Img20240113170259397 650x330 - بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد به دنبال ایجاد ثبات بیشتر است

بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد به دنبال ایجاد ثبات بیشتر است

نشست آموزشی بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد با حضور نمایندگان واحدهای مختلف عملیاتی از اتاق‌های سمنان، کرج، قزوین، خرم‌آباد، شهرکرد، یاسوج و تهران در محل اتاق ایران برگزار شد.

در این نشست مراحل تهیه فرم‌های بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد توسط مشاور دبیر کل اتاق ایران مورد بررسی و آموزش قرار گرفت.

ساسان شاه ویسی، دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در این نشست با تأکید بر ظرفیت‌های اتاق‌ها برای افزایش بهره‌وری منابع انسانی و ارائه خدمات به ذینفعان، گفت: هر حرکت تحولی با مقاومت‌هایی همراه است و تحول در بودجه‌نویسی، نیازمند شجاعت است که هیات رئیسه دور دهم این شجاعت را از خود نشان داده تا بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد که از ۴ سال پیش مطرح شده بود را بالاخره امسال عملیاتی کند.

ساسان شاه ویسی افزود: اتاق ایران به عنوان امین جمع بزرگی از فعالان اقتصادی، نسبت به نحوه هزینه کرد منابع مالی و امانتی که فعالان اقتصادی با فراز و فرودهای کشور در اختیار آن قرار داده‌اند، مسئولیت دارد.

او با بیان اینکه مجموعه فعالیت‌های اتاق ایران با هدف تحقق اهداف قانونی انجام می‌شود، گفت: باید مشخص کنیم چه برنامه‌هایی برای تحقق این اهداف وجود دارد. اگر بر اساس اهداف ملی، عملکرد شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی را در نظر بگیریم باید بپرسیم این شورا چه اهدافی دارد و با چه برنامه‌هایی این اهداف را دنبال می‌کند، این برنامه‌ها شامل چه فعالیت‌هایی هستند و این فعالیت‌ها را چه کسی انجام می‌دهد و هزینه آن‌ها چقدر است. پس از آن باید مشخص شود شورای گفت‌وگو در یک سال بر اساس منابعی که دریافت کرده تا چه میزان توانسته به این اهداف تعیین شده برسد. این رویه به ما برای رسیدن به تناسب میان منابع و مصارف و اهداف قانونی سازمان کمک خواهد کرد.

شاه ویسی تأکید کرد: بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد، علاوه بر شفافیت عملکرد، دسترسی به نظام برنامه‌ای و اهداف و اقدامات را در یک خط قرار خواهد داد. این مدل بودجه‌ریزی به دنبال ایجاد ثبات بیشتر در سازمان است.

او گفت: اگر انحراف از برنامه بر اثر ضعف عملکرد فردی یا سازمانی باشد، باید اصلاح شود. در این راستا ممکن است لازم باشد تا تمرکززدایی شده و برخی وظایف از اتاق ایران به اتاق‌های سراسر کشور واگذار شود.

منبع

همچنین ببینید

Img20240501113719986 310x165 - پیشنهادهای ارزی اتاق ایران برای مراجع ذی ربط ارسال می شود

پیشنهادهای ارزی اتاق ایران برای مراجع ذی ربط ارسال می شود

با آغاز تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران در سال ۱۳۹۷ تا به امروز، مشکلات ارزی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *