62527207 660x330 - برگزیدگان پویش راویان علم به ایستگاه داوری نهایی رسید

برگزیدگان پویش راویان علم به ایستگاه داوری نهایی رسید

با پایان یافتن داوری آثار ارسال شده به پویش “تو هم مصطفایی” ۲۷ اثر جهت تقدیر انتخاب شدند و برگزیدگان نهایی فردا ۱۹ بهمن معرفی می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری دنیای برند به نقل از ایسنا، پویش “تو هم مصطفایی” از اول تا ۱۹ مهر با بهره‌گیری از نرم‌افزار شاد و همراهی شبکه پویا برگزار شد. در این پویش از گروه مخاطبان یعنی دانش آموزان همه مقاطع تحصیلی، خواسته شد در قالب انواع هنری تجسمی، شعر و دکلمه آثاری با موضوع علم و فناوری یا هدیه‌ای به پیامبر اکرم، همزمان با روز ودلادت ایشان(۱۷ ربیع‌الاول/۱۱ مهر ۱۴۰۲ ) تولید و به بنیاد علم و فناوری مصطفی ارسال کنند.

به نقل از ستاد ارتباطات و ترویج بنیاد علم و فناوری مصطفی، جلسه داوری نهایی پویش تو هم مصطفایی با حضور داوران برجسته حوزه تجسمی، نقاشی و نگارگری برگزار شد.

دکتر علی عمرانی مدیر اجرایی بنیاد علم و فناوری مصطفی در ابتدای این جلسه در مورد فعالیت‌های بنیاد مصطفی و مهمترین آن یعنی جایزه مصطفی توضیحاتی ارائه داد و گفت: این جایزه هر دو سال یک بار در حوزه‌های علوم و فناوری زیستی و پزشکی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، علوم پایه و علوم مهندسی اعطا می­‌شود و طی پنج دوره به دانشمندانی داده شده است که محصول خدمات و دانش هر کدام از برگزیدگان در لبه دانش و منشا خدماتی به بشریت بوده است.

وی تاکید کرد: در کنار این فعالیت‌ها برای جریان سازی علمی نیز اقداماتی صورت می‌دهیم. همچنین برای تحقق این مدل فکری مبنی بر دانش اثربخش، از فعالیت‌های ترویجی و ظرفیت رسانه استفاده می‌کنیم.

عمرانی برگزاری مسابقه دانش‌آموزی نور و پویش تو هم مصطفایی را از دیگر اقدامات این بنیاد نام برد و یادآور شد: پویش تو هم مصطفایی با هدف روایت اثربخشی علم برای کودکان ایرانی است. این پویش در آستانه پنجمین “هفته جایزه مصطفی”، طراحی و از اول تا ۱۹ مهر با کمک ظرفیت اپلیکیشن شاد و شبکه پویا اجرا شد. پویش تو هم مصطفایی طی روزهای هفته جایزه  مصطفی  از ۷ تا ۱۱ مهر جاری هر شب مخاطبی با میانگین ۵۰ هزار نفر را در برنامه تلویزیونی و اپلیکیشن شاد با این پویش همراه می‌کرد.

مدیر اجرایی جایزه مصطفی گفت: این امر باعث شد ۷ هزار و ۲۰۰ نفر این برنامه‌ها را در اپلیکیشن شاد دنبال کنند. همچنین ۴۰۰ اثر به بنیاد علم و فناوری مصطفی ارسال شد که در مرحله اول ۱۵۰ اثر غربالگری شد و در مرحله بعد آثار منتخب در شامگاه مبعث تقدیر خواهند شد. این پویش در دوره‌های بعدی در عرصه بین‌المللی به صورت گسترده‌تر وارد می‌شود تا دانش آموزان دیگر کشورها نیز به صورتی فعال مشارکت کنند.

در این مراسم با نظر داوران ۲۷ اثر جهت تقدیر انتخاب شد و از این میان ۹ اثر به صورت ویژه توجه هیات دلوران را به خود جلب کرد. برنامه تقدیر از متخبین، این پویش، شامگاه پنجشنبه، مورخ ۱۹ بهمن ماه، همزمان با مبعث حضرت رسول اکرم در باغ کتاب تهران برگزار خواهد شد.

پایان

همچنین ببینید

62767064 310x165 - پیام تسلیت رئیس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت ناباورانه نخبه‌ علمی کشور

پیام تسلیت رئیس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت ناباورانه نخبه‌ علمی کشور

رئیس بنیاد ملی نخبگان در پیامی درگذشت ناباورانه سید اسماعیل نصراللهی نخبه‌ علمی کشور را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *