Goharkoh Taftan pistachio is one of the important national brands - پسته گوهرکوه تفتان از برندهای مهم کشوری است

پسته گوهرکوه تفتان از برندهای مهم کشوری است

پایگاه خبری دنیای برند، مدیر جهاد کشاورزی تفتان سیستان و بلوچستان گفت: برداشت محصول پسته از یک‌هزار و ۸۰۰ هکتار باغات بارور منطقه گوهرکوه این شهرستان آغاز شد.

فضل الله کردی تمندانی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در شهرستان تفتان ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ پسته وجود دارد که یک‌هزار و ۸۰۰ هکتار آن بارور و ۷۰۰ هکتار غیر بارور است.
وی بیان کرد: عملکرد برداشت محصول در هر هکتار یک تن بوده و پیش بینی میزان برداشت یک‌هزار و ۸۰۰ تن است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تفتان ادامه داد: میزان اشتغال در باغات پسته سه هزار و ۶۰۰ نفر بوده که این افراد در مراحل کشت و برداشت بکارگیری می شوند.
وی اظهار کرد: فواید کشت پسته در مقاوم بودن آن به کم آبی و تنش های محیطی از جمله شوری، درآمد بالا و ارزآوری آن برای کشور بوده و مزیت بالای این محصول عرضه خشکبار آن در بازارهای داخلی و حوزه صادراتی هست.
فرماندار تفتان نیز گفت: در شرکت کشت و صنعت گوهرکوه و تمپ ظرفیت های بالایی وجود دارد که تولید محصول پسته یکی از شاخص‌های آن است.
علیرضا شهنوازان افزود: پسته گوهرکوه تفتان از برندهای مهم کشوری بوده که در سال‌های اخیر با برند رفسنجان عرضه می‌شده که با حمایت های صورت گرفته در شرکت کشت و صنعت فرصتی مهم برای پوست کندن و خشک کردن و بسته بندی مکانیزه آن فراهم آمده است.
وی بیان کرد: در حوزه‌های دامی و زراعت و کشت و تولید علوفه و ذرت و جو و گندم در منطقه گوهرکوه استعداد و توانمندی بالایی وجود دارد، که صنایع این بخش ها هم کمک خوبی به تولیدکنندگان کرده تا بتوانند محصولات خود را با کیفیت بهتر و بالاتری به بازار عرضه کنند.

همچنین ببینید

برند تسلا

افت محبوبیت تسلا در کالیفرنیا: زمزمه‌های افول یک غول؟

طبق داده‌های انجمن فروشندگان خودروهای جدید کالیفرنیا، ثبت نام خودروهای تسلا در این ایالت در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ با افت هشت درصدی مواجه شده است. این دومین دوره متوالی است که شاهد کاهش تقاضا برای خودروهای این برند در کالیفرنیا هستیم، بازاری که زمانی قلب تپنده محبوبیت تسلا محسوب می‌شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *