اینتل

عقب نشینی برند آمریکایی اینتل در آلمان

پایگاه خبری دنیای برند، شرکت آمریکایی اینتل از هدف اولیه خود برای راه اندازی کارخانه تراشه در شهر ماگدبورگ آلمان در نیمه اول سال ۲۰۲۳، عقب نشینی کرد و خواستار دریافت یارانه دولتی بیشتری شد.

پس از این که پاندمی کووید ۱۹ و حمله نظامی روسیه به اوکراین، ریسکهای زنجیره تامین جهانی را بارز کرد، این کارخانه برای طرحهای آلمان و اتحادیه اروپا برای تقویت تولید داخلی تراشه، اهمیت زیادی پیدا کرد.

روزنامه فولکس اشتیمه در گزارشی با اعلام خبر به تاخیر افتادن راه‌اندازی کارخانه تراشه اینتل در آلمان، نوشت: افزایش هزینه انرژی و مواد خام، محاسبات اولیه این شرکت آمریکایی را برهم زده است. اینتل در ابتدا هزینه ۱۷ میلیارد یورو (۱۸ میلیارد دلار) را پیش بینی کرده بود اما هزینه این پروژه اکنون به ۲۰ میلیارد یورو نزدیک شده است.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

 سخنگوی اینتل گفت: چالش‌های ژئوپلیتیکی افزایش پیدا کرده و تقاضا برای نیمه‌رساناها، کاهش یافته است. این به معنای آن است که نمی‌توانیم تاریخ قطعی برای آغاز ساخت این کارخانه بدهیم. این شرکت اعلام کرد سرگرم مذاکره با دولت آلمان درباره نحوه تامین هزینه اضافی است.

منبع: ایسنا

همچنین ببینید

The family health program in the name of Iran was registered globally 310x165 - برنامه سلامت خانواده به نام ایران ثبت جهانی شد

برنامه سلامت خانواده به نام ایران ثبت جهانی شد

سازمان جهانی بهداشت، «برنامه سلامت خانواده» را ابتکار جمهوری اسلامی ایران دانست و بر اساس …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x