عسل

عسل، برند شهرستان گرمی/ اردبیل

پایگاه خبری دنیای برند، اکثر تولیدکنندگان از سایر مناطق کشور به این منطقه سفر کرده و تولید عسل را به عنوان یک برند مشهور این منطقه انجام می‌دهند.

فرماندار شهرستان گرمی گفت:‌ در پروسه تولید عسل در شهرستان گرمی توان اشتغال دو هزار نفر فراهم شده است.

بهشتی ۱۶ تیر در جریان بازدید از فعالیت زنبورداران در گرمی اظهار کرد: دامنه‌های کوه‌های گرمی و مراتع این شهرستان به محل پرورش بهترین و با کیفیت‌ترین عسل طبیعی تبدیل شده به طوری که ۲۴۰ بهره‌بردار به صورت مستقیم مشغول تولید عسل در این شهرستان هستند.

وی تصریح کرد: زنبورداران گرمی در گرمترین روزهای تابستان با انتقال کلنی‌ها به مراتع و استفاده از گیاهان دارویی و مرتعی سعی می‌کنند تا مرغوب‌ترین عسل را تولید و کام مردم شهرهای مختلف را شیرین کنند.

فرماندار شهرستان گرمی گفت: ۱۲۰ هزار هکتار مراتع حاصلخیز این شهرستان به محل تولید عسل تبدیل شده و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۴۰ تن عسل از کلنی‌های این شهرستان برداشت شود.

بهشتی افزود: ما در جریان مشکلات زنبورداران در این شهرستان هستیم و به همین دلیل سعی و تلاشمان بر این است تا در تهیه و تأمین داروی مورد نیاز و همچنین تأمین شکر و سایر نیازمندی‌ها گام‌های اساسی را برداریم.

وی یکی از مطالبات اصلی تولیدکنندگان عسل را در این شهرستان پرداخت تسهیلات کم بهره اعلام کرد و ادامه داد: در این زمینه با همکاری بنیاد علوی و سازمان جهاد کشاورزی پرداخت ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات به فعالان این بخش در اولویت قرار گرفته است.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

بهشتی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: اکثر تولیدکنندگان از سایر مناطق کشور به این منطقه سفر کرده و تولید عسل را به عنوان یک برند مشهور این منطقه انجام می‌دهند.

وی با اظهار گله‌مندی از نبود صنایع تبدیلی در حوزه عسل و محصولات متنوع آن نظیر بر موم، گرده و موم اضافه کرد: تلاش می‌شود تا با جذب سرمایه‌گذاران در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این شهرستان‌ صنایع تبدیلی مرتبط با عسل نیز شکل بگیرد.

فرماندار گرمی بیان کرد: هفت هزار و ۵۰۰ کلنی در این شهرستان توسط زنبورداران برپا شده که در کنار اشتغال دو هزار نفری برای اهالی این منطقه شرایطی مساعد برای تولید و برداشت عسل نیز در این منطقه مهیا شده است.

منبع: ایسنا

همچنین ببینید

هوش مصنوعی

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

شرکت‌های پیشروی جهان در زمینه هوش مصنوعی متعهد می‌شوند که از ایمنی آنلاین کودکان محافظت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *