62839022 660x330 - فراخوانی برای توسعه دانش فنی در حوزه علوم اعصاب بالینی

فراخوانی برای توسعه دانش فنی در حوزه علوم اعصاب بالینی

نود و یکمین فراخوان پژوهشی با عنوان «توسعه دانش فنی نورومدولاسیون الکترود کاشتنی ساکرال» با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و به سفارش یک تیم پژوهشی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری دنیای برند، تحریک الکتریکی اعصابی که عضلات مثانه و رکتوم را کنترل می‌کنند، به عنوان تحریک عصبی ساکرال (SNS) شناخته می‌شود. این یک درمان برگشت‌پذیر برای بیمارانی است که بی‌اختیاری مثانه و مدفوع غیرانسدادی دارند و به درمان‌های دیگر مانند داروها، تغییرات رژیم غذایی و درمان‌های رفتاری پاسخ نداده‌اند.

در داخل کشور نیاز بازار حدود ۶ هزار عدد در ماه گزارش شده است، ولی به علت گران‎‌قیمت بودن نمونه خارجی، عدم دسترسی و عدم تولید نمونه داخلی، نیاز است تا دستگاه SNS با حفظ کیفیت و کارآیی با قیمت مناسب تولید و به بازار عرضه شود.

خروجی طرح، یک الکترود ساکرال چهار تماسه با تنظیمات تحریک سیگنال ژنراتور ۰ تا ۱۰۰ ولت، فرکانس ۵ تا ۳۰۰ هرتز و عرض پالس ۳۰ تا ۳۰۰ میکروثانیه است که در نزدیکی عصب هدف کاشت می‌شود. پس از قرار دادن الکترود متصل به یک سیگنال ژنراتور، جریان الکتریکی به عصب خارجی (S۳ یا S۴) اعمال می‌شود و رفلکس‌های نخاع و شبکه‌های مغزی را از طریق آوران‌های محیطی تعدیل کند.

اعلام آمادگی برای مشارکت در اکتساب فناوری حاصل از این فراخوان تحقیقاتی و ارائه درخواست تنها برای شرکت‌ها و شتابدهنده‌های دانش‌بنیان مجاز است. درخواستی که بیشترین تناسب را با الزامات این اکتساب فناوری داشته باشد، انتخاب و به عنوان «مشارکت‌کننده» برای مذاکرات تکمیلی به هسته پژوهشی متقاضی معرفی خواهد شد.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، گروه‌های پژوهشی و فناور توانمند برای ارائه راه‌حل در این حوزه باید تا روز یکشنبه، ۱۵ بهمن ماه ۱۴۰۲ پروپوزال و پیشنهادهای خود را در قالب Word از طریق سامانه غزال صندوق نوآوری و شکوفایی به نشانی ghazal.inif.ir ارسال کنند و جهت ارتباط با کارگزاری داناشریف با شماره‌ ۰۲۱۸۸۴۸۶۴۹۸ تماس بگیرند.

پایان


منبع

همچنین ببینید

63013902 310x165 - استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!

استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!

پژوهشگران «دانشگاه ایالتی واشنگتن» در یک آزمایش جدید دریافتند که ChatGPT نمی‌تواند عملکرد خوبی را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *