The best selling thermocouples in the market - پرفروش‌ترین ترموکوپل‌ های موجود در بازار

پرفروش‌ترین ترموکوپل‌ های موجود در بازار

پایگاه خبری دنیای برند، یکی از کاربردی‌ترین وسایل برای اندازه‌گیری دقیق دما در صنعت، ترموکوپل است. ترموکوپل در انواع مختلف توسط برندهای متفاوت تولید و به بازار عرضه می‌شوند، اما پرفروش‌ترین ترموکوپل های موجود در بازار کدام‌اند؟ با توجه به اهمیت اطلاع از خرید و قیمت ترموکوپل در ادامه قصد داریم تا به‌طور کامل در خصوص اینکه ترموکوپل چیست؟ چه کاربردی در صنایع مختلف دارد و پرفروش‌ترین ترموکوپل‌ های موجود در بازار صحبت کنیم.

ترموکوپل چیست؟

ترموکوپل یک نوع سنسور حرارتی است که برای اندازه‌گیری دما و تغییرات حرارتی از آن استفاده می‌شود. ترموکوپل از دو سیم فلزی غیر همجنس ساخته می‌شود که از یک طرف به یکدیگر متصل شده‌اند و در اطراف دیگر به یک مکانیسم یا دستگاه خواندن دما متصل می‌شوند. وقتی دما تغییر می‌کند، تفاوت دما بین دو سیم ترموکوپل نیروهای ایجاد می‌کند که می‌توان آنها را به عنوان ولتاژ تشخیص داد. ترموکوپل‌ها به دلیل دقت، قدرتمندی و قابلیت کار در دماهای بالا یا پایین استفاده گسترده‌ای در صنایع مختلف از جمله صنعت فولاد، پتروشیمی، خودروسازی و سایر برنامه‌های حرارتی می‌شوند.

در واقع ترموکوپل یک ترانسدیوسر خود مولد است که از اتصال دو یا چند فلز با جنس مختلف به وجود آمده است. یکی از این دو سیم باید در دمای مرجع قرار گرفته شود (اصطلاحا به این نوع اتصال، اتصال سرد می‌گویند) و اتصال دیگر باید به جسمی باشد که قصد داریم دمای آن را اندازه‌گیری کنیم.

انواع ترموکوپل موجود در بازار

از ترموکوپل‌ها در صنایع مختلف به عنوان سنسور حرارتی دما استفاده می‌شود. از جمله مهمترین صنایعی که از ترموکوپل استفاده می‌کنند، می‌توان به صنایع فولاد، پتروشیمی، خودروسازی، پزشکی و .. اشاره کرد. این تنوع کاربرد سبب شده است تا ترموکوپل‌ها در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه شوند. ترموکوپل بر اساس جفت فلزی که در آن به کار رفته شده است، در دسته‌بندی‌های مختلف تقسیم بندی می‌شوند. برخی از انواع ترموکوپل‌های معروف موجود در بازار عبارتند از:

ترموکوپل نوع K

این ترموکوپل از دو سیم مختلف Ni-Cr نیکل – کرومیوم (با نام تجاری Chromel (کرومل)) و Ni (نیکل) – Al (آلومینیوم) با نام تجاری Alumel (آلومل) ساخته شده است. از این ترموکوپل‌ها برای جو اکسید شونده یا خنثی استفاده می‌شود و استفاده از آن‌ها مخصوص دماهای بالای ۵۳۸ درجه سانتی‌گراد است. این ترموکوپل‌ها به گوگرد حساس هستند و به محض قرارگیری در مجاورت با گوگرد در معرض شکست قرار خواهند گرفت. قیمت این ترموکوپل‌ها بسیار مناسب است و به سبب همین قیمت ارزان بسیاری از صنایع و شرکت‌ها به سراغ آن خواهند رفت.

محدوده دمایی که توسط ترموکوپل نوع K اندازه‌گیری می‌کند، بین ۰ تا ۱۲۶۰ درجه سانتی‌گراد (۳۲ تا ۲۳۰۰ درجه فارنهایت) است. البته این رنج اندازه‌گیری دما ثابت نیست و بسته به عواملی مانند شکل ترموکوپل، شرکت سازنده و .. می‌تواند متفاوت باشد. برای مقال ترموکوپل سیمی نوع K می‌توانند دماهای بین ۴۰- تا ۲۵۰ درجه را اندازه گیری کنند، این درحالی است که نوع میله‌ای این ترموکوپل قادر به اندازه‌گیری تا محدوده دمایی ۱۳۰۰ درجه سانتی‌گراد است.

ترموکوپل نوع J

این ترموکوپل‌ها از  آهن و کنستانتان (Constantan) (آلیاژهای مس، نیکل) ساخته می‌شود. معمولا بازه دمایی که توسط این ترموکوپل اندازه‌گیری می‌شود بین ۱۸۰- تا ۸۰۰ درجه سانتی‌گراد است. از این نوع از ترموکوپل‌ها معمولا در صنایع قالب‌ریزی پلاستیک استفاده می‌شود. بهتر است بدانید که آهن در دماهای بالای ۵۳۸ درجه سانتی‌گراد به سرعت اکسید می‌شود و به همین در دماهای بالا فقط سیم گیج سنگین توصیه می‌شود.

ترموکوپل نوع T

این ترموکوپل از دو سیم مختلف یک سیم مس و دیگری مس-نیکل (کنستانتان) ساخته می‌شود که از آن برای اندازه گیری دما در بازه‌های خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. بازه دمایی این نوع ترموکوپل حدود ۲۰۰- درجه سانتیگراد تا ۳۵۰ درجه سانتیگراد است. این نوع ترموکوپل در بازه دمایی خود عملکرد بسیار خوب و دقت بسیار بالایی دارد و همین موضوع سبب شده است تا از آن در صنایع غذایی، آزمایشگاه‌ها، صنایع پزشکی و .. استفاده شود. از این ترموکوپل می‌توان در جو اکسید کننده، بی‌اثر، شرایط خلا و .. استفاده کرد. به یاد داشته باشید که این ترموکوپل‌ها در برابر رطوبت ضعیف هستند و به هیچ عنوان برای استفاده در شرایط مرطوب مناسب نیستند.

ترموکوپل نوع E

این ترموکوپل از ترکیب دو آلیاژ  نیکل – کرومیوم (کرومل) و دیگری مس-نیکل (کنستانتان) ساخته می‌شود. بازه دمایی این نوع ترموکوپل حدود ۴۰- درجه سانتیگراد تا ۹۰۰ درجه سانتیگراد است. این نوع ترموکوپل در بازه دمایی خود عملکرد بسیار خوب و دقت بسیار بالایی دارد. اگر با اتمسفرهایی سرو و کار دارید که دائما اکسید کننده یا بی‌اثر هستید به شما توصیه می‌کنیم که حتما از این نوع ترموکوپل استفاده کنید.

ترموکوپل نوع N

این ترموکوپل از ترکیب آلیاژ نیکروسیل (ترکیب فلزهایی نیکل (Ni)، کروم (Cr) و سیلیسیم (Si)) و نیسیل (ترکیب فلزهایی نیکل (Ni)، سیلیسیم (Si) و منیزیوم (Mg)) ساخته می‌شود. محدوده دمایی که توسط این نوع از ترموکوپل‌ها اندازه‌گیری می‌شود بین ۲۷۰ – تا ۱۳۰۰ درجه ‌سانتی‌گراد است. با توجه به اینکه حساسیت دمایی این ترموکوپل معمولا از آن در دماهای بالا استفاده می‌شود. ترموکوپل نوع N نسبت به ترموکوپل نوع K در برابر اکسیداسیون در دماهای بالا، مقاوم‌تر است و به همین دلیل در مواردی که ترموکوپل نوع K به دلیل اکسید شدن و پوسیدگی سبز طول عمر بسیار کوتاهی دارند، استفاده از ترموکوپل نوع N بسیار رایج است.

ترموکوپل نوع S و R

این دو نوع ترموکوپل از ترکیب پلاتین و رودیم با درصد ترکیبات مختلف ساخته می‌شود.

  • ترموکوپل نوع S: پلاتین و پلاتین (با ۱۰ درصد رودیم)
  • ترموکوپل نوع R: پلاتین و پلاتین (با ۱۳ درصد رودیم)

این ترموکوپل‌ها بسیار شبی به هم هستند و برای دماهای بالا از آن‌ها استفاده می‌شوند. محدوده دمایی که توسط این نوع از ترموکوپل‌ها اندازه‌گیری می‌شود معمولا بین ۵۰ – و ۱۷۵۰ درجه سانتی‌گراد است. در صنایعی که نیاز به دماهای بالا است مانند فولاد و شیشه از این ترموکوپل‌ها استفاده می‌شود.

ترموکوپل نوع B

این ترموکوپل از جفت فلز پلاتین (با ۶ درصد رودیم) و پلاتین (۳۰ درصد رودیم) با ترکیبات خاصی ساخته شده است. دمای کاری ترموکوپل نوع B در بازه ۰ درجه سانتیگراد تا ۱۸۲۰ درجه سانتیگراد واقع می‌شود. این ترموکوپل به دلیل دقت بسیار بالا و پایداری در دماهای بالا در صنایع خاصی مانند آزمایشگاه‌های بالا و صنایع متالوژیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نکات مهم در هنگام خرید ترموکوپل

در هنگام خرید ترموکوپل باید به موارد زیر توجه کرد:

  • انتخاب نوع ترموکوپل باید با بازه دمایی مورد نظر در برنامه شما همخوانی داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که ترموکوپل انتخابی بتواند دماهای مورد نیاز را اندازه‌گیری کند.
  • بسته به نیاز دقت اندازه‌گیری دما، ترموکوپل‌های مختلف دقت‌های متفاوتی دارند. ترموکوپل‌های با دقت بالا معمولا گزینه‌ی مناسب برای کاربردهای دقیق هستند.
  • نوع محیط کار (مانند گازها، مایعات، یا مواد جامد) و شرایط فیزیکی محیط (فشار، رطوبت و …) نیاز به ترموکوپل مشخصی دارد. از ترموکوپل‌های مناسب برای محیط کار خود استفاده کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که ترموکوپل قابلیت مقایسه و کالیبراسیون را دارد.
  • قیمت و برند تولید کننده ترموکوپل نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. حتما به سراغ برندهای با کیفیت در زمینه تولید و عرضه ترموکوپل بروید تا محصولی با کیفیت، با دوام و با خدمات پس از فروش عالی خریداری کنید.

پرفروش‌ترین ترموکوپل‌ های موجود در بازار

برندهای ایرانی و خارجی بسیار زیادی در زمینه تولید و فروش ترموکوپل مشغول فعالیت هستند که بسته به نیاز می‌توانید به سراغ آن‌ها بروید. از جمله بهترین برندهای خارجی تولید کننده ترموکوپل‌ها می‌توان به مواردی مانند Omega Engineering، Pyromation، Fluke و .. اشاره کرد. در کشور عزیزمان هم تولید کننده‌های وجود دارند که در زمینه تولید ترموکوپل بسیار پیشرو هستند و محصولاتی که تولید آن‌ها تولید می‌شوند، دست کمی از محصولات خارجی ندارند. از جمله مهمترین این تولید کننده‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

صنایع تولید دیتا بهترین تولید کننده ترموکوپل در لاله زار

از جمله پرفروش‌ترین ترموکوپل‌ های موجود در بازار، ترموکوپل‌های برند صنایع تولید دیتا است. این شرکت یکی از شناخته‌ترین و معروف‌ترین برندهای ایرانی در صنعت ترموکوپل است و به عنوان یک گزینه بسیار عالی برای خرید ترموکوپل در بین مردم شناخته می‌شوند. صنایع تولید دیتا محصولات خود را با بالاترین کیفیت تولید و در اختیار مشتری‌ها قرار می‌دهد. علاوه بر کیفیت بالا، تمامی محصولات این شرکت با خدمات پس از فروش عرضه می‌شوند.

gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - پرفروش‌ترین ترموکوپل‌ های موجود در بازار

صنایع تولید دیتا که نمایندگی زیمنس در ایران نیز است با بیش از نیم قرن تجربه در کنار شما است تا محصولات شرکت‌های بزرگ مانند زیمنس و تولیدات داخلی خود را بدون کوچکترین مشکل خریداری کنید. در لیست خرید محصولات این شرکت انواع ترموکوپل وجود دارد که شما بسته به نیاز خود می‌توانید به سراغ آن‌ها بروید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه خرید و ثبت سفارش در صنایع تولید دیتا می‌توانید از کانال‌های ارتباطی زیر استفاده کنید:

آدرس: تهران، خ لاله زار جنوبی، ساختمان ادیسون، طبقه دوم، پلاک ۶۴

شماره تماس: ۳۶۶۱۷۴۸۲ ۰۲۱ | ۳۶۳۴۹۳۲۷ ۰۲۱ | ۰۹۰۲۱۳۲۹۴۳۲ ۳۳۹۷۷۷۴۹-۵۹ ۰۲۱| ۰۹۲۰۱۳۲۹۴۳۲

ایمیل: [email protected]

شماره فکس: ۳۳۹۳۰۷۸۷ – ۰۲۱

وب سایت: https://toliddata.com/

 

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

Creating a beautiful and practical environment for the balcony 310x165 - ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

پایگاه خبری دنیای برند، بالکن همچون تکه‌ای از طبیعت در آغوش خانه، واحه‌ای از آرامش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *