62913320 660x330 - رایزنی با «پارک فاوا» برای حمایت از دانش‌بنیان‌ها

رایزنی با «پارک فاوا» برای حمایت از دانش‌بنیان‌ها

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات با بیان این که در حوزه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در حال رایزنی با «پارک فاوا» هستیم، گفت: این ستاد، شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه برق و مخابرات و … را در دستور کار خود قرار داده است تا با توجه به اولویت‌ها و ضرورت‌های کشور که کدام فناوری نیاز به بازاریابی و تسهیل‌گری دارد، این شرکت‌ها را مورد حمایت مادی و معنوی قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری دنیای برند به نقل از ایسنا، دکتر سید محمد کرباسی در جریان بازدید از یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با تاکید بر ضرورت شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان و دسته‌بندی آنها، یادآور شد: با توجه به مأموریت ستاد، وظیفه اصلی ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات، شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان و دسته‌بندی شرکت‌ها برای حمایت از آنها و ارتباط با نهادها، سازمان‌ها و بازیگران حوزه زیست‌بوم فناوری است.

وی خاطرنشان کرد: موضوع اصلی در معاونت علمی، توسعه فناوری‌ها در سطح علمی و اقتصادی در شرکت‌های دانش‌بنیان است؛ از این رو، تسهیل همراهی شرکت‌های دانش‌بنیان در مسیرهای پیش‌رو از اولویت‌های ستاد محسوب می‌شود.

کرباسی ادامه داد: در حوزه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در حال رایزنی با «پارک فاوا» هستیم و یکی از پتانسیل‌های ستاد معرفی شرکت‌ها به نهادهای دولتی برای رفع موانع تولید و رفع چالش‌ها است.

حمیدرضا پوریعقوبی‌، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان نیز با بیان اینکه این مجموعه با حمایت جمعی از نخبگان توانسته گام‌های مثبتی در راستای رفع نیازهای کلیدی کشور در برخی صنایع استراتژیک بردارد، تصریح کرد: تخصص این شرکت به طور خاص طراحی و تولید محصولات حوزه مخابراتی است. فاصله سنج‌های رادیویی، لینک‌های ارتباط داده و تقویت کننده‌ها نیز از دیگر تخصص‌های این شرکت محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: شناسایی درست مسائل استراتژیک صنایع، سرمایه‌گذاری و چندین سال تمرکز روی حل این مسائل باعث شده است علاوه بر محصولات تولید شده، انباشت کم‌نظیری از دانش فنی در این حوزه حاصل شود. در نتیجه فعالیت‌های ما در این شرکت، این ظرفیت‌های ایجاد شده به درستی به صنایع مربوطه متصل شده و زمینه همکاری‌های عمیق و سازنده‌ای را برای کشور فراهم آورده است.

به گفته پوریعقوبی، اهتمام جدی به مساله ارتقاء، کیفیت تولید در تراز جهانی، رعایت استانداردها در بخش تولید، تأمین قطعات از منابع معتبر، صحت سنجی از قطعات در آزمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی و تعریف فرآیندهای دقیق و کارآمد در کنترل کیفیت از مهمترین اقداماتی است که موجب ارتقاء محسوس کیفیت در تولیدات شرکت شده است.

وی ادامه داد: هفت، هشت شرکت داخلی با ما رقیب هستند. البته با توجه به پیچیدگی محصولات رقبا کم هستند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان همچنین، طراحی و توسعه کارت‌های پردازش داده، طراحی و ساخت انواع آنتن‌های مخابراتی و پروژه‌های تولیدی انواع فیلترهای مکانیکی را از دیگر محصولات این شرکت برشمرد.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، در ادامه کرباسی از بخش‌های مختلف واحد تحقیق و توسعه این شرکت اعم از قسمت طراحی سخت افزار و اندازه‌گیری، اتاق تست و بخش تولید و استانداردسازی، کنترل کیفیت پخش بازدید کرد.

پایان

همچنین ببینید

62861716 310x165 - توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان

توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان

توافق‌نامه همکاری دو جانبه بین سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *