برند خارجی

پوشاک ایرانی را با برند خارجی می‌فروشند

پایگاه خبری دنیای برند، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک دوخته اصفهان گفت: در حال حاضر پوشاک و یا کت‌وشلوار دوخت داخل با کیفیت بالایی تولید می‌شود، اما تنها با زدن یک مارک خارجی عنوان می‌شود، کت‌وشلوار ترک است و با قیمت بالایی فروخته می‌شود.

ابراهیم خطابخش با اشاره به وضعیت بازار پوشاک در آستانه شب عید، اظهار کرد: باید توجه داشت قیمت پوشاک نسبت به بقیه بازارها افزایش نیافته و حتی نسبت به ابتدای امسال ثابت مانده، اما مردم قدرت خرید پایینی دارند.

وی به فراوانی پوشاک و تولید آن در بازار اشاره کرد و افزود: امروز بازار پوشاک دچار مشکل است، چراکه مغازه‌داران ناچار به خرید نقدی هستند، در حالیکه جنس‌ها بعضاً فروخته نمی‌شود و امکان مرجوع شدن وجود ندارد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک دوخته اصفهان افزود: سابق مغازه‌داران بخشی از جنس خود را چکی و بخشی را نقدی خرید می‌کردند، اما اکنون باید به‌صورت کاملاً نقدی خرید کنند و تا زمانی که جنس فروخته نشود به‌نوعی سرمایه آنها بازگشت نمی‌شود و این موجب آسیب به مغازه‌داران حوزه پوشاک شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیشتر پوشاک موجود در بازار تولیدات داخل هستند، تصریح کرد: اکنون کیفیت تولیدات پوشاک ایرانی قابل‌رقابت با خارج است، اما متأسفانه یا در تهیه لوازم اولیه تولید پوشاک همچون نخ، آستری، لایه چسب و … با کمبود و یا گرانی روبرو هستیم.

خطابخش گفت: در حال حاضر کت‌وشلوار دوخت داخل با کیفیت بالایی تولید می‌شود، اما تنها با زدن یک مارک خارجی عنوان می‌شود، کت‌وشلوار ترک است و با قیمت بالایی فروخته می‌شود.

وی افزود: این کار به دلیل تقاضای مشتریان شکل می‌گیرد، در حالیکه برخی مشتریان همین جنس را با برند ایرانی خرید نمی‌کنند.

وی البته تأکید کرد: در حال حاضر ۹۰ درصد پوشاک موجود در بازار، تولید داخل است و برخی پوشاک که در مغازه‌ها به اسم ترک فروخته می‌شود یا به‌صورت قاچاق وارد شده و یا از قبل در مغازه‌ها بوده و فروش نرفته است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک دوخته اصفهان اضافه کرد: در حال حاضر نمایندگی پوشاک برندهای خارجی چندان در اصفهان فعال نیستند و به دلیل حمایت از تولیدات داخل تابلوهای آنها پایین آمد، چراکه وقتی تولیدکننده خوب در بازار فعال است، دلیلی به فعالیت برندهای خارجی پوشاک باقیمت‌های بالا نداریم.

به گفته خطابخش، در حال حاضر بخش تولید، لباس‌ها گران می‌شود و فروشگاه‌دار جنس را گران نمی‌کند از سوی دیگر قدرت خرید مردم نسبت به سال گذشته شاید بین ۲۰ تا ۳۰ درصد کمتر شده است

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

وی همچنین تأکید کرد: از ابتدای اسفندماه تمام فروشندگان لباس موظف به نصف اتیکت قیمت و همچنین ارائه فاکتور به مشتری هستند.

منبع: ایسنا

همچنین ببینید

پلتفرم ایکس

مهلت دادگاه عالی برزیل به پلتفرم ایکس

ک دادگاه عالی در برزیل تا روز جمعه به پلتفرم ایکس مهلت داده توضیح دهد چرا به طور کامل از دستورات برای مسدودسازی برخی حساب های کاربری پیروی نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *