating a beautiful and practical environment for the balcony 310x165 - ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

پایگاه خبری دنیای برند، بالکن همچون تکه‌ای از طبیعت در آغوش خانه، واحه‌ای از آرامش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *