برنامه نویسی

چگونه راحت تر برنامه نویسی یاد بگیریم؟

پایگاه خبری دنیای برند، حوزه علاقه خود را انتخاب کنید. اگر چه شما در یادگیری زبان های برنامه نویسی محدودیتی ندارید و می توانید به سراغ هر یک از آن ها بروید ولی بهتر است پیش از هر چیز حوزه علایق خود را مشخص کرده و از خود بپرسید به کدام زبان بیش از بقیه علاقه دارید. این امر باعث می شود شما بر اساس میل و رغبت واقعی تان به این حوزه پا بگذارید.

اگر  می خواهید به صورت حرفه ای در عرصه فناوری وب فعالیت کنید, باید با انواع مختلف زبان های برنامه نویسی آشنا باشید ولی در ادامه باید کار را به صورت تخصصی پیش بگذارید. مثلا توسعه برنامه کاربردی همراه به یک سری مهارت های خاص نیاز دارد که با ملزومات تولید بازی های رایانه ای متفاوت است.

کار را با یک زبان «ساده» شروع کنید. صرف نظر از تصمیمی که برای آینده کاری خود در نظر گرفته اید,بهتر است برای شروع یادگیری به سراغ یک زبان ساده بروید. در این نوع زبان ها مفاهیم نخستین و موضوعات عمومی که در دیگر زبان ها نیز کاربرد دارد, آموزش داده می شود.

How to learn programming more easily - چگونه راحت تر برنامه نویسی یاد بگیریم؟لذا برای مبتدی ها بسیار مفیدند. دو زبان ساده بسیار معروف عبارتند از : پایتون (Python) و روبی (Ruby) . این دو زبان شی گرا (Object-Oriented) هستند و به راحتی می توان با دستور زبان (syntax) آسان با آن ها کار کرد. اما جاوا و جاوا اسکریپت هم بسیار کاربردی هستند.

امروزه اکثر زبان های دستوری برنامه نویسی از تکنیک های شی گرا استفاده می کنند که از این میان می توان به جاوا,++C و دلفی و … اشاره کرد. برای دیجیتال مارکتینگ نیز از این موارد استفاده می شود.

How to learn programming more easily - چگونه راحت تر برنامه نویسی یاد بگیریم؟با مفاهیم اصلی زبان آشنا شوید. هر زبان برنامه نویسی دارای یک سری مفاهیم بنیادی است که در ساخت برنامه های مفید و کارآمد توجه به آنها ضرورت دارد. یادگیری این مفاهیم و تسلط بر آنها باعث می شود فرد بهتر بتواند مشکلات و خطاهایی که در مسیر برنامه نویسی پیش می آید, درک کرده و آنها را حل و فصل کند.

نرم افزار های ضروری و مورد نیاز را نصب کنید. اغلب زبان های برنامه نویسی به مترجم (Compiler) یا مفسر (Interpreter) که کد را به زبان سطح ماشین ترجمه می کند نیاز دارند. برخی زبان ها از جمله پایتون خود دارای مفسری است که می تواند برنامه را بدون نیاز به ترجمه کردن, بلافاصله اجرا کنید.

برخی زبان ها از جمله ++C وجود دارد IDE هستند. IDE مخفف Integrated Developed Environment و به معنای محیط یکپارچه توسعه است. IDE محیطی است که معمولا از یک ویرایشگر کد, یک مترجم یا مفسر و یک اشکال زدا (دیباگر) تشکیل شده است.

دز هر زمان تنها بر یک مفهوم تمرکز کنید.یکی از ساده ترین تمرینات برنامه نویسی  در هر زبانی به نمایش در آوردن عبارت Hello World یا چیزی مشابه آن بر صفحه نمایشگر است. با انجام این تمرین ساده فرد برای نخستین بار با درک دستور زبان (syntax) و نیز نحوه نمایش خروجی به نوشتن یک برنامه ابتدایی مبادرت می ورزد.

اشکال زدایی یا دیباگ کردن (Debugging) همان طور که از نام آن پیداست به معنای شناسایی و برطرف سازی اشکالات نرم افزاری بوده و بخش مهمی از فرآیند تولید نرم افزار را تشکیل می دهد. لذا معمولا این کار از همان اوایل شروع برنامه نویسی آموزش داده می شود. وقتی شما با یک زبان برنامه نویسی سروکله می زنید, به ناچار با چیز هایی برمی خورید که ممکن است در وهله نخست کار نکند یا انتظار شما را برآورده نسازد.

 

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

Creating a beautiful and practical environment for the balcony 310x165 - ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

پایگاه خبری دنیای برند، بالکن همچون تکه‌ای از طبیعت در آغوش خانه، واحه‌ای از آرامش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *