62962125 660x330 - ثبت اختراع استفاده از مایسلیوم در حال رشد قارچ خوراکی در یک میان وعده سودمند

ثبت اختراع استفاده از مایسلیوم در حال رشد قارچ خوراکی در یک میان وعده سودمند

استفاده از مایسلیوم در حال رشد قارچ خوراکی در یک میان وعده سودمند، موضوع ثبت اختراعی است که برای اولین بار در جهان توسط دکتر سارا سعادتمند عضو هیات علمی واحد علوم و تحقیقات با همکاری سهیلا عبداله فرد دانشجوی دکتری این واحد صورت گرفت.

به گزارش پایگاه خبری دنیای برند به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، دکتر سارا سعادتمند در رابطه با این اختراع گفت: با توجه به گسترش روز افزون جمعیت جهانی، کمبود پروتئین و منابع غذایی یکی از مشکلات اصلی جوامع بشریست. از این رو قارچ‌ها به دلیل دارا بودن ارزش غذایی شامل ویتامین‌ها، اسیدهای آمینه ضروری، اسیدهای چرب ضروری و املاح معدنی است و گزینۀ مناسبی برای کمک به تامین مواد غذایی هستند. همچنین بعضی از قارچ‌ها دارای خواص دارویی نیز هستند.

وی افزود: تولید قارچ‌ها نیز نیاز به امکانات لازم و مصرف زیاد منابع طبیعی ازجمله آب دارد. از طرفی همۀ قارچ‌ها در محیط مصنوعی قابل کشت نیست.

به گفته وی، مایسلیوم قارچ (mycelium)  در واقع همان ریسه قارچ است. به همین دلیل استفاده از مایسلیوم قارچ خوراکی در یک میان وعدۀ غذایی به جای قارچ کامل، بخصوص بکارگیری مایسلیوم در حال رشد بجای پودر مایسلیوم، موضوع کاملا جدید و نوآورانه در جهان است که در این ثبت اختراع مطرح شده است. 

پایان

همچنین ببینید

63015701 310x165 - آغاز دور جدید اکتشافات چین در نیمه پنهان ماه

آغاز دور جدید اکتشافات چین در نیمه پنهان ماه

چین فضاپیمای ماموریت رباتیک خود را به سمت نیمه پنهان پرتاب کرده و این فضاپیما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *