برندسازی

همدان به برندسازی گردشگری نیاز دارد

پایگاه خبری دنیای برند، عضو سابق‌ شورای اسلامی ‌شهر همدان گفت: برندسازی یکی از اولویت‌های مهم استان‌ همدان در زمینه گردشگری است.

حسین‌ قراباغی در نشست تخصصی “گردشگری در کرونا و پساکرونا” که در دفتر ایسنا برگزار شد، با اشاره به وضعیت گردشگری در دوارن کرونا، با اشاره به فعالیت‌های شورای پنجم در حوزه گردشگری، افزود: آغاز به ‌کار شوای پنجم در حوزه گردشگری بسیار قدرتمندانه بود و برنامه‌های مختلفی در این زمینه مانند نشست UNWTO  با همکاری میراث فرهنگی و شهرداری‌همدان و اجلاس راه ‌ابریشم در سال ۲۰۱۹ برگزارشد.

وی تصریح کرد: کرونا نه تنها مانع فعالیت‌های گردشگری نشد بلکه اقداماتی در دوران کرونا صورت گرفت که اثر آن در دوران پسا کرونا قابل مشاهده خواهد بود.

قراباغی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه گردشگری غرب کشور، اظهار کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته در سه استان همدان، کرمانشاه و کردستان حدود هشت ‌هزار اثر دارای ارزش وجود دارد و بسیاری از آنها دارای ثبت جهانی هستند و در این راستا تفاهم‌نامه‌ای بین سه استان برای معرفی این آثار در سطح کشور و جهان بسته شد.

عضو سابق‌ شورای ‌شهر همدان با تأکید بر برنامه‌های موثر برای جذب گردشگر، تصریح کرد: برای مثال در استان کرمانشاه سریال”نون خ” با معرفی جاذبه‌های گردشگری این استان در زمینه جذب توریست بسیار موفق عمل کرده است در حالی که با وجود برگزاری اجلاس‌های فراوان و فعالیت‌های تبلیغاتی گسترده‌ در استان همدان متأسفانه به اندازه این سریال موفق به جذب گردشگر نشده‌ایم.

قراباغی در ادامه با اشاره بر لزوم وجود یک پروژه فیلم‌سازی در راستای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، افزود: در نتیجه جلسه‌های برگزار شده در کمسیون ‌گردشگری شورای پنجم شهر یک ‌میلیارد تومان از بودجه سال جاری برای ساخت یک فیلم در راستای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه برندسازی یکی از اولویت‌های مهم استان‌ همدان در زمینه گردشگری است، گفت: برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان نیاز به یک برند مخصوص است.

قراباغی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه برندسازی استان، افزود: در این راستا دبیرخانه‌ای تشکیل شد و در حال حاضر دبیرخانه در مرحله فراخوان آثار است.

عضو سابق شورای شهر با بیان جزئیات چشم انداز ۲۰ ساله در حوزه مدیریت شهری، تصریح کرد: با توجه به تقاضای مردم در راستای ارتقاء جایگاه گردشگری استان و طبق تصویب چشم انداز گردشگری استان توسط شورای شهر، گردشگری استان در یک بازه ۲۰ ساله باید گسترش یابد.

قراباغی به بحث ضرورت مطالبه‌گری در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: مردم و فعالان گردشگری باید از مقامات مربوطه مانند نمایندگان پارلمان شهری، نمایندگان مجلس و حتی رئیس جمهور در حوزه گردشگری مطالبه کنند.

منبع: ایسنا

همچنین ببینید

The family health program in the name of Iran was registered globally 310x165 - برنامه سلامت خانواده به نام ایران ثبت جهانی شد

برنامه سلامت خانواده به نام ایران ثبت جهانی شد

سازمان جهانی بهداشت، «برنامه سلامت خانواده» را ابتکار جمهوری اسلامی ایران دانست و بر اساس …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x