اسکنر سه بعدی

بررسی و تست محصول اسکنر سه بعدی Makerbot Digitizer

پایگاه خبری دنیای برند، امروز میخواهیم اسکنر سه بعدی Makerbot Digitizer را که در پلتفرم رومیزی عرضه شده است، بررسی کنیم تا کاربران ایرانی که قصد خرید این محصول را دارند با اطلاعات بهتری اقدام به مقایسه آن با سایر محصولات بازار کنند.

اول: باز کردن بسته بندی اسکنر سه بعدی میکربات دیجیتایزر

برای شروع، ما با باز کردن بسته اسکنر شروع می کنیم. مجموعه ای از اقلام را پیدا کردیم که بخوبی پک شده اند:

  • دیجیتایزر برای محافظت بین دو بلوک فوم قرار گرفته است
  • تنظیم کننده برای کالیبراسیون اسکنر
  • منبع تغذیه
  • کابل اتصال USB به لپ تاپ
  • کابل اتصال مستقیم USB به چاپگر سه بعدی
  • یک دفترچه راهنمای کاربر

Review and test the Makerbot Digitizer 3D scanner product 01 - بررسی و تست محصول اسکنر سه بعدی Makerbot Digitizerعملکرد و دقت اسکنر سه بعدی دیجیتایزر

  1. Digitizer 3D Scanner یک مدل سه بعدی از یک شی فیزیکی را با گرفتن یک دنباله سریع از عکس ها در حالی که جسم بر روی صفحه گردان می چرخد ​​، ایجاد می کند. برای انجام این کار:
  2. اسکنر دارای دو لیزر است که در گوشه چپ و راست دیجیتایزر نصب شده است که به آن اجازه می دهد تا یک اسکن خطی انجام دهد که مشخصات جسم را تعیین می کند. سپس دوربین یک سری عکس از شیء می گیرد؛
  3. نرم افزار MakerWare برای Digitizer عکس ها و اسکن خطی را با هم ترکیب می کند تا طرح پراکندگی ایجاد کند.
  4. پس از اتمام اسکن ، نرم افزار MakerWare یک مِش سه بعدی از داده های جمع آوری شده ایجاد می کند. سپس mesh را مستقیماً از طریق MakerWare به چاپگر سه بعدی MakerBot ارسال می کند ، آن را از طریق یک سایت اشتراک گذاری مانند Thingiverse به اشتراک می گذارد ، یا می تواند با یک نرم افزار مدل سازی ویرایش شود (این اسکنر را می توان با اکثر نرم افزارهای مدل سازی استفاده کرد).

نکته مهم: دقت اسکنر۳بعدی دیجیتایزر تا ۲ میلی متر است.

اولین مراحل و کالیبراسیون Digitizer MakerBot 3D Scanner

وقتی اسکنر  سه بعدی را وصل کردید، اولین کاری که باید انجام دهید، کالیبراسیون آن است. رعایت نکات زیر بسیار مهم است:

  1. سینی اسکنر را با استفاده از منبع نوری مانند لامپ رومیزی روشن کنید.
  2. منبع نور نباید برای دوربین قابل مشاهده باشد تا هیچ گونه اختلالی در آن ایجاد نشود.
  3. روشنایی خوب از همه مهمتر است و مستقیماً با کیفیت اسکن شما ارتباط دارد.

دیجیتایزر را در فاصله ۲۰ سانتی متری یک دیوار با رنگ یکنواخت قرار دهید. اشاره گرهای لیزری به سمت دیوار نشانه رفته و نتایج بهتری را به شما می دهد. در مرحله بعد، آخرین نسخه نرم افزار MakerWare را نصب کنید. پس از راه اندازی MakerWare ، باید اسکنر خود را روشن کرده و آن را وصل کنید. پس از آن ، می توانید افقی بودن سینی خود را تنظیم کنید ، دوربین خود را آماده کرده و لیزرهای خود را با استفاده از الگوی ارائه شده با دستورالعمل های نرم افزار خود تراز کنید.

Review and test the Makerbot Digitizer 3D scanner product 02 - بررسی و تست محصول اسکنر سه بعدی Makerbot Digitizerتست اسکن یک شی با اسکنر سه بعدی دیجیتایزر

بعنوان بخشی از آزمایش، تصمیم گرفتیم از مدلی از مجسمه ابوالهول استفاده کنیم که ابعاد آن ۱۵*۵ *۱۰ سانتی متر بود. پس از ۳D Scan ، که بدون در نظر گرفتن اندازه جسم ۹ دقیقه طول می کشد، نمودار پراکندگی ایجاد شد.

پس از اتمام اولین اسکن سه بعدی، میتوانید نقایصی را که هنگام اسکن اجسام با لبه های تیز یا قسمتهای توخالی ایجاد می شود، مشاهده کنید. هنگامی که این اتفاق می افتد ، ممکن است لازم باشد یک اسکن جدید با موقعیت جدید شی در زاویه دیگر انجام دهید. در MakerWare نسخه ۲.۴ (که ما از آن استفاده کردیم) ، این امکان وجود دارد که روی گزینه “Multiscan”  کلیک کنید.

با تشکر از این گزینه کاربردی، امکان تولید چندین مدل وجود داشت که می توانستیم در طول زمان با هم ادغام شوند. پس از ۳ بار اسکن سه بعدی مجسمه ابوالهول، فضای بین پاها و زوایای تیز کاملاً دیجیتالی شد ، که با یکبار اسکن امکانپذیر نبود. توصیه نمیکنیم بیش از ۵ بار با یک شی دیجیتالی کار کنید، زیرا نتایج بدتری نسبت به مواردی که بهبود را نشان می دهند به شما می دهد؛ به این دلیل که وضعیت سطح کاهش مییابد. پس از ایجاد فایل ، می توانید مدل سه بعدی را در قالب .thing برای MakerBot یا در قالب STL ذخیره کنید.

توصیه هایی برای اسکن سه بعدی حرفه ای با دیجیتایزر

برخی از اشیاء اسکن بهتری نسبت به سایرین دارند ، بنابراین ما تصمیم گرفتیم به شما راهنمایی هایی برای بهبود اسکن ها ارائه دهیم. به طور معمول :

  • جسمی که ابعاد آن از استوانه بیشتر است ۵۰ ۵۰ ۵۰ میلی متر
  • جسمی که ابعاد آن کوچکتر از استوانه است ۲۰۳ ۲۰۳ میلی متر
  • اجسامی که وزن آنها کمتر از ۳ کیلوگرم است
  • اشیاء پایدار
  • اشیاء مات

در طرف مقابل ، از اسکن موارد زیر اجتناب کنید:

  • اشیاء شفاف
  • اجسام براق یا بازتابنده
  • اجسام بسیار تیره

اگر هنوز می خواهید یک شیء شفاف را اسکن کنید ، یک نکته این است که برای گرفتن عکس بهتر آن را رنگ یا پودری کنید تا مات یا تیره شود. همچنین ، کالیبراسیون مجدد Digitizer پس از هر ۲۰ اسکن توصیه می شود. به طور کلی ، هیچ عملیات تعمیر و نگهداری دیگری لازم نیست که روی این اسکنر انجام دهید.

امیدواریم این مقاله راهنمای قبل از خرید خوبی برای Makerbot Digitizer 3D scanner باشد. در صورتی که نظر یا محصول بهتری از اسکنر سه بعدی میشناسید در بخش کامنتیگ مطرح کنید.

برای مشاوره رایگان خرید انواع اسکنر سه بعدی کافیست نام «توسعه گران بعد سوم» را در گوگل جستجو کنید.

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

دانستنی های ورود به صنعت تولید

دانستنی های ورود به صنعت تولید

پایگاه خبری دنیای برند، اگر شما تمایل به ورود به صنعت تولید زغال دارید و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *