معدن

جایگزینی معدن با نفت

پایگاه خبری دنیای برند، نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از تلاش های وزیر صمت در جهت آزادسازی معادن و محدوده های معدنی غیرفعال کشور، گفت: اجرای طرح آزادسازی ۶۰۰۰ هزار محدوده و معدن غیرفعال، گام محکمی در راستای اجرای استراتژی «معدن به جای نفت» است.

به گزارش شاتا رضا حاجی پور با بیان این مطلب افزود: با عنایت به مطالبه رهبر معظم انقلاب در خصوص راهبرد کلان وزارت صمت در جهت جایگزینی بازار نفت، اجرای طرح آزادسازی شش هزار محدوده و معدن غیرفعال کشور می تواند نخستین گام در راستای تحقق استراتژی «جایگزینی نفت با معدن» باشد.
وی با قدردانی از اقدامات و تحولات حوزه های صنعتی و معدنی کشور در یک سال گذشته، خاطر نشان کرد: رشد صنعتی ۷ درصدی و رشد استخراج معادن به میزان بیش از ۱۳ درصد، اتفاقات مثبت و امیدبخش بخش صنعت و معدن است که پیامدهای بسیار خوبی در ارتقای شاخص های اقتصادی در سال جاری خواهد داشت.
عضو ناظر مجلس در شورای معادن استان مازندران تصریح کرد: اشتغال زایی، استفاده از ظرفیت های خدادادی کشور و تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی صنعتی و معدنی از آثار اجرای این طرح بزرگ است که می تواند جهش و رونق واقعی بخش معدن را موجب شود.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

وی در پایان با تأکید بر ضرورت همراهی بیش از پیش مسئولین بخش های مختلف در مرکز و استان ها در جهت اجرای همه جانبه این طرح، گفت: امیدواریم مسئولین محترم در همه بخش ها در مرکز و استان ها، همراه و همگام با تلاش های وزیر صمت، نسبت به تکمیل فرایندهای اجرای طرح آزادسازی معادن اقدام نمایند تا هرچه سریع تر حلاوت و شیرینی اجرای آن در کام مردم، بویژه جوانان فارغ التحصیل و متخصص جویای کار احساس گردد.

همچنین ببینید

Img20240501113719986 310x165 - پیشنهادهای ارزی اتاق ایران برای مراجع ذی ربط ارسال می شود

پیشنهادهای ارزی اتاق ایران برای مراجع ذی ربط ارسال می شود

با آغاز تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران در سال ۱۳۹۷ تا به امروز، مشکلات ارزی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *