Chinese car manufacturers attracted Emirati investors - خودروسازان چینی، سرمایه‌گذار اماراتی جذب کردند/ برند نیو

خودروسازان چینی، سرمایه‌گذار اماراتی جذب کردند/ برند نیو

امارات که به تازگی به عضویت گروه بریکس متشکل از اقتصادهای نوظهور دنیا پیوسته، در شرکت خودروسازی «نیو» چین که رقیب شرقی شرکت آمریکایی «تسلا» محسوب می‌شود، سرمایه‌گذاری کرد.

به نقل از نشریه چاینا مورینگ پست، شرکت خودروسازی نیو که یکی از رقبای سرخت شرقی تسلا است، موفق به جذب ۲.۲ میلیارد دلار سرمایه از شرکت هلدینگ CYVN امارات شده است.

این هلدینگ که تحت نظارت اداره سرمایه‌گذاری ابوظبی (ADIA) محسوب می شود، اولین سرمایه گذار عربی است که سهم قابل‌توجهی از این شرکت را به دست آورده است.

برند نیو برای رقابت با برندهایی مانند بی‌ام‌و، آئودی و مرسدس‌بنز در چین و اروپا در بخش خودروهای پریمیوم، قرار گرفته است.

ویلیام بن لی، مدیر عامل شرکت نیو در این رابطه گفت: ما آماده تقویت «موقعیت برند»، « خدمات فروش و پس از فروش» و «سرمایه‌گذاری در فناوری‌های اصلی» برای تحول این صنعت هستیم.

این شرکت پس از سال ۲۰۲۴ در حال برنامه‌ریزی برای عرضه محصولات مقرون به صرفه الکتریکی با نام‌های تجاری جدید در پروژه‌هایی با نام رمز آلپ (Alps) و فایرفلای (Firefly) است.

جاسم الذابی مدیر عامل هلدینگ CYVN گفت: افزایش سرمایه گذاری در شرکت نیو نشان دهنده اعتماد ما به موقعیت و رقابت منحصر به فرد این شرکت در صنعت جهانی خودروهای برقی هوشمند است.

نیو(NIO) به عنوان یک استارت آپ چینی است که از سال ۲۰۱۴ فعالیت خود را در زمینه تولید خودروهای الکتریکی مجهز به فناوری خودران آغاز کرده است. دفتر مرکزی این کمپانی در شانگهای قرار دارد و حدود ۴ هزار کارمند(آمار سال ۲۰۱۸) نیز در نیو مشغول به فعالیت هستند. اما قرار است که تا سال ۲۰۲۷ یک سوم کارکنان را با ربات جایگزین کند.

منبع: ایرنا

همچنین ببینید

برند هواوی

آمریکا مانع صدور گواهی تجهیزات مخابراتی توسط برند هواوی می‌شود

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا قصد دارد مانع شود که هواوی، ZTE و سایر شرکت‌های خارجی که نگرانی امنیت ملی ایجاد می‌کنند، برای تجهیزات بی‌سیم، تائیدیه صادر کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *