کارگروه مشترک برای معرفی برندهای استان خوزستان

تشکیل کارگروه مشترک برای معرفی برندهای استان خوزستان

پایگاه خبری دنیای برند، علی اکبر حسینی محراب عصر امروز چهارشنبه در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان بیان کرد: ما در بخش‌های تولید، کشاورزی و شیلات، فعالان اقتصادی زیادی داریم اما وضعیت فعلی با انتظاراتی که وجود دارد فاصله زیادی دارد.

وی با اشاره به ضرورت آسیب شناسی وضعیت موجود در حوزه تجارت خارجی خوزستان گفت: خوزستان به عنوان یک استان مرزی و دارای گذرگاه‌های تجاری مختلف باید از ارتباطات تجاری بیشتری با بازار دیگر کشورهای منطقه برخوردار باشد.

رئیس شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان تصریح کرد: قطعاً تا وقتی که بازاری نداشته باشیم، کسب و کار ما رونق نمی‌گیرد و شرایط استان از وضعیت کنونی خارج نمی‌شود.

استاندار خوزستان گفت: تا زمانی که یک پروژه بزرگی را به صورت مشترک تعریف نکنیم و ذهنیت‌ها یکی نشود، نمی‌توانیم گره گشایی کنیم؛ ما باید شناخت خود را از محیط اطراف بالا ببریم تا در جریان تولید و تجارت، اقتصادسنجی لازم انجام گیرد.

وی افزود: توجه به الگوهای روز دنیا در شناسایی بازار هدف بسیار مهم است به عنوان مثال ما هنوز در خوزستان یک برند مشهور نداریم و تا زمانی که فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی جزیره‌ای باشد، امکان تولید و صادرات محصول استاندارد و با کیفیت مطلوب فراهم نمی‌شود.

حسینی محراب گفت: در گذشته بازار کشورهای آسیای میانه در اختیار جنس‌های باکیفیت و جذاب ایرانی بود اما با تولید و صادرات محصولات بی کیفیت، بازار را از دست دادیم و کشورهای دیگر جایگزین محصولات ما شدند. بنابراین باید توجه داشت که بی تفاوتی نسبت به عملکرد رقبا و نبود شناخت رقیب باعث از دست رفتن سهم ایران از بازارها می‌شود.

وی با بیان اینکه شناسایی بازار کشورهای کویت، قطر، امارات، عراق و روسیه دستاوردهای خوبی به همراه خواهد داشت، افزود: کشور روسیه ۴۰۰ میلیارد دلار واردات داشته که ۱۰۰ میلیارد آن در بخش صیفی‌جات، میوه و گل است اما ما سهمی از این بازار نداریم.

استاندار خوزستان ادامه داد: با تفرقه و کارهای انفرادی، نمی‌توان در بازار دیگر کشورها ورود کرد همچنین به گونه‌ای که شرکت‌های دانش بنیان ما فعالیت می‌کنند، قطعاً نمی‌توانند با شرکت‌های اروپایی و چینی رقابت کنند.

وی، شرط رقابت با دیگر کشورها را کاهش هزینه‌ها دانست و گفت: ما باید علاوه بر هدف گذاری بلند مدت، منطقه پیرامون خود را بازبینی و مطالعه کنیم.

استاندار خوزستان تاکید کرد: قطعاً وجود یک برند قوی به جای چندین برند کوچک و ناشناس، در بازارهای جهانی مؤثرتر خواهد
بود.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

حسینی محراب گفت: اگر بتوانیم یک یا ۲ میلیارد دلار از ۱۰۰ میلیارد دلار نیاز بازار مواد غذایی روسیه را تأمین و به این کشور صادر کنیم، رشد اقتصادی خوزستان شتاب و نرخ بیکاری کاهش می‌یابد. عراق یکی از کشورهای دارای توانمندی مالی مطلوب منطقه است و ما به راحتی می‌توانیم سهم بیشتری را در بازار این کشور کسب کنیم همچنین ارتباطات خاندان و طوایف مردم استان با عراق در انعقاد قراردادهای تجاری بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: برای کسب موفقیت در بازار کشورهای همسایه مثل عراق، عربستان، قطر و… باید این کشورها را به خوبی رصد و با برگزاری نمایشگاه‌های مشترک، خواسته‌های آنها را شناسایی کرد؛ البته فعالیت‌های رسانه برای تحقق این موضوع بسیار مهم است.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه برای ورود به بازارهای هدف دیگر کشورها به گروه‌های میانجی (ایرانی‌های حاضر در آن کشور) و توان دولت نیاز است، گفت: حضور دیپلمات‌های سابق در تیم‌های مشورتی بسیار مؤثر بوده و برای این کار نیاز به برنامه‌ریزی است؛ انتظار داریم که دولت و بخش خصوصی استان به کمک اتاق بازرگانی اهواز، یک کارگروه مشترک برای معرفی برندهای استان در بازار دیگر کشورها ایجاد کنند.

وی بر لزوم ایجاد همدلی و اهم افزایی بین بخش خصوصی و دولت برای تأثیرگذاری در بازار دیگر کشورها تاکید کرد و افزود: استانداری خوزستان برای افزایش ضریب نفوذ محصولات تولیدی استان در بازارهای منطقه حمایت خواهد کرد. این در حالی است که باید با استفاده از تکنیک‌های جدید مانند اقتصاد دیجیتال و تفکرات نو، یک جریانی ایجاد شود که علاوه بر مدرن بودن، پایدار باشد تا بتوانیم به بازارهای جدیدی دست پیدا کنیم.

حسینی محراب گفت: با وجود کشورهای مسلمان در دنیا اما سهمی در بازار آنها نداریم. اگر بتوانیم محصولی ارائه دهیم که برای بازار دیگر کشورها جذابیت داشته باشد؛ قطعاً شرایط استان ما بهتر و بسیاری از مشکلاتی امروز ما قابل حل خواهد شد.

همچنین ببینید

ممنونم که سیگار می کشی

ممنونم که سیگار می کشی (Thank You for Smoking)

با تماشای بعضی از فیلم ها  اطلاعات زیادی در مورد مسیری که در آن حرکت می …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x