صنایع دستی

صنایع دستی برند معرفی شهرهای یزد باشد

پایگاه خبری دنیای برند، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد با بیان این که باید با تکیه بر صنایع دستی، شهرهای یزد را برندسازی کنیم، گفت: نوروز فرصت مناسبی برای معرفی این ظرفیت‌ها به گردشگران داخلی و خارجی است.

«احمد آخوندی» ضمن بیان این که شهرهای بافق و اردکان اخیراً با عناوین شهر دست‌بافته های حصیری و شهر دست بافته های سنتی به ثبت رسیده‌اند، اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های مهم توسعه گردشگری در تمام شهرستان‌ها و شهرهای یزد، صنایع دستی است.

وی با اشاره به این که امروزه جایگاه صنایع دستی در اقتصاد کشورمان بسیار بالاست، تصریح کرد: ظرفیت مهم اقتصادی امروزه منجر به قرار گیری در زنجیره اقتصاد کلان گردشگری شده و ذینفعان بسیار زیادی را در بر دارد.

به گفته‌ی مدیرکل میراث فرهنگی استان، یکی از مهمترین عوامل لزوم توجه به اقتصاد صنایع دستی ایجاد مشاغل خرد و خانگی به خصوص برای بانوان است.

آخوندی با اشاره به این که صنایع دستی باید برند معرفی شهرهای یزد باشد، خاطرنشان کرد: لازم است صنایع دستی هر شهر معرف گردشگری در سطح ملی و بین المللی باشد.

وی با اشاره به این که ثبت ملی شهرهای استان یزد با عناوین صنایع دستی گام بلندی در معرفی این ظرفیت‌ها در سطح ملی است، یادآور شد: امروزه برندهای متعددی برای شهرهایی مانند بافق و اردکان در یزد یزد وجود دارد، اما ثبت ملی این شهرها با عنوان صنایع دستی دربردارنده گستره مهمی شامل طیف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی آن شهرهاست که می‌توانیم بر این ظرفیت‌ها در راستای توسعه صنایع دستی سرمایه گذاری کنیم.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

 مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در پایان با تاکید بر اینکه تمام شهرستانهای یزد قابلیت ثبت برند خود با عناوین صنایع‌دستی بومی خود را دارند، گفت: نوروز فرصت مناسبی برای معرفی این ظرفیت‌ها به گردشگران داخلی و خارجی است و علاوه بر آن باید با پایش و بررسی درست، با استفاده از این ظرفیت ها،  بازارهای هدف را شناسایی کنیم.

منبع: ایسنا

همچنین ببینید

هوش مصنوعی

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

شرکت‌های پیشروی جهان در زمینه هوش مصنوعی متعهد می‌شوند که از ایمنی آنلاین کودکان محافظت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *