زنجیره ارزش، برندینگ و صادرات

نخستین همایش ملی “زنجیره ارزش، برندینگ و صادرات” در صنعت/ اردبیل

پایگاه خبری دنیای برند، نخستین همایش ملی “زنجیره ارزش، برندینگ و صادرات”  کشت، صنعت و دامپروی مغان برگزار شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل عصر جمعه در این همایش اظهار کرد: ما هر قدر در عرصه تولید از فناوری‌های جدید و علوم نوین استفاده کنیم به همان میزان نیز ارزش افزوده بیشتری را در بخش کشاورزی شاهد خواهیم بود.

نادر تقی زاده به شکل‌گیری میزهای تخصصی زنجیره ارزش، برندینگ، صادرات و شبکه‌های تولید با فناوری‌های جدید را با همکاری محققان و اساتید دانشگاه تهران و محقق اردبیلی یادآور شد و اظهار کرد: در اردبیل به چنین منظومه‌های فناورانه نیاز داریم تا در کنار تولید، شبکه بزرگ صادرات و ارزش افزوده را تقویت ببخشیم.

وی، ضرورت بکارگیری روش‌های نوین را در حوزه ارزش افزوده، برندینگ و صادرات با استفاده از تجربیات مفید کشورهای مختلف یادآور شد و خاطرنشان کرد: منطقه مغان با داشتن استعدادهای ناب و ۲ بنگاه اقتصادی عظیم در این حوزه پیشتاز بوده و می تواند زمینه تقویت زنجیره تولید و ارزش افزوده را در بخش‌های مختلف و محصولات متنوع فراهم کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تولید بیش از ۴۰ محصول را در منطقه مغان یادآور شد و گفت: اگر هر یک از این محصولات به صنایع تبدیلی با برند و بسته‌ بندی مناسب به کشورهای دیگر صادر شود، امکان توسعه و تقویت نظام اقتصادی در استان فراهم شده و تحول واقعی را شاهد خواهیم بود.

تقی‌زاده یادآور شد: با دعوت از اساتید برجسته دانشگاه تهران، محققان و پژوهشگران استانی سعی داریم تا راهکاری را ارایه کنیم تا در این مسیر جلوی خام‌ فروشی محصولات گرفته شود و با توسعه صنایع تبدیلی، زنجیره تولید و همچنین امکان صادرات به کشورهای مختلف، بیشترین سودمندی را برای کشاورزان و تولیدکنندگان فراهم کنیم.

اوراسیا مقصد صادرات محصولات کشاورزی اردبیل

نایب رییس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی هم در این همایش خاطرنشان کرد: کشورهای حوزه اوراسیا بهترین مقصد برای صادرات محصولات کشاورزی استان اردبیل محسوب می‌شوند.

عباس جهانگیرزاده با بیان اینکه تنوع تولید محصولات کشاورزی را در منطقه مغان شاهد هستیم، خاطرنشان کرد: بخش عظیمی از این محصولات به صورت خام به مناطق مختلف کشور و حتی خارج از کشور نیز حمل می‌شود.

وی اضافه کرد: ۲ بنگاه عظیم اقتصادی در این منطقه طی سال‌های گذشته در روند توسعه خود دچار وقفه شده بودند که امیدواریم با حمایت مسوولان کشوری و استانی این ۲ مجموعه بتواند براساس اصل ۴۴ قانون اساسی به تقویت جبهه تولید و افزایش ظرفیت صادرات اقدام کنند.

نایب رییس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، حضور اساتید دانشگاه‌های معتبر کشور را در این رویداد مهم و ارزشمند توصیف کرد و گفت: منطقه مغان در هر چهار حوزه زنجیره ارزش، برندینگ، صادرات و فرآوری محصولات کشاورزی به تحولی جدی و براساس علوم و فناوری‌های جدید نیازمند است که امیدواریم با کمک و همراهی فعالان بخش خصوصی در این حوزه به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

جهانگیرزاده، تولید چهار میلیون تن محصولات کشاورزی اعم از زراعی، باغی و دامی در شمال استان اردبیل را یادآور شد و افزود: تولید این میزان محصول با ارقام چهل گانه بازار هدفی را طلب می‌کند تا با صادرات این محصولات در یک فرآیند زنجیره ارزش و بسته‌ بندی مناسب بتوان به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد.

وی با اشاره به خاک بی‌نظیر خطه مغان، یادآور شد: خاک این منطقه از کشور جزو چهار خاک حاصلخیز دنیا است که تا ۹ متر دارای عمق زراعی است که با بهره‌گیری از روش‌های مدرن می‌توان در این زمینه موفق عمل کرد.

جهانگیرزاده، سهم استان اردبیل را از دستیابی به بازارهای جهانی بسیار اندک و ضعیف دانست و گفت: کشورهای اوراسیا و عضو اکو می‌توانند مقصد صادرات محصولات کشاورزی این استان در دوره جدید باشد.

ایجاد زنجیره ارزش و برندینگ در کشت و صنعت مغان ضروری است

معاون علمی و پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این همایش اظهار کرد: دانشگاه محقق اردبیلی که مولود انقلاب است در چهار دهه ماموریت و مسوولیت خود جهش علمی، تحقیقی و پژوهشی را تجربه می‌کند.

جبرائیل رزمجو تصریح کرد: دانشگاه‌ها در کنار سنگر تولید، واحدهای صنعتی و بخش کشاورزی آماده ارایه آخرین یافته‌ها و تحقیقات علمی و کاربردی هستند.

وی خاطرنشان کرد: خوشحالیم که اساتید دانشگاه تهران که خود برند علمی محسوب می‌شوند در این رویداد حاضر شدند تا به دانشگاه جوان محقق اردبیلی در مسیر جهش تولید علم، تحقیق و پژوهش کمک کنند.

به گفته معاون علمی و پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی، طی یک دهه اخیر این دانشگاه روند خوبی را در تولید علم سپری کرده و ما شرایط مطلوبی را در حوزه‌های فنی، مهندسی، کشاورزی و حتی علوم انسانی شاهد هستیم.

رزمجو اضافه کرد: امیدواریم برگزاری چنین همایش هایی با همکاری دانشگاه تهران و محقق اردبیلی بستر خوبی را فراهم کند تا ما بتوانیم به اهداف مورد نظر در حوزه زنجیره ارزش، برندینگ و صادرات به شایستگی دست پیدا کنیم.

همچنین ببینید

برند هواوی

آمریکا مانع صدور گواهی تجهیزات مخابراتی توسط برند هواوی می‌شود

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا قصد دارد مانع شود که هواوی، ZTE و سایر شرکت‌های خارجی که نگرانی امنیت ملی ایجاد می‌کنند، برای تجهیزات بی‌سیم، تائیدیه صادر کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *