ثبت اختراع

ثبت اختراع جوانی موفق در حوزه مشاغل خانگی

پایگاه خبری دنیای برند، کارآفرین جوان استان سیستان و بلوچستان توانسته است، با گام‌های استوار و بلند خود در حوزه آبزی پروری ماهیان زینتی به موفقیت برسد.

ایمان باران زهی، جوان موفق در حوزه مشاغل خانگی بیان کرد: از سال ۹۵ استارت کار ما زده شد و ما تمرکز بیشتر خود را در بحث مشاغل خانگی داشتیم و در این حوزه باافراد بیشتری در بحث آموزش و فروش همکاری کردیم و توانستیم شرکت خود را ثبت و راه اندازی کنیم.

وی گفت: در حال حاضر در بحث آبزی پروری ، ماهیان زینتی و پرورش جلبک اسپیرولینا جهت خوراک ماهیان زینتی تعداد نفراتی را تحت آموزش دارم ، که به عنوان شغل خانگی با هم همکاری داریم.

باران زهی افزود: همچنین افرادی را جهت ثبت نام در طرح ملی مشاغل خانگی که با محوریت جهاد دانشگاهی و وزارت تعاون ،کار ورفاه اجتماعی در حال اجرا است معرفی کردم ان شاالله با کمک و مشاوره گرفتن از کارشناسان طرح ملی مشاغل خانگی، کارهای مثبتی در این زمینه صورت خواهد گرفت.

وی گفت: کارشناسان طرح ملی مشاغل خانگی می‌توانند در زمینه های فروش مجازی،ثبت برند،شبکه سازی،اتصال به بازار و..‌.به علاقمندان فعالیت در حوزه مشاغل خانگی کمک و مشاوره ارائه دهند.

وی در ادامه از موفقیت های خود در این حوزه بیان کرد: در ابتدای کار و فعالیت به صورت خانگی با تعدادی کم شروع کردیم، در این مسیر یکی دوبار کار دچار آسیب و تلفات شد ، با بررسی های که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم ، شرایط آب مثل دما و اکسیژن برای ماهی ها بسیار مهم است ، لذا برای جلوگیری از تلفات ناگهانی و ضرر و زیان به فکر طراحی دستگاهی هوشمند جهت اطلاع رسانی شرایط آب با سنسور به گوشی افراد افتادیم، با نوشتن طرح و ارائه آن به پارک علم و فناوری با استقبال خوبی مواجه شدیم ، دستگاه به صورت پایلوت آزمایشگاهی ساخته و ثبت اختراع شد.

باران زهی گفت: قصد داریم در آینده به صورت صنعتی و بزرگ تر کار کنیم تا هوشمند سازی مزارع کشاورزی را در پی داشته باشد.

وی افزود: موفقیت بعدی ما کار تحقیقاتی پرورش جلبک اسپیرولینا است که به صورت محیط آزمایشگاهی خیلی کوچک با تولید ۱ لیتر شروع کردیم ، اما در حال حاضر تولید ده هزار لیتری داریم ، همین موضوع نیز به عنوان مشاغل خانگی قابل اجرا است در کنار پرورش ماهیان زینتی وارد بحث نیمه‌صنعتی آن شدیم و ان شاالله تولید ده برابر آن را آغاز خواهیم کرد.

وی در ادامه بیان کرد: در این مسیر مسائل مالی و عدم دسترسی به فضای مناسب و همچنین نیروی کار خوب، ماهر و دلسوز حائز اهمیت است.

وی افزود: از مسئولین تقاضای همکاری در زمینه ارائه تسهیلات و فضای کاری مناسب را داریم و برای جوانان توصیه دارم اگر به حرفه ای علاقه دارند هیچگاه ناامید نشوند و به ایده‌هایی که دارند ایمان داشته باشند چرا که همیشه کارهای بزرگ و قشنگ از ذهن های خلاق خلق می شود.

منبع: ایسنا

همچنین ببینید

هوش مصنوعی

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

شرکت‌های پیشروی جهان در زمینه هوش مصنوعی متعهد می‌شوند که از ایمنی آنلاین کودکان محافظت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *