تولید

ساخت نیروگاه ۱۰ هزارمگاواتی تولید برق

پایگاه خبری دنیای برند، وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد:از سال گذشته تا به امروز در مجموع حدود ۲۱۵ هزار میلیارد تومان پروژه جدید افتتاح شده و یا کلنگ زنی شده است. به عنوان نمونه آب خلیج فارس افتتاح شد و به صورت همزمان عملیات اجرایی انتقال آب به استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و اصفهان را آغاز نمودیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد:از سال گذشته تا به امروز در مجموع حدود ۲۱۵ هزار میلیارد تومان پروژه جدید افتتاح شده و یا کلنگ زنی شده است. به عنوان نمونه آب خلیج فارس افتتاح شد و به صورت همزمان عملیات اجرایی انتقال آب به استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و اصفهان را آغاز نمودیم.

علیرضا رزم‌حسینی در آیین بهره برداری از طرح های ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور انجام شد، در خصوص پروژه های افتتاحی، افزود: پروژه کوره بلند فولاد یکی از پروژه‌های مهم کشور است که در استان کرمان افتتاح می شود امروزه بیشتر فولادی های ما به روش احیای مستقیم کار می‌کنند.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه در زرند کرمان معادن زغال سنگ خوبی ازجمله خمرود وجود دارد، پروژه کوره بلند در آنجا توسط سرمایه گذار تعریف شده است تا از این ظرفیت استفاده بهینه شود و با استفاده از این ظرفیت، زنجیره ارزش در آن منطقه تکمیل گردد.

کاهش ۳۸ درصدی قیمت کاتد با افتتاح پروژه کاتد مس شهر بابک

وزیر صمت با اشاره به پروژه دوم (تولید ۵۰ هزار تن کاتد مسی) تصریح کرد: در این بخش از تکنولوژی ها و فناوری های جدید به همت مهندسین برومند استفاده می‌شود و این پروژه امروز در شهربابک کرمان مورد افتتاح قرار می‌گیرد.

رزم حسینی گفت: با روش ذکر شده حدود ۴۰ درصد سرمایه‌گذاری در تولید کاتد کاهش پیدا خواهد کرد و صرفه‌جویی به دنبال دارد، همچنین حدود ۳۸ درصد قیمت تمام شده کاتد کاهش می یابد.

افزایش ظرفیت تولید مس کاتد کشور به ۵۱۲ هزار تن با افتتاح پروژه مس شهربابک

وی ادامه داد: با افتتاح این پروژه ظرفیت تولید مس کاتدی ایران به ۵۱۲ هزار تن خواهد رسید البته تکنولوژی این نوع تولید در دست سرمایه گذار طرح می باشد و می تواند علاوه بر توسعه آن را صادرات نیز نماید.

صادرات ۷۳۰ میلیون دلاری مس کاتدی کشورمان در سال گذشته

وزیر صمت اضافه کرد: سال گذشته ۷۳۰ میلیون دلار صادرات مس کاتدی داشته‌ایم.

هم افزایی صنعت و سرمایه در میدکو

رزم حسینی در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: سرمایه و صنعت به عنوان الگوی واقعی در هلدینگ میدکو به منصه ظهور رسیده است و بانک پاسارگاد به عنوان حامی مالی، پشتیبان این مجموعه شد.

رقابت سازنده میدکو با ایمیدرو دولتی

وی گفت: میدکو به صورت کاملاً سازنده با شرکت همتای خود (ایمیدرو) که یک شرکت دولتی است، رقابت میکند.

وزیر صمت اضافه کرد: بیش از ۹۰ درصد پروژه هایی که امروز مورد افتتاح قرار گرفته در دولت‌های یازدهم و دوازدهم شروع شده است که این یک افتخار می باشد.

افتتاح و کلنگ زنی حدود ۲۱۵ هزار میلیارد تومان پروژه از سال گذشته تاکنون

رزم حسینی گفت: از سال گذشته تا به امروز در مجموع حدود ۲۱۵ هزار میلیارد تومان پروژه جدید افتتاح و یا کلنگ زنی شده است. به عنوان نمونه آب خلیج فارس افتتاح شد و به صورت همزمان عملیات اجرایی انتقال آب به استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و اصفهان را آغاز نمودیم.

وی تاکید کرد: بسیار خرسندم که در همین دولت می‌توانیم عملیات اجرایی انتقال آب به سیستان و بلوچستان را به صورت رسمی آغاز کنیم و مسیر لوله گذاری انتقال آب خراسان را از مقصد نیز به انجام برسانیم.

جنگل کاری حدود ۴ هزار هکتاری در مسیر پروژه انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان برای حفاظت از محیط زیست

وزیر صمت در ادامه بیان کرد: محیط زیست حدود ۴ هزار هکتار زمین برای جنگلکاری در اختیار پروژه انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان گذاشته است که این یکی از نکات مهم این پروژه است.

رونمایی از سند سیاستهای صنعتی ایران

رزم حسینی در بخش بعدی سخنان خود، ادامه داد: بر اساس برنامه ششم توسعه وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف به نگارش و تدوین اسناد سیاست‌های توسعه صنعتی ایران بوده است، موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی با همکاری پژوهشگران، نخبگان و صاحب نظران این کار را طی دو سال به انجام رساند.

وی گفت: این سند امروز مورد رونمایی قرار می گیرد که در ۱۰ رشته صنعتی اولویت دار شامل صنایع پایین دستی پتروشیمی، پایین دستی فولاد،لوازم خانگی، دانش بنیان ها، تجهیزات پزشکی، نساجی و پوشاک، صنایع غذایی و دارویی، تجهیرات برقی و نیروگاهی و صنایع فلزی تدوین شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان تاکید کرد: باور ما بر این است که صنعت کشور را از آب و برق خودکفا نماییم، صنعت کشور هم اکنون بیش از حدود دو هزار مگاوات برق تولید و مصرف می کند.

ایجاد نیروگاه ۱۰ هزار مگاواتی تولید برق با مشارکت شرکت های بزرگ معدنی برای تامین برق صنعت

رزم حسینی گفت: در یک ماه گذشته با شرکت‌های از جمله شرکت ملی مس ایران، شرکت فولاد مبارکه اصفهان، شرکت چادرملو، گل گهر و گهر زمین برای ساخت ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه برق تفاهم شد که با صدور مجوز از سوی وزیر نیرو، عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

 

منبع: شاتا

همچنین ببینید

The spring cosmetic and care routine that you need to start today 310x165 - روتین آرایشی و مراقبتی فصل بهار که نیاز است از همین امروز آن را شروع کنید

روتین آرایشی و مراقبتی فصل بهار که نیاز است از همین امروز آن را شروع کنید

پایگاه خبری دنیای برند، عبور از فصل زمستان و رسیدن به بهار، همیشه یک احساس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *