فیلم جری مگوایر

فیلم جری مگوایر (Jerry Maguire)

جری مگوایر (Jerry Maguire) فیلمی به سبک کمدی درام و ورزشی به کارگردانی کامرون کرو (Cameron Crowe) با بازی بازیگران برجسته ای چون تام کروز (Tom Cruise)، کوبا گودینگ جونیور (.Cuba Gooding Jr) و رنه زلوگر (Renée Zellwege)  در سال محصول  ۱۹۹۶ ساخته شده است.  فیلم جری مگوایر در پنج رشته نامزد جایزه اسکار گردید که کوبا کودینگ جونیور (.Cuba Gooding Jr) توانست جایزه اسکار بهترین بازیگر مکمل مرد را از آن خود نماید.

جری مگوایر (تام کروز)، یک نماینده ورزشی ۳۵ ساله ای است که برای مدیریت ورزشی بین المللی (SMI) فعالیت می کند. او پس از گذشت تغییراتی در زندگی خود به سیاست های شرکت معترض است و در این باره اطلاعیه ای منتشر می کند. سپس او از شرکت اخراج می شود. جری سعی می کند کارکنان شرکت را با خود همراه کند و از آن ها می خواهد تا او را همراهی کنند و شرکت جدیدی را پایه ریزی کنند.

این فیلم کامرون کرو بیش از هر چیز یک نمونه ی ایده آل از اجرای خوب یک فیلم نامه ی پرجزییات است و البته خود او نیز در تمام لحظات فیلم سعی کرده این جزییات را بی هیچ کم وکاستی اجرا کند. جری مگوایر جدا از خلق شخصیت های باور پذیر، با آن چه در زندگی روزمره ی امریکایی جریان دارد، کاملا هم خوان است و آدم هایش را دقیقا از دل مناسبات همین جامعه ی مدرن بیرون می کشد. 

این فیلم تحسین منتقدان را جلب کرد و منتقدان از اجرا و نوشتن آن قدردانی کردند. فیلم جری مگوایر یک موفقیت مالی بزرگ بود که بیش از ۲۷۳ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشت در حالی که بودجه ساخت آن ۵۰ میلیون دلار بود. همچنین، نهمین فیلم برتر در سال ۱۹۹۶ بود.این فیلم برای پنج جایزه اسکار، از جمله بهترین تصویر و بهترین بازیگر برای تام کروز و کوبا جونیور و بهترین بازیگر نقش مکمل زن، نامزد شد. این فیلم همچنین برای سه جایزه گلدن گلوب نامزد شد، با تام کروز برنده بهترین بازیگر نقش اول مرد و سه جایزه آکادمی بازیگران، با بهترین بازیگر نقش مکمل زن با حمایت کوبا گودینگ جونیور شد.

وقتی که شما  رویای خودتان را دنبال می کنید ممکن است هر چیز دیگری تحت تاثیر قرار گیرد . جری مگوایر در نهایت درس های ارزشمندی در این زمینه می آموزد.

تماشای فیلم در نماوا و فیلیمو

namava - فیلم جری مگوایر (Jerry Maguire)
filimo - فیلم جری مگوایر (Jerry Maguire)

همچنین ببینید

Up in the Air

فیلم Up in the Air

فیلم Up in the Air به کارگردانی جیسن ریتمن و نقش آفرینی جورج کلونی و ورا …