62781322 560x330 - آغاز دومین رویداد فناوران البرز/ضرورت هدایت وقف به سمت علم و فناوری

آغاز دومین رویداد فناوران البرز/ضرورت هدایت وقف به سمت علم و فناوری

دومین رویداد فناوران البرز در صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری آغاز شد تا پس از دو روز برترین‌های بخش نوآوران و مخترعان در جایزه البرز ۱۴۰۳ مشخص شوند.

به گزارش پایگاه خبری دنیای برند، دومین رویداد فناوران البرز همراه با برگزاری فرآیند داوری در بخش فناور جایزه البرز ۱۴۰۲ امروز چهارشنبه، ۲۷ دی در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد.

حیدر ارشدی، مدیرعامل بنیاد البرز در این رویداد، بیان کرد: تحول در فرآیند انتخاب فناوران و مخترعان صورت گرفت؛ در سال جاری قریب به ۲۰۰ طرح ارسال شد که از این مجموعه ۳۰ طرح نهایی و همسو با شرایط مدنظر انتخاب شدند که در نمایشگاه دو روزه دستاوردهای خود را عرضه می‌کنند.

وی ادامه داد: طرح‌ها در پنج بخش داوری می‌شوند و فرآیند داوری تا عصر فردا طول می‌کشد تا برترین‌های جایزه البرز در این بخش برای معرفی در همایش جایزه البرز در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مشخص شوند.

سیاوش ملکی فر- معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری نیز در این رویداد با بیان اینکه در صندوق تلاش بر تعمیق روابط با نوآوران و فناوران است، اظهار کرد: اقتصاد دانش بنیان به مرزهای ایران محدود نمی‌شود و صرفاً هدف جمهوری اسلامی نیست.

وی ادامه داد: خیلی وقت است به ویژه بعد از جنگ درصدد رشد این اقتصاد هستیم، اما در سال ۸۷ قانونی برایش نوشتیم که در سال ۸۹ از مجلس بیرون آمد. امروز بعد از ۱۳_ ۱۴ سال از گذشت تصویب این قانون همسایگان ما هم متوجه اهمیت اقتصاد دانش‌بنیان شده‌اند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با اشاره به پخش مسابقه «شکوفا» از شبکه یک سیما، اضافه کرد: در هر قسمت از این مسابقه سه چهار کسب و کار دانش بنیان با هم مسابقه می‌دهند، برنده ما روی سکوی تأمین مالی جمعی می‌رود و از مردم پول می‌گیرد تا بعد در موعدی مقرر آن را با سود مشارکت بازگرداند.

وی تصریح کرد: کسب و کارهای پایداری در این مسابقه حضور یافته و مردم هم به آن‌ها اعتماد دارند. برای مثال یکی از شرکت‌ها پنج میلیارد پول نیاز داشت و ظرف ۵۸ دقیقه توسط مردم تأمین شد! این است مشارکت مردم در اقتصاد دانش بنیان و هدف ما در برنامه‌ها همین است. یا شرکتی دیگر شب اول مسابقه نیازمند ۱۰ میلیارد تومان بود که ظرف ۳۴۴ دقیقه توسط مردم تأمین شد. هر کسی از هر نقطه ایران می‌تواند با کد سجامی از طریق این مسابقه در کسب و کارهای دانش بنیان سهم داشته باشد.

همچنین اسدی‌فر، معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری نیز در این رویداد بیان کرد: باید بررسی کنیم چطور می‌توان واقفان را به سمت فناوری جلب و جذب کرد، چون هدایت وقف به سمت علم و فناوری اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی با تأکید بر لزوم ایجاد فناوری در دل صنایع عظیم، تصریح کرد: اقتصاد دانش بنیان خُرد نیست، الان همسایه‌های ما هم کلان کار می‌کنند، باید سراغ ایجاد ابرپروژه‌ها برویم.

اسدی‌فر با بیان اینکه در علم نوین صد در صد جامعه نخبه دانسته می‌شود، خاطرنشان کرد: هر کس استعدادی دارد با عمل هوشمند رشد می‌کند، نظام آموزشی نخبه صد درصدی را کشف می‌کند؛ اقتصاد نخبگی یعنی هر مدیری نخبه پرور باشد و بکوشد دانش‌بنیان‌ها در کشور رشد کنند.

به گزارش پایگاه خبری دنیای برند، در پایان افتتاحیه دومین رویداد فناوران، نمایشگاه عرضه محصولات ۳۰ نخبه فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان افتتاح شد که تا فردا (پنجشنبه، ۲۸ دی ماه) ادامه دارد.

پایان


منبع

همچنین ببینید

62861716 310x165 - توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان

توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان

توافق‌نامه همکاری دو جانبه بین سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *