وب‌سایت

راه اندازی وب‌سایت برند شما بر روی سرور مجازی اعتبار شما را بالا خواهد برد!

پایگاه خبری دنیای برند، سرور مجازی (VPS) می‌تواند تاثیر مستقیمی بر دیجیتال مارکتینگ و در نتیجه اعتبار وب‌سایت شما داشته‌ باشد. این اثرگزاری بقدری برجسته است که در این زمینه مقالاتی به زبان‌های مختلف بر بستر وب موجود است. اما VPS بعنوان یک سرویس میزبانی چطور می‌تواند در برندینگ و فروش شما تاثیر بگذارد؟

فرض کنید یک وب‌سایت طراحی کرده‌اید و برای محتوای آن هم اقدامات لازم را انجام داده‌اید. اما آیا کاربرانی که از آن بازدید می‌کنند، حاضر به تعامل با شما یا سایرین بر این بستر هستند؟ برای اینکه ترافیکی که مدنظرتان هست را جذب کنید، نیاز به یک مارکت پلن اساسی دارید. با وجود چنین پلنی جایگاه SERP شما قطعا بهبود می‌یابد. اما قبل از آنکه تمرکز خود را صرفا بر روی استراتژی‌های سئویی بگذارید، لازم هست با روش‌های دیگر در بهبود کسب و کار آنلاین خود آشنا شوید. یکی از این روش‌ها تهیه سرور مجازی است.

انتخاب بهترین سرویس میزبانی می‌تواند فواید زیادی برای وب‌سایت شما داشته باشد. در ادامه دراین‌باره توضیحات کاملی ارائه می‌دهیم.

VPS‌چیست؟

VPS مخفف Virtual Private Server‌ به معنای سرور مجازی هست. در چنین سرویسی، یک سرور فیزیکی وجود دارد که در دیتاسنتر مستقر است. این سرور می‌تواند به تعدادی سرور مجزا تقسیم شود. بنابراین VPS‌ شباهت زیادی با سرورهای اختصاصی دارد. به بیانی ساده‌تر، سرور مجازی بخشی از یک سرور با منابع تخصیص یافته است. این بدان معناست که منابع صرفا برای شما قابل استفاده می‌باشد. اما چون فقط بخشی از سرور فیزیکی را اجاره می‌کنید، و این سرور با سایر کاربران هم برای ارائه VPS به اشتراک گذاشته می‌شود، قیمت آن بسیار مقرون به‌صرفه است.

Setting up your brand website on a virtual server will increase your credibility 01 - راه اندازی وب‌سایت برند شما بر روی سرور مجازی اعتبار شما را بالا خواهد برد!سرور مجازی چطور می‌تواند بر اعتبار وب‌سایت شما تاثیر بگذارد؟

استفاده از سرور مجازی، امکان کنترل، سفارشی سازی و صرفه‌جویی در بودجه را به شما می‌دهد. البته میزبانی وب‌سایت بر روی یک VPS می‌تواند رتبه سایت شما را از جنبه‌های مختلفی بهبود بخشد. فواید مهمی از VPS شامل حال یک وب‌سایت مارکتینگ می‌شود. در اینجا به مواردی اشاره خواهیم کرد:

سرعت بالا

در سال ۲۰۱۰ گوگل فاکتوری مهم از لیست الگوریتم‌های خود را افشا کرد که ورق را برگرداند! این فاکتور چیزی نبود جز سرعت سایت! در سالهای اخیر این عامل تبدیل به یکی از کلیدی‌ترین فاکتورهای رتبه گرفتن وب‌سایت شده است(البته در سال ۲۰۱۲ موتور جست‌و‌جو بینگ هم از همین دستورالعمل پیروی کرد و همچنان از آن بعنوان فاکتور رتبه‌بندی استفاده می‌کند).

امروزه موتورهای جست و جو توجه بیشتری به وب‌سایت‌های پرسرعت نشان می‌دهند. این درحالیست که گوگل وب‌سایت‌هایی کًند دیر به دیر خزش می‌کند و حتی بعد از چند روز شاید دیگر برای ایندکس به آن سر نزند! اینجاست که اهمیت سرور و سرویس میزبانی پرسرعت مشخص می‌شود. برخی اقدامات می‌تواند سرعت لود منابع شما را پایین آورد. اما از طرفی سرعت عاملی وابسته به قدرت سرور شما است. علاوه بر این سرعت وب‌سایت و قابل اطمینان بودن آن بر پایه این واقعیت هستند که سرورها در دیتاسنتر زیرنظر پشتیبانی ۲۴ ساعته محافظت می‌شوند.

بنابراین با یک شرکت هاستینگ معتبر ارائه دهنده سرور مجازی، می‌توانید حریم شخصی،‌ منابع اختصاصی بهمراه مدیریت آنها را داشته باشید. بدین روش شما قادر خواهید بود سرعت لود وب‌سایت خود را بالا ببرید. از طرفی وب‌سایت شما مدت زمان بیشتری آنلاین خواهد ماند. با بهبود آپتایم و رتبه خود، دیری نخواهد گذشت که اثرات موفقیت و کسب اعتبار وب‌سایت و برند شما برایتان نمایان می‌شود.

امنیت VPS

مدیریت یک وب‌سایت کار چندان آسانی نیست. تهدیدهای بستر وب نه تنها بصورت روزانه رو به افزایش هستند،‌ بلکه بصورت ساعتی درحال پیچیده‌ شدن و پیشرفت می‌باشند. هر لحظه امکان دارد وب‌سایت شما قربانی یک بدافزار، اسپم و یا یک حمله شود. سرور مجازی قادر است وب‌سایت را بوسیله ابزارهایی که برای مدیریت امنیت در اختیاتان قرار می‌دهد، از چنین تهدیدهایی دور کند.

زمانی که شما از سرویس‌های میزبانی چون هاست اشتراکی استفاده می‌کنید، تمام وب‌سایت‌هایی که از shared hosting بر بستر سرور شما استفاده می‌کنند،‌ از یک آی‌پی(IP سرور اصلی) معرفی می‌شوند. این بدان‌معناست که در هاست اشتراکی اگر امنیت یک وب‌سایت از آن سرور به خطر بیافتد، احتمال به خطر افتادن وب‌سایت شما هم بالا می‌رود. اما سرور مجازی بر سرویس میزبانی ایزوله و امنیتی تری سرویس‌دهی می‌کند. در VPS درهم‌ریختگی و آسیب‌های  امنیتی کمتری وجود دارد. اما چرا؟ زیرا سرور مجازی به شما IP اختصاصی می‌دهد. این موضوع به تنهایی سبب می‌شود اعتبار شما نزد گوگل بیشتر شود.

Setting up your brand website on a virtual server will increase your credibility 02 - راه اندازی وب‌سایت برند شما بر روی سرور مجازی اعتبار شما را بالا خواهد برد!درحالیکه امنیت مستقیما به اعتبار وب‌سایت و فروش شما مرتبط نمی‌شود، اما نقض امنیت به راحتی سبب از دست رفتن ترافیک و رتبه گوگل شما می‌شود. در صورت رخ دادن چنین اتفاقی، ضررهای سنگینی را متحمل خواهید شد.

IP اختصاصی معادل بودجه اختصاصی کرول شدن وبسایت شما است

اگر از سرور مجازی به جای هاست اشتراکی استفاده کنید؛ ربات‌های گوگل به سایت شما بیشتر سر خواهند زد!

یکی از اصلی ترین مزایای استفاده از یک سرور مجازی به جای هاست اشتراکی این است که آی‌پی (IP) سایت شما با هیچ وبسایت دیگری مشترک نیست. از طرفی ربات‌های گوگل برای هر آی‌پی بودجه خزش خاصی در نظر می‌گیرند. با در نظر گرفتن هر دوی این موضوعات؛ می‌توانیم این نتیجه را بگیریم که استفاده از هاست اشتراکی باعث خواهد شد؛ بودجه خزش ربات‌های گوگل بین همه وبسایت‌هایی که از یک هاست اشتراکی استفاده می‌کنند؛ تقسیم خواهد شد.

و البته می‌توان نتیجه گرفت که خرید وی پی اس به جای هاست اشتراکی می‌تواند نرخ خزش ربات‌های گوگل از سایت‌ شما و درنتیجه اعتبار سایت شما نزد گوگل را افزایش خواهد داد.

کاهش بانس ریت در سرور مجازی

همانطور که پیش‌تر گفتیم، همانقدر که لود یک از صفحه از سایت شما طول بکشد، به همان میزان افراد کمتری حاضر به تعامل با وب‌سایت شما خواهند بود. اغلب مردم انتظار دارند تا در ظرف چند ثانیه صفحه مورد نظرشان باز شود. در غیراینصورت آنجا شما را بدون کوچک‌ترین تعاملی ترک خواهند کرد. مهاجرت به یک سرور مجازی این توانایی را به شما می‌دهد که صفحات وب‌سایتتان به سرعت لود شوند.

VPS و منابع اختصاصی

برای بهبود رتبه، قطعا به منابع اختصاصی نیاز پیدا خواهید کرد. منابع اختصاصی اغلب توسط سرورهای اختصاصی به کاربران ارائه می‌شود. اما سرور مجازی نمونه‌ ارزان‌تر برای افرادی است که نیاز به منابع اختصاصی خواهند داشت و وب‌سایت‌هایی در سایزهای کوچک تا متوسط دارند. درواقع VPS خدماتی مشابه سرور اختصاصی به شما ارائه می‌دهد(از جمله اضافه کردن چندین دامنه، پهنای باند بیشتر و سرعت بالا، دیتابیس MySQL، دامنه‌ّای add-on و بسیاری از ابزارهای توسعه وب‌سایت).

بعنوان نکته: موقعیت مکانی سرور مجازی خود را درست انتخاب کنید!

یکی از روش‌های کسب اعتبار، پرسیدن سوالات کلیدی و یافتن پاسخ آنها می‌باشد. مثلا اینکه می‌خواهید در چه موقعیت جغرافیایی رتبه بگیرید؟ آیا میزبان شما در همان موقعیت مکانی مستقر است؟ اگر قصد بهبود رتبه وب‌سایت در موقعیت‌های مکانی خاصی را دارید، هوشمندانه تر اینست که سرور مجازی در موقعیت مکانی هدف داشته باشید.

کلام آخر

خرید سرور مجازی با کیفیت می‌تواند تاثیر مستقیم و غیرمستقیم(به دلایل ذکر شده) بر اعتبار وب‌سایت شما داشته باشد. در کنار دانستن نکات بالا، بهتر است در انتخاب شرکت هاستینگ ارائه دهنده VPS دقت لازم را به عمل آورید. یک ارائه دهنده سرور مجازی معتبر از پشتیانی ۲۴ ساعته در طول هفته برخوردار است. آنها به شما کمک می‌کنند تا سرویس خود را بعد از خرید راه‌اندازی کنید و در زمان‌های بروز مشکلات هاستینگ، بواسطه دانش فنی شما را در حل مسائل همراهی می‌کنند.

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

Creating a beautiful and practical environment for the balcony 310x165 - ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

پایگاه خبری دنیای برند، بالکن همچون تکه‌ای از طبیعت در آغوش خانه، واحه‌ای از آرامش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *