مدیریت شهری

سنندج می‌تواند به برند و الگو در حوزه مدیریت شهری تبدیل شود

پایگاه خبری دنیای برند، استاندار کردستان با اشاره به برنامه‌ریزی شهرداری سنندج برای برگزاری همایش بزرگ سرمایه‌گذاری در حوزه مدیریت شهری، گفت: در صورت امکان این همایش را به صورت بین‌المللی و با حضور سرمایه‌گذارانی از اقلیم کردستان عراق برگزار خواهیم کرد.

اسماعیل زارعی‌کوشا شامگاه ۱۰ تیر در نشست با اعضای شورای شهر و شهردار سنندج که با حضور معاون امور عمرانی و فرماندار سنندج برگزار شد، برای استمرار برگزاری این جلسات اعلام آمادگی کرد و به دلیل اینکه سنندج شهری پرجمعیت، مرکز استان کردستان و به عنوان مرکز منطقه کردی کشور مشهور است، لذا می‌طلبد بیش از این به این شهر رسید و مدیریت شهری به معنای واقعی باید به شورا واگذار شود.

وی افزود: از آنجایی که انسجام و همگرایی و برادری در مجموعه شورای شهر سنندج وجود دارد و اگر شورا نزدیک به استانداردهای قانون اساسی است، تمام خدمات حوزه شهر به آن واگذار شود تا شاهد مدیریت یکپارچه شهری باشیم.

استاندار کردستان اضافه کرد: اگر امروز در شهر سنندج توفیقی وجود دارد و ۶۰ درصد شهر درگیر کار عمرانی است نتیجه وفاق و همدلی است که باید اعضای شورا، شهردار و مجموعه همکاران استانداری و فرمانداری و اصحاب رسانه این وفاق و همدلی را تقویت کنند و اجازه ندهند هیچ شخص و جریانی این تعامل را تضعیف کند.

وی بیان کرد: تضعیف این تعامل و همدلی به هر دلیلی، مسیر خدمات‌رسانی به مردم را با مشکل مواجه می‌کند.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: همچنان که خدمات‌رسانی و اقدامات عمرانی در حال اجرا و انجام است باید در حوزه فرهنگی هم با خلاقیت بیشتر کار کنیم.

وی یادآور شد: تعامل بین شهرداری و دستگاه‌های مختلف در برگزاری برنامه‌های فرهنگی موجب اتفاقات خوب در این حوزه شده است، گفت: باید نشاط اجتماعی استان را افزایش دهیم، سنندج می‌تواند به یک برند و الگو در این حوزه تبدیل شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی شهرداری سنندج برای برگزاری همایش بزرگ سرمایه‌گذاری در حوزه مدیریت شهری، گفت: در صورت امکان این همایش به صورت بین‌المللی و با حضور سرمایه‌گذارانی از اقلیم کردستان عراق را برگزار خواهیم کرد.

استاندار کردستان افزود: هدف ما از برگزاری این همایش کار نمایشی و صرف رسانه‌ای نیست بلکه دنبال تحول جدی در حوزه سرمایه‌گذاری در سطح استان هستیم.

وی اضافه کرد: رشد و توسعه فضای سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار نیاز استان است و ما به جد این موضوع را دنبال خواهیم کرد.

زارعی‌کوشا ادامه داد: معرفی مفاخر کرد و نام‌گذاری میادین به نام آنها اقدام ارزشمندی است که همواره در استان مورد توجه بوده و انتظار داریم این موضوع ادامه داشته باشد.

وی اظهار کرد: در معرفی مفاخر کرد نباید تنها به مفاخر شهر سنندج بسنده کرد بلکه باید سنندج به ویترینی برای معرفی مفاخر کرد کل کشور تبدیل شود.

استاندار کردستان با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم پرفسور ستاره که ۱۱ تیرماه سال گذشته در حادثه تصادف جانش را از دست داد، گفت: با تصمیم شورا و شهرداری یک خیابان و یا میدان در سنندج را به اسم این مفاخر نامگذاری کنیم.

وی از حمایت تمام‌قد دولت از برنامه‌های توسعه‌ای در شهر سنندج خبر داد و گفت: از هر ظرفیت اعم از چه اعتبارات عمرانی، مولدسازی و کمیسیون ماده ۵ حاضر به همراهی با شورا و شهرداری هستیم.

زارعی‌کوشا عنوان کرد: وجود شخص فرماندار سنندج و معاون عمرانی استاندار که تمام هم و غمشان توسعه استان کردستان و سنندج، فرصتی ویژه برای توسعه سنندج و استان است که باید از این فرصت استفاده کرد.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

 وی با بیان اینکه همدلی که بین مجموعه شورا شهردرای و فرمانداری وجود دارد، نعمت ارزشمندی است که باید قدردان باشیم، گفت: اختلاف و عدم تفاهم بین شورا و شهرداری باعث اتلاف وقت و فرصت‌سوزی در مسیر خدمت به شهر و شهروندان می‌شود.

منبع: ایسنا

همچنین ببینید

امضای ایرانی

امضای ایرانی جهانی شد

با اشاره به موفقیت کشورمان در جهانی شدن امضای ایران گفت: از این پس بازرگانان می‌توانند با یک آزمون و یک گواهی، محصولات و کالاهای ایرانی را به دنیا صادر کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *