دانشگاه کسب و کار

بررسی زندگی فرانسوا ولتر و اثر دانینگ کروگر توسط رسانه تخصصی دانشگاه کسب و کار

پایگاه خبری دنیای برند، احتمالا نام فرانسوا ولتر فیلسوف و قاضی پرآوازه و یکی از برجسته‌ترین و موفق‌ترین نویسنده‌های فرانسوی در عصر روشنگری را بارها شنیده‌باشید. از مهم‌ترین دلایل شهرت این فیلسوف می‌توان به مواردی مانند هوش فوق‌العاده، ابراز عقایدی متفاوت مانند جدا بودن دین از سیاست، آزادی بیان، مخالفت با کلیسای کاتولیک و نویسندگی در تمام سبک‌های نوشتاری و ادبی را نام برد. او کتاب‌های معروف و ارزشمندی نیز از خود به یادگار گذاشته‌است. در این مقاله قصد داریم زندگی پرماجرای فرانسوا ولتر را از دیدگاه دانشگاه کسب و کار مورد بررسی قرار دهیم. دانشگاه کسب و کار رسانه‌ای تخصصی در حوزه کارآفرینی است که تمامی موضوعات مرتبط با کارآفرینی را پوشش می‌دهد. اگر به کارآفرینی و موضوعات مرتبط با آن علاقمند هستید، توصیه می‌کنم حتما سری به وب‌سایت‌هایی مانند فرچون، فوربز، دانشگاه کسب و کار، بیزینس اینسایدر و هاروارد بیزینس ریویو بزنید و اطلاعات خودتان را در موضوعات کارآفرینی، استارتاپ، سرمایه‌گذاری و توسعه فردی بالا ببرید. بعد از بررسی زندگی و آثار ولتر درباره اثر دانیگ کروگر هم توضیحاتی ارائه خواهیم داد. لطفا تا انتهای مقاله با ما همراه‌ باشید. 

فرانسوا ولتر در کدام شهر متولد شد و نام اصلی او چه بود؟

فرانسوا ولتر در بیست و یکمین روز از نوامبر سال ۱۶۹۴ میلادی در شهر پاریس فرانسه و در یک خانواده نسبتا مرفه متولد شد. نام او ابتدا فرانسوا ماری آروئه بود که بعدها به دلیل مخالف با پدرش نام خانوادگی خود را به ولتر تغییر داد. مادر او در سن هفت سالگی از دنیا رفت و او زندگی خود را در خانواده‌ای مذهبی با پدرش ادامه داد. ولتر تحصیلات خود را در مدرسه لوئی کبیر آغاز کرد و در طول زندگی خود به زبان‌های یونانی، لاتین، اسپانیایی، ایتالیایی و انگلیسی تسلط پیدا کرد. پدرش تمایل داشت که فرانسوا ولتر به یک حقوقدان تبدیل شود، اما خودش به نویسندگی علاقه بسیار زیادی داشت. نخستین تراژدی ولتر در سال ۱۷۱۸ منتشر شد. گیاهخواری، دفاع از حقوق حیوانات، ستایش هندوئیسم، اعتقاد به آزادی تجارت و مذهب، ستایش جامعه‌ای لیبرال و آزاد، جستجوی عدالت و نویسندگی در تمام سبک‌های نوشتاری و ادبی مانند شعر، رمان، مقاله، نمایشنامه با موضوعات علمی و تاریخی، از مهمترین ویژگی‌های اخلاقی و کاری فرانسوا ولتر به شمار می‌رفتند.

دلیل توقیف آثار معروف فرانسوا ولتر چه بود؟

فرانسوا ولتر در نوشتن آثار خود بسیار بی‌پروا و نترس بود و همین ویژگی اخلاقی باعث شد که در سال ۱۷۱۵ میلادی به دلیل سرودن اشعاری با موضوع تمسخر نایب السلطنه فرانسه و خانواده‌اش، محکوم به یک سال زندان شود. ولتر از حضور در زندان شاکی نبود؛ زیرا به عقیده او سلول انفرادی زندان یک مکان بسیار آرام و مناسب برای تمرکز و تفکر بود. ولتر به حدی پرکار و پرتلاش بود که در طول زندگی خود بیست هزار نامه و بیشتر از دوهزار جلد کتاب و کتابچه نوشت. این نویسنده بزرگ برای نوشتن آثار خود روزانه ۱۸ ساعت بیدار می‌ماند و دلیل بیدار بودنش نوشیدن قهوه بود. دولت فرانسه همواره آثار ولتر را به دلیل تحقیر سیستم دولتی و قضایی فرانسه توقیف می‌کرد. کتاب‌های انتقادی ولتر به حدی توسط مقامات فرانسه سرکوب می‌شد که گاهی دستور می‌دانند که تمام کتاب‌های او را بسوزانند. ولتر برای جلوگیری از نابود شدن آثارش مجبور می‌شد که کتاب‌هایش را با نام مستعار و در خارج از فرانسه منتشر کند. سال‌های زیادی از زندگی پرفراز نشیب فرانسوا ولتر در تبعید و در کشورهایی مانند سوئیس گذشت و هر لحظه می‌ترسید که دستگیر شود.Review of the life of Francois Voltaire and the work of Dunning Kruger by the specialized media of the University of Business 01 - بررسی زندگی فرانسوا ولتر و اثر دانینگ کروگر توسط رسانه تخصصی دانشگاه کسب و کار

معروف‌ترین کتاب‌های فرانسو ولتر کدامند؟

  • تراژدی بروتوس
  • کاندید یا خوش بینی
  • آتاگول
  • منتخب فرهنگ فلسفی
  • ساده دل
  • شاهزاده خانوم بابل
  • تاریخ روسیه
  • مرگ قیصر
  • فرهنگ فلسفی
  • دوشیزه اورئال
  • عصر لوئی چهاردهم
  • ایران

راه‌اندازی کسب و کار ساعت سازی توسط فرانسوا ولتر

فرانسوا ولتر در دهه ۱۷۷۰ میلادی زمانی که به زندگی در دهکده فرنی کشور سوئیس مشغول بود، تصمیم گرفت که یک کسب و کار ساعت سازی در این کشور راه‌اندازی کند. او برای شروع کسب و کار خود در دهکده فرنی از یک گروه باتجربه، متخصص و ماهر در حوزه ساعت‌سازی کمک گرفت. ساعت‌هایی که در دهکده فرنی تولید می‌شد به افراد معروفی مانند لوئی پانزدهم و کاترین کبیر فروخته شد. سرانجام این چهره سرشناس فرانسوی با تمام سختی‌هایی که در مسیر زندگی خود متحمل شده بود، در سال ۱۷۷۸ از دنیا رفت؛ اما تا آخرین لحظه دست از تلاش و پیشرفت برنداشت.Review of the life of Francois Voltaire and the work of Dunning Kruger by the specialized media of the University of Business 02 - بررسی زندگی فرانسوا ولتر و اثر دانینگ کروگر توسط رسانه تخصصی دانشگاه کسب و کار

اثر دانینگ کروگر چیست و چه عاملی باعث ایجاد آن می‌شود؟

به یک نوع سوگیری شناختی شخصیتی که باعث می‌شود افراد فکر کنند در یک زمینه خاص توانایی، دانش، هوش و استعداد بسیار زیادی دارند، اثر دانینگ کروگر می‌گویند. در این اثر افراد برای ارزیابی مهارت‌های خود به صورت دقیق آگاهی و شناخت کافی ندارند و به همین دلیل دچار اعتماد به نفس کاذب می‌شوند. اولین افرادی که در سال ۱۹۹۹ درباره این اثر روانشناسی مقاله ارائه دارند، دو روانشناس به نام‌های جاستین کروگر و دیوید دانینگ بودند. شاید بپرسید چه عاملی باعث ایجاد اثر دانینگ کروگر می‌شود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بسیاری از افراد برای این‌که انسانی با اعتماد به نفس به نظر بیایند، وانمود می‌کنند که مهارت و هوش بسیار بالایی دارند و با این کار حس نالایقی و ناکافی بودن را از خود دور می‌کنند. جالب است بدانید که افراد باهوش هم ممکن است دچار این اثر شوند؛ زیرا باهوش بودن دلیلی بر مهارت در زمینه‌های خاص یا قدرت بالای یادگیری نیست. در بسیاری از مواقع باهوشی و ماهر بودن دو موضوع جدا از هم هستند. بر اساس اثر دانینگ کروگر بسیاری از افراد جامعه این توانایی را ندارند که از یک نمای کاملا دور به ارزیابی توانایی‌ها و مهارت‌های خود بپردازند و همواره تصور می‌کنند از جنبه‌های مختلف مانند نوآوری، هوش و شوخ طبعی و غیره بیش از حد توانا هستند و به اصطلاح، خود را دست بالا می‌گیرند.

آشنایی بیشتر با کارآفرینی و موضوعات مرتبط با آن در رسانه دانشگاه کسب و کار

در این مقاله درباره زندگی، فعالیت‌ها و آثار نویسنده و فیلسوف فرانسوی فرانسوا ولتر و هم‌چنین اثر دانینگ کروگر صحبت کردیم. اگر جزو افرادی هستید که به موضوعات کارآفرینی، نوآوری، روانشناسی، سرمایه‌گذاری، استارتاپ، کسب و کار، بازاریابی، توسعه فردی، مسائل مالی کتاب‌های انگیزشی، زندگینامه افراد کارآفرین معروف و تاثیرگذار علاقه‌مند هستید، به سایت دانشگاه کسب و کار با آدرس اینترنتی http://businessuni.net/ مراجعه کنید و از محتوای مفید این وب سایت لذت ببرید.

Businessuni.net  | کارآفرینی و استارتاپ

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

فولاد

صادرات ۷.۶ میلیارد دلاری زنجیره فولاد ۱۴۰۲

پایگاه خبری دنیای برند، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران آمار کامل حجم و ارزش صادرات سال …

۲ نظر

  1. blank

    فرانسوا یکی از خفن ترین افرادی هستش که تا به این لحظه شناختم

  2. blank

    سپاس که نظرتون رو با ما در میان گذاشتین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *