نگاهی به حضور استارتاپ‌ها
آرش سروری برنامه ساز حوزه فناوری

الکامپ ۱۴۰۲: نگاهی به حضور استارتاپ‌ها در نمایشگاه

پایگاه خبری دنیای برند، در نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۲ که بعد از چند سال وقفه برگزار شد، حضور استارتاپ‌ها در صنعت تلکامپ و فناوری اطلاعات مورد توجه قرار گرفت.

ما در این نمایشگاه با مهندس آرش سروری، برنامه‌ساز فناوری و فریلنسر حوزه استارتاپ، گفت‌وگو کردیم.

تغییر جایگاه استارتاپ‌ها در الکامپ

سروری گفت: «آخرین الکامپی که برگزار شد، در تیرماه ۱۳۹۸ بود، بعد از آن الکام استارز بود که به‌صورت آن‌لاین و خیلی محدود برگزار شد و الان نمایشگاه الکامپ بالاخره بعد از یک وقفه چندساله برگزار شده است و خب می‌بینیم حضور استارتاپ‌ها کم‌رنگ‌تر شده، بیشتر استارتاپ‌ها در گوشه‌ای از الکامپ، مثل مراکز رشد، شتاب‌دهنده‌ها و پارک‌های فناوری حضور دارند و اون حس و حال انرژی و امید و… که در وجود استارتاپ‌ها برای حضور در نمایشگاه بود، کمتر شده است.»
وی افزود: «ولی خب امسال شرکت‌های بزرگ‌تر و برندها حضور دارند و در چند سالن الکامپ می‌توانیم برخی استارتاپ‌ها را ببینیم،؛ اما همچنان شور و شوق در بین شرکت‌کنندگان هست.»

مقایسه الکامپ با رویدادهای بین‌المللی

سروری در پاسخ به پرسشی درباره مقایسه الکامپ با رویدادهای بین‌المللی، مثل جیتکس گفت: «سؤال سختی است. ما یکسری امکانات اولیه را هنوز نداریم. همان‌طور هم که شاهد هستیم، فقط از چند کشور، به صورت محدود در این رویداد حضور پیدا کرده‌اند.
اگر از بحث بین‌المللی گذر کنیم، می‌رسیم به بحث محتوا که انصافاً الکامپ ۱۴۰۲ از نظر محتوایی نسبت‌به دیگر سال‌های برگزاری این نمایشگاه و امکاناتی که درحال حاضر ارائه می‌شود، قوی‌تر و بهتر است و پوشش‌های خبری و مصاحبه‌ها و پاویون‌های گفت‌وگو انجام می‌شود؛ اما از نظر رفاهی، غرفه‌سازی، پذیرش و پذیرایی کمی ضعیف عمل شده است و چالش‌هایی هست، مثلاً در قسمت ستاد خبری نمایشگاه که باید بهبود پیدا کند.
مثلاً چالش دیگری که وجود دارد، اطلاع رسانی است. شما گفتید جیتکس؛ جیتکس از یک سال قبل مشخص است که چه روزی، چه ساعتی و با چه امکاناتی قرار است شروع شود و مردم می‌توانند استفاده کنند؛ اما شما اینجا ضعف در اطلاع‌رسانی را متوجه می‌شوید؛ مثلاً یک روز قبل از به‌پایان‌رسیدن نمایشگاه که قرار بود چهارشنبه ۷تیرماه باشد، خبر دادند یک روز دیگر هم اضافه می‌شود و ۵شنبه روز پایانی نمایشگاه است و این برای کسی که برنامه‌ریزی کرده است، مشکل ایجاد می‌کند.»

جذاب ترین غرفه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

سروری در پاسخ به پرسش جذاب‌ترین غرفه یا سالن گفت: «ما سالن ۸ و ۹ هستیم که سالن شلوغی است و کمی استارتاپ‌تر، جنب‌وجوش هم در این سالن بیشتر است؛ به همین دلیل از نظر من خوب بود و دوستش داشتم. سالن ۳۵ هم جذاب بود برای من. اما سالن‌های دیگر را خیلی کمتر دیدم یا اصلاً بهشون سر نزدم. درکل خوب بود؛ اما این دو سالن از نظر من بهتر بود.»

آینده الکامپ

سروری در پایان گفت‌وگو، به پرسش آینده الکامپ را چگونه می‌بینید، پاسخ داد:
«خب الکامپ درواقع نمایشگاهی است که جا افتاده است و بیست‌وششمین دوره‌ای است که برگزار می‌شود. به نظر من باید از دوره‌های قبل درس گرفت و برای برگزاری رویدادهای بهتر و جدیدتر استفاده کرد. همچنین باید کمی در زیباسازی غرفه‌ها و بهبود فضای سالن‌ها و پذیرایی، بیشتر کار و رسیدگی شود. اگر تاریخ برگزاری تغییر کند، مثلاً نمایشگاه در پاییز برگزار شود، تاریخ بهتری است و اینکه بتوانیم درکل استارتاپ‌ها را در نمایشگاه داشته باشیم و ببینیم.»

 

 

پایان

همچنین ببینید

امضای ایرانی

امضای ایرانی جهانی شد

با اشاره به موفقیت کشورمان در جهانی شدن امضای ایران گفت: از این پس بازرگانان می‌توانند با یک آزمون و یک گواهی، محصولات و کالاهای ایرانی را به دنیا صادر کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *