Tabriz mashinsazi brand is on the development path - برند ماشین سازی تبریز در مسیر توسعه

برند ماشین سازی تبریز در مسیر توسعه

پایگاه خبری دنیای برند، برند ماشین سازی تبریز که زمانی به علت خصوصی سازی نادرست در آستانه تعطیلی قرار گرفت اکنون پس از ورود شخص رئیس جمهور چه در زمان ریاست قوه قضاییه و چه در زمان ریاست جمهوری، جان دوباره گرفته و سرپانگه داشتن این مجموعه که یکی از بزرگ ترین اهداف متولیان بوده و در شرایط فعلی با چند پله ترقی به مرحله رشد تولید و رصد بازارهای جهانی رسیده است.

به گزارش ایرنا، گروه ماشین‌سازی تبریز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های مادر و قدیمی شهر تبریز و ایران، تولیدکننده انواع ماشین های تراشکاری ، ماشین های فرزکاری، سنگزنی، ماشین های سنتر، ماشین های CNC، ماشین های ابزار تیزکنی، فرز نیمه سنگین، ماشین سنتر عمودی، ماشین سنتر افقی و ماشین های سوراخکاری ( مته ) است.
قرارداد ساخت این کارخانه بین ایران و چکسلواکی سابق برای تولید انواع ماشین‌آلات صنعتی منعقد شد و از سال ۱۳۵۱ مورد بهره‌برداری قرار گرفت و شرکت و کارخانه های فراوانی مثل کمپیدرو، پمپیران، لیفتراک سازی، پیستون سازی، ریختگری، کارخانه تولید سوزن قطار از این گروه صنعتی جدا شده است و همواره در رونق و توسعه صنعت آذربایجان شرقی نقش آفرین بوده است.

همان طور که گفته شد این گروه صنعتی به دلیل خصوصی سازی نادرست و واگذاری غلط به افراد نااهل، در آستانه نابودی و تعطیلی کامل قرار گرفت که پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم و سلب امتیاز واگذاری، چرخ های آن دوباره به گردش درآمدند و کارگران بی کار شده ای که تا چندین ماه حقوق معوقه از این واحد طلب داشتند دوباره بر سر ماشین آلات تولید حاضر شدند و نخستین ثمره آن سال گذشته به بار نشست و این گروه صنعتی با شکستن رکورد، یکهزار و ۱۴۳ دستگاه انواع ماشین آلات صنعتی تولید کردند که در تاریخ این شرکت بی سابقه بود.

حالا پس از احیا و تثبیت جایگاه این شرکت صنعتی باسابقه، مدیران و متولیان موضوع، فهرستی از اهداف این شرکت برای چند سال آینده تهیه و ارایه کرده اند که نشان از رفع همه مشکلات در این واحد تولیدی دارد واحدی که به دلیل کیفیت بالای تولید و همچنین حضور افراد و کارگران با تجربه در آن، می تواند زودتر جای خود را در بازارهای جهانی و برندهای(نام های تجاری) معروف پیدا کند.

دستیابی به جایگاه برتر منطقه ای و آسیایی در حوزه تولیدات ماشین افزار

مدیرعامل جدید گروه ماشین سازی تبریز که نزدیک ۲ ماه است این سمت را برعهده گرفته است با اولویت بندی چشم اندازها، اهداف و برنامه های مهم این شرکت برای سالجاری و سال های پیش رو، اظهار کرد: دستیابی به جایگاه برتر منطقه ای و آسیایی در حوزه تولیدات ماشین افزار که با توجه به سابقه شرکت و کیفیت محصولات تولیدی دور از دسترس نیست، از مهم ترین برنامه های پیش روی شرکت است.

داود یعقوب فام ادامه داد: کسب سهم عمده بازار از طریق فروش محصولات و خدمات در بازارهای داخلی و خارجی دیگر چشم انداز تعریف شده برای این شرکت در سالجاری است که این مهم در حال انجام است و با کمی تلاش سعی خواهیم کرد سهم شرکت از بازار مصرف داخلی و خارجی را بیشتر کنیم تا به اهداف ترسیمی شرکت نزدیک تر شویم.
وی رضایت مصرف کننده از محصولات تولیدی شرکت را مهم توصیف کرد و گفت: تنها راه دستیابی به این مهم بالا بردن کیفیت محصولات تولیدی و همچنین تسریع و تسهیل رویه فروش و خدمات پس از فروش است که خوشبختانه گام های مهمی در این زمینه برداشته شده و بسیاری از مشتریان به رغم بالا بودن قیمت محصولات تولیدی، باز محصولات این شرکت را به دلیل کیفیت بالا و خدمات ارایه شده، ترجیح می دهند.

ارایه محصولات جدید و منطبق با نیازهای بازار

مدیرعامل شرکت ماشین سازی تبریز یکی از چشم اندازهای تعریف شده برای این شرکت را ارائه محصولات جدید در راستای نیاز بازار و تنوع بخشی به سبد محصولات عنوان کرد و گفت: ماشین سازی هیچ گاه به تولید یک محصول بسنده نکرده و تولیدات این شرکت همواره بر اساس نیازهای مشتریان و بازار بوده است.

یعقوب فام ادامه داد: گروه ماشین سازی تبریز در حال حاضر تنها پنج درصد از نیاز داخلی به ماَشین افزار را تامین می کند و ۹۵ درصد خلا در این زمینه وجود دارد و اگر برنامه های توسعه ای این شرکت اجرایی شود این میزان به طور یقین می تواند افزایش یابد.

وی افزود: البته بهبود مستمر کیفیت کالاهای صادراتی و بسته بندی آنها و دستیابی به استانداردهای جهانی در کنار افزایش تولید مورد توجه گروه صنعتی بوده و این گروه به هیچ عنوان از اصل اول خود که همان کیفیت بالای محصولات تولیدی است عدول نخواهد کرد.

وی بر حفظ بازارهای موجود و تلاش برای یافتن بازارهای جدید تاکید کرد و گفت: اگر بتوانیم تصویر درستی از شرکت و تولیدات آن در همایش ها و نمایشگاه های تخصصی در کشورهای مورد هدف صادراتی ارایه دهیم دستیابی و جاپیدا کردن در بازارهای جهانی جدید کار سختی نخواهد بود از این رو باید تلاش کنیم تا محبوبیت برند(نام تجاری) ماشین سازی تبریز و تولیدات آن در بازارهای جهانی را ارتقا دهیم.

برنامه ریزی برای حفظ رکورد و شکستن مجدد آن

یعقوب فام به شکسته شدن رکورد میزان تولیدات این گروه صنعتی در سال قبل اشاره کرد و گفت: این شرکت در سال گذشته بیش از یکهزار و ۴۰ دستگاه انواع ماشین آلات صنعتی تولید کرد که در ادوار آن بی سابقه بود و امسال نیز برای حفظ این رکورد و شکستن مجدد آن برنامه ریزی شده و یکی از اهداف عالی این مجموعه برای سالجاری است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ نیز تعداد دستگاه های تولیدی گروه ماشین سازی به عدد یکهزار و ۶ رسید، افزود: این درحالی است که ۲ دهه قبل، تولیدات در این گروه صنعتی به صورت مونتاژ و CKD (قطعات نیمه سوار شده وارداتی) بود اما در حال حاضر صفر تا صد محصولات تولیدی در این شرکت و شرکت های اقماری صورت می گیرد.

وی ادامه داد: برای سالجاری افزایش تولید ۲۳ درصدی و رسیدن به رقم یک هزار و ۴۰۲ دستگاه پیش بینی شده که طبق برنامه پیش می رویم.

یعقوب فام، کاهش مقدار آلاینده های زیست محیطی، کاهش تعداد حوادث ناشی از کار، کاهش تعداد ابزارهای خارج از کنترل و کاهش مقدار مصرف انرژی را از دیگر برنامه های مهم این شرکت برای سالجاری عنوان کرد.

نوسازی ماشین آلات و تجهیزات در راستای برنامه های توسعه ای

مدیرعامل شرکت ماشین سازی تبریز بر ضرورت نوسازی ماشین آلات و تجهیزات این شرکت برای تحقق برنامه های توسعه ای تاکید کرد و گفت: تمام اهداف و چشم اندازهایی که برای شرکت ترسیم شده در صورتیکه تجهیزات و ماشین آلات نوسازی شود آسان تر قابل دستیابی خواهد بود.

یعقوب فام افزود: این فرآینده نیز در شرکت در چندین فاز تعریف شده و در قالب فازهای اضطراری، کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت اجرایی خواهد شد که منابع آن نیز می تواند از محل فروش محصولات تولیدی و مولد سازی و سرمایه گذاری تامین شود.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر ارزش محصولات تولیدی این شرکت بیش از ۶ هزار میلیارد ریال است که نسبت به سال ۱۳۹۹ بیش از سه برابر شده و این رقم با تحقق برنامه های و چشم اندازهای شرکت، باز قابل افزایش است.

۷۵۰ نفر در گروه ماشین سازی، ۳۷۰ نفر به صورت قرارداد شرکتی در بخش ریخته گری و ۲۵۰ نفر نیز به صورت پیمانکاری در گروه ماشین سازی تبریز مشغول فعالیت هستند که به گفته مسوولان این شرکت، اگر زمینه برای فعالیت چند نوبته در این شرکت فراهم شود تعداد شاغلان در این مجموعه تا ۳۵۰۰ نفر قابل افزایش است.

همچنین ببینید

برند هواوی

آمریکا مانع صدور گواهی تجهیزات مخابراتی توسط برند هواوی می‌شود

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا قصد دارد مانع شود که هواوی، ZTE و سایر شرکت‌های خارجی که نگرانی امنیت ملی ایجاد می‌کنند، برای تجهیزات بی‌سیم، تائیدیه صادر کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *