کمیسیون صنایع و معادن مجلس

تشریح نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس با حضور وزیر صمت

پایگاه خبری دنیای برند،سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس نشست این کمیسیون با حضور وزیر صمت و معاونان وی را تشریح کرد.

به گزارش شاتا به نقل از خانه ملت، روح اله عباس پور در تشریح نشست روز یکشنبه ۲۵ مهر ماه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، به حضور سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان وی در این جلسه اشاره کرد.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دستور کار جلسه امروز کمیسیون بررسی ابهامات شورای نگهبان و ایراد شورای عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام به طرح ساماندهی صنعت خودرو بود، افزود: در این نشست مقرر شد کارگروهی به ریاست رئیس کمیته صنعت کمیسیون صنایع و معادن تشکیل شود تا سازوکارهای موردنیاز برای واردات خودرو پیش‌بینی شود.

کمیسیون صنایع درصدد واردات مدیریت شده خودرو بدون فشار به منابع ارزی است

وی اضافه کرد: در این نشست وزیر صنعت، معدن و تجارت از کمیسیون صنایع و معادن خواست که برای ساماندهی بازار خودرو مهلتی داده شود زیرا وی برنامه‌ای ۶ ماهه برای مسائل مربوط به صنعت خودرو مانند افزایش تولید، تعدیل قیمت و… دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: هرچند وزارت صمت و معاونت ارزی بانک مرکزی به دلیل ارز موردنیاز برای واردات خودرو با این موضوع مخالف است اما کمیسیون صنایع و معادن به دنبال واردات خودرو بدون تحمیل فشار به منابع ارزی کشور است.

عباسپور در تشریح طرح ساماندهی صنعت خودرو توضیح داد: این طرح در مجلس دهم تدوین و تصویب شد اما شورای نگهبان به آن ایراد گرفت.

درخواست وزارت صمت از کمیسیون صنایع؛ فرصتی برای ساماندهی بازار فولاد داده شود

وی ادامه داد: کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم به منظور تامین نظر شورای نگهبان، طرح ساماندهی صنعت خودرو را اصلاح کرد که براساس آن خودرو به صورت محدود و با توجه به نیاز کشور وارد خواهد شد.

عباسپور اضافه کرد: در این مصوبه منابع ارزی موردنیاز برای واردات خودرو از طریق ارز منشا خارجی و صادرات قطعات خودرو تامین می‌شود و شورای رقابت نیز هر ۶ ماه میزان نیاز کشور به واردات خودرو را تامین می‌کند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین درباره طرح تولید پایدار زنجیره فولاد، تصریح کرد: هرچند کمیسیون صنایع و معادن طرحی درباره ساماندهی بازار فولاد دارد که در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دارد اما وزیر صمت در نشست امروز از کمیسیون خواست که برای بررسی این طرح فرصتی به وزارت صمت داده شود زیرا این وزارتخانه برنامه جامعی برای ساماندهی این حوزه دارد البته لازم به ذکر است کمیسیون صنایع و معادن مجلس در جریان بررسی طرح مذکور نظرات دولت دوازدهم و کارشناسان را دریافت کرده است.

همچنین ببینید

Img20191211092525637 310x165 - 5 مشکل اصلی اقتصاد آلمان چیست؟

۵ مشکل اصلی اقتصاد آلمان چیست؟

مونیکا اشنیتزر استاد گروه اقتصاد تطبیقی دانشگاه لودویگ مونیخ (LMU) و رئیس شورای تخصصی اقتصاد …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x