برند بومی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان وجود بسته بندی و برند بومی را الزامی دانست

پایگاه خبری دنیای برند، رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از ارزآوری یک میلیارد دلاری صادرات محصولات کشاورزی این منطقه خبر داد و گفت: اگر زمینه صادرات فراهم شود ظرفیت ارزآوری بالایی وجود دارد.

دکتر احمد احمدپور جنوب کرمان را گلخانه طبیعی  دانست و افزود: با توجه به شرایط آب، مرغوبیت خاک و تنوع محصولات کشاورزی، در برخی ارقام تولیدات مقام اول تا سوم کشور را داریم.

وی سهم خرما و مرکبات را در سبد صادرات محصولات باغی قابل توجه عنوان کرد و گفت: در جنوب کرمان بیش از ۶۰ رقم خرما وجود دارد که با توجه به اینکه کیفیت دارند، بخشی از محصول از مناطق دیگر صادر می‌شوند.

احمدپور ارزآوری ۴۴۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی را نمونه‌ای از ظرفیت تولید با کیفیت عنوان کرد و افزود: با توجه به میزان تولید سالیانه که بیش از چهار و نیم میلیون تن است، می‌توانیم تا یک میلیارد دلار ارزآوری داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان کمرگ را مهمترین مولفه در بخش صادرات دانست و اظهار کرد: میزان صادرات و ارزآوری توسط اتاق بازرگانی از بخش‌های مختلف جمع آوری شده وگرنه اگر کمرگ مستقر شود، عدد بیش از این میزان است و چون محصولات از مناطق دیگر صادر می‌شوند، آمار دقیق‌تری نداریم.

وی محصولات گلخانه‌ای جنوب کرمان را بر اساس نظارت کارشناسان، ارگانیک دانست و تصریح کرد: هم اکنون کارشناسان بر میزان استفاده از سم و کود نظارت دارند و محصولات گلخانه نیز در بحث صادرات بازارپسند هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان وجود بسته بندی و برند بومی را الزامی دانست و از کشاورزان، تولیدکنندگان و صادرکنندگان خواست در این موارد اقدام کنند و محصولات را بنام برند خودشان صادر نمایند.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

وی به کشت‌های جایگزین به عنوان تغییر الگوی کشت اشاره کرد و گفت: کشت‌های جایگزین که به آب کمتری نیاز دارند، در دستور کار قرار گرفته که نمونه آن دانه‌های روغنی و گل محمدی است.

منبع: ایسنا

همچنین ببینید

برند تسلا

افت محبوبیت تسلا در کالیفرنیا: زمزمه‌های افول یک غول؟

طبق داده‌های انجمن فروشندگان خودروهای جدید کالیفرنیا، ثبت نام خودروهای تسلا در این ایالت در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ با افت هشت درصدی مواجه شده است. این دومین دوره متوالی است که شاهد کاهش تقاضا برای خودروهای این برند در کالیفرنیا هستیم، بازاری که زمانی قلب تپنده محبوبیت تسلا محسوب می‌شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *