62956684 660x330 - توانایی‌های نسل زِد برای ورود به بازار کار

توانایی‌های نسل زِد برای ورود به بازار کار

رئیس مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران گفت: نسل‌های قبل از نسل Z مانند بیبی‌بومرها در حال بازنشسته شدن و کناره‌گیری از بازار کار هستند و نسل Y و X هم تا حدودی جایگاه شغلی خود را پیدا کرده و تکلیفشان مشخص است، لذا تصمیم گرفتیم روی نیروی جوان نسل Z که در آستانه ورود به بازار کار هستند، تمرکز کنیم.

به گزارش پایگاه خبری دنیای برند به نقل از ایسنا، مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران با هدف هدایت مسیر شغلی نیروی کار جوان نسل Z و توانمندسازی زنان و دختران در بازار کار رویداد «فانوس راه» را در محل دانشکده فنی‌وحرفه‌ای شریعتی تهران برگزار کرد.

در این رویداد که با حضور جمع کثیری از دانشجویان، اساتید دانشکده و مسؤولان اتاق بازرگانی تهران و مرکز نوآوری این اتاق برپا شد، ندا گرشاسبی، از اساتید دانشکده فنی و حرفه‌ای شریعتی با اشاره به ضرورت تربیت نیروی ماهر جهت حضور در بازار کار کشور، تاکید کرد: صرف برخوردار بودن از تحصیلات آکادمیک به معنای ماهر بودن نیروی کار نیست.

گرشاسبی اظهار کرد: هر فرد جویای کار لازم است با کسب مهارت‌ها و شناخت از بازار کار بتواند در جایگاه شغلی خود جا بیفتد.

سحر بنکدار پور، رئیس مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران نیز در این رویداد با اشاره به سابقه شکل‌گیری و ماهیت فعالیت اتاق‌های بازرگانی در جهان و ایران به بیان خدمات ارائه شده توسط اتاق بازرگانی تهران پرداخت و ادامه داد: در این حوزه عوامل و بازیگران مختلفی هستند که دغدغه‌مند بوده، اما از هم فاصله دارند، به همین دلیل در مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران تلاش کردیم تا با ایجاد تعامل و ادبیات مشترک بتوانیم این فاصله را تا حد ممکن کاهش دهیم.

وی افزود: با توجه به رسالت اتاق تهران در حوزه توانمندسازی بانوان و از آنجا که بر اساس آمار، نقش زنان به ویژه پس از شیوع ویروس کرونا در بازار کار کمرنگ‌تر شده است، برآن شدیم به این حوزه ورود کنیم.

به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، بنکدارپور اضافه کرد: از آنجا که نسل‌های قبل از نسل Z مانند بیبی‌بومرها در حال بازنشسته شدن و کناره‌گیری از بازار کار هستند و نسل Y و X هم تا حدودی جایگاه شغلی خود را پیدا کرده و تکلیفشان مشخص است، تصمیم گرفتیم روی نیروی جوان نسل Z که در آستانه ورود به بازار کار هستند، تمرکز کنیم.

پایان

همچنین ببینید

63015087 310x165 - از بازسازی چهره یک زن نئاندرتال تا شبیه‌سازی بی‌نظیر مغز انسان

از بازسازی چهره یک زن نئاندرتال تا شبیه‌سازی بی‌نظیر مغز انسان

در سرویس علم و فناوری امروز میزبان اخباری از پیشینیان انسان‌ها یعنی نئاندرتال‌ها بودیم همچنین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *