Compulsory production of water coolers with class A standard and above from tomorrow 660x330 - اجباری شدن تولید کولرهای آبی با استاندارد رده A و بالاتر از فردا

اجباری شدن تولید کولرهای آبی با استاندارد رده A و بالاتر از فردا

پایگاه خبری دنیای برند، پیرو تصمیم کلان وزارت نیرو، صمت و سازمان استاندارد مبنی بر مقرر شدن ارتقای استاندارد و اجباری شدن آن، برای اطمینان از اینکه ابلاغ استاندارد جدید خللی در فرایند تولید کولر مورد نیاز بازار ایجاد نمی‌کند، هفته گذشته نشستی با حضور کولرسازان و موتورسازان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، طبق اعلام سازمان ساتبا، بر اساس مکاتباتی که در طول هفته گذشته میان شرکت‌های الکتروموتورساز و مسئولان ذیربط ساتبا صورت گرفت، ظرفیت دقیق تولید شرکت‌ها دریافت شد و بر اساس ظرفیت‌های اعلامی، برای تولید در دوره سه ماهه پایان امسال و سه ماهه سال بعد ( معادل ۶ ماه دوره تولید کولرآبی) امکان تولید بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه الکتروموتور توسط تولیدکننده‌ها وجود دارد. با شرایط موجود، یقین برای وزارت صمت، ساتبا و سازمان استاندارد حاصل شد که مشکلی برای تامین الکتروموتور نیست.

همچنین در دومین نشست که ۲۹ آذر ۱۴۰۲ با حضور معاون وزیر صمت، مسئولان سازمان استاندارد و مجموعه کولرسازان و موتورسازان برگزار شد، خبر اعلام ظرفیت تولید الکتروموتور که به صورت مکتوب از سوی الکتروموتورسازان دریافت شده بود، اعلام شد.

در این نشست معاون وزیر صمت  وعده‌هایی را مبنی بر حل مسائل الکتروموتورسازان و کولرسازان از جمله بحث های مربوط به تامین ارز و ثبت سفارش‌ها عنوان کرد.

در نتیجه اتخاذ تصمیم سه جانبه میان وزارت نیرو، صمت و سازمان استاندارد و طبق قرار پیشین برای اعمال استاندارد جدید تولید کولرهای آبی، حذف سه رده برچسب انرژی C, D, B اعلام شد.

از اینرو، تمام کولرسازان موظف هستند کولر تولیدی را با استاندارد رده  Aو بالاتر تولید کنند و استاندارد جدید از فردا یکم دی ماه ۱۴۰۲ اجباری می‌شود.

همچنین ببینید

Img20240430123031450 310x165 - توسعه روابط تجاری با آفریقا نیازمند توسعه حمل و نقل و رفع مشکل تبادل مالی است

توسعه روابط تجاری با آفریقا نیازمند توسعه حمل و نقل و رفع مشکل تبادل مالی است

مدیر آفریقا و عربی معاونت بین‌الملل اتاق ایران، گفت: باید با افزایش تبادل هیات‌های تجاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *