تولیدات کهکیلویه و بویراحمد

تولیدات کهکیلویه و بویراحمد با برند و بسته بندی سایر استان ها صادر می شود

پایگاه خبری دنیای برند، مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سالانه ۲۲ هزار تن ماهی در این استان تولید می‌شود که از این میزان پنج هزار تن آن به روسیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادرات می‌شود.

اسحاق رستمی روز سه شنبه اظهار کرد: صادرات ماهی استان به دلیل ضعف در زیرساخت ها از طریق دیگر استان ها صورت می گیرد.

وی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد پایانه صادراتی ندارد و همین موضوع سبب شده تا تولیدات این استان با برند و بسته بندی سایر استان ها صادر شود.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در صورتی که تولیدات شیلات استان در کهگیلویه و بویراحمد بسته‌بندی و برندسازی شود و پایانه صادراتی داشته باشیم حجم بیشتری از تولید استان صادرات خواهد شد و سود بیشتری نصیب بهره برداران می شود.

رستمی بیان کرد: در حال حاضر ۲۷۰ مزرعه پرورش ماهی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و استان رتبه سوم کشوری در تولید ماهیان سردآبی را داراست.

وی عنوان کرد: البته بیشترین تولیدات ماهیان سردآبی استان در حوزه رودخانه کارون است و رودخانه‌های مارون و زهره هنوز پتانسیل یابی نشده و جای کار بسیار وجود دارد چنانجه در این مناطق هم ماهی تولید شود استان جهش چشمگیری در تولید شیلات خواهد داشت.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: زنجیره تولید ماهی در این استان تکمیل نیست و همین مسئله سبب شده که سالانه ۲۸ میلیارد ریال بدون هیچ عایدی از این استان برود.

استان کهگیلویه و بویراحمد معروف به سرزمین رودخانه های خروشان با وجود تولید ۱۰ درصد از روان آب های کشور ،۵۷ رودخانه به طول یکهزار و ۴۰۰ کیلومتر و۱۱ هزار کیلومتر آب راه ،دارای ظرفیت های خوبی در حوزه منابع آبی است و بشار، مارون و زهره از مهمترین رودخانه های استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.

این سرزمین با در اختیار داشتن ۱۰ درصد منابع آبی و ۱۱ و نیم میلیارد مترمکعب روان آب زمینه را برای توسعه بخش شیلات به خوبی فراهم کرده طوری که در حال حاضر تولید سالیانه آبزیان در استان به مرز ۲۲ هزار تن رسیده است.

استان کهگیلویه و بویراحمد سومین پرورش دهنده ماهی در ایران بشمار می رود و به شرط فراهم کردن زمینه‌ های لازم برای توسعه صنعت شیلات به ویژه در مناطق دورافتاده و محروم نرخ بیکاری در اینجا به حداقل می رسد و شاخص‌های توسعه اقتصادی ارتقا می یابد.

منبع: ایرنا

همچنین ببینید

دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی

دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی، غیرقانونی است

انجمن تجارت الکترونیک تهران، در بیانیه‌ای اعلام کرد که اخذ مالیات بر ارزش افزوده از خدمات حمل‌ونقل درون‌شهری نه تنها تصمیمی خلاف قانون است که آثار زیان‌بار فراوانی را نیز به‌همراه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *