Will the elevator fall - آیا آسانسور سقوط می کند

آیا آسانسور سقوط می کند

پایگاه خبری دنیای برند، سقوط ناگهانی آسانسور می‌تواند یکی از ترسناک‌ترین اتفاقاتی باشد که می‌توانید در هنگام حضور در آسانسور تجربه کنید. سقوط ناگهانی می‌تواند منجر به صدمات جدی برای مسافران شود و باید به هر قیمتی از اتفاق افتادن آن جلوگیری کرد. در این مقاله درباره علت‌های رایج سقوط ناگهانی و همچنین مواردی از جمله احتمال سقوط آسانسور را بررسی کرده‌ایم. داشتن این اطلاعات می‌تواند مفید باشد.

آیا آسانسور سقوط می کند؟

آسانسورها تقریباً هرگز سقوط نمی‌کنند، مگر اینکه ساختمان آسیب فاجعه باری ببیند و یا سرویس‌های دوره‌ای در آسانسور را جدی نگیرید. یک بالابر بین ۶ تا ۱۲ کابل مستقل دارد و هر یک به اندازه کافی قوی است تا یک بالابر با بار کامل را جا به جا کند. اگر همه کابل‌ها از کار بیفتند، ترمزها به طور خودکار روی ریل‌هایی که شفت بالابر را پوشانده‌اند می‌چسبند. دلایل سقوت ناگهانی آسانسور را در ادامه آورده‌ایم:

علل سقوط ناگهانی آسانسورها چیست؟

در بیشتر موارد، سقوط یا بالا آمدن ناگهانی کابین آسانسور نتیجه نوعی نقص است. تجهیزات فیزیکی ممکن است بشکند یا آسیب ببیند. از طرف دیگر، ممکن است یک مشکل الکتریکی یا مکانیکی وجود داشته باشد که سیگنال‌های موجود در آسانسور را مختل کرده و باعث حرکت ناگهانی در یک جهت شود.

شرکت آسانسور وظیفه دارد اطمینان حاصل کند که تمام قطعات به درستی ساخته شده‌اند و همانطور که باید عمل می‌کنند. اگر هر یک از تجهیزات ایراد داشته باشد، سازنده مسئول است.

مسئولیت نصب و نگهداری تجهیزات بر عهده شرکت خدمات آسانسور می‌باشد. اگر تجهیزات آسانسور به درستی در کنار هم قرار نگرفته باشند، مقصر تیم بازرسی است. علاوه بر این، مسئولیت تعمیرات یا نگهداری نادرست شرکت خدمات آسانسور است. با گذشت زمان، آسانسور ممکن است مانند گذشته کار نکند. تجهیزات ممکن است به مرور زمان خراب شوند یا مشکلات دیگری رخ دهد. شرکت خدماتی باید از این مسائل جلوگیری کند.

در نهایت، این وظیفه مالک آسانسور است که مطمئن شود آسانسور مطابق آنچه که باید عمل می‌کند. آن‌ها باید تعمیرات و نگهداری را با شرکت خدمات آسانسور برنامه ریزی کنند تا مطمئن شوند که آسانسور همانطور که پیش بینی شده است کار می‌کند.

اگر در سقوط ناگهانی آسانسور آسیب جدی دیدید، باید غرامتی را دریافت کنید. این احتمال وجود دارد که شخص دیگری مقصر آسیب دیدگی شما باشد. برای تعیین اینکه چه کسی مقصر است و چگونه می‌توان غرامت دریافت کرد، با یک وکیل صحبت کنید.

احتمال سقوط آسانسور چقدر جدی است؟

Will the elevator fall 0 - آیا آسانسور سقوط می کنددرست است که انجام دستورات و استفاده از لوازم مطمئن از سقوط آسانسور جلوگیری می‌کنند، اما ما نمی‌توانیم از شرایط تمامی آسانسورهایی که استفاده می‌کنیم مطمئن باشیم، پس بهتر است بدانیم که هنگام سقوط آسانسور چه کنیم. به خاطر داشته باشید در هنگام سقوط به هیچ وجه نیاستید، ایستادن در آسانسور در حال سقوط باعث می‌شود فشار ۱۰ برابر به ستون فقرات وارد شود.

برخی از افراد فکر می‌کنند بهتر است در لحظه سقوط و برخورد آسانسور به زمین بپرند، اما پریدن در همان لحظه باور غلطی خواهد بود زیرا نمیتوانید پیش بینی کنید که آسانسور چه زمانی با زمین برخورد می‌کند ضمن اینکه احتمال برخورد سر با سقف آسانسور در لحظه پریدن و نیز ممکن است.

درهنگام سقوط اسانسور بهترین رفتار این است که کف آسانسور دراز بشید و اگر کیف یا وسیله‌ای همراه خود داشتید آن را زیر سر خود قرار دهید در غیر اینصورت میتوانید دستتان را زیر سر بگذارید.

اگر تعداد افراد در اسانسور به طوری بود که نمیتوانستید دراز بکشید، بنشینید و سر و گردنتان را میان دست‌ها و بغل خود بگیرید، کیف یا وسیله نرم خود را زیر خود قرار دهید تا از شدت ضربه جلوگیری شود.

نتیجه گیری

Will the elevator fall 9 - آیا آسانسور سقوط می کندما به عنوان انسان ترس‌های زیادی داریم. برخی از ارتفاع می‌ترسند. بسیاری از مردم از سوار شدن به آسانسور می ترسند، اگر در مورد آن فکر کنید، سوار آسانسور هر سه این ترس های اساسی انسان را با هم ترکیب می کند. اکنون که برخی از اطلاعات ایمنی را به اشتراک گذاشتیم، چند نکته کلیدی هنگام سقوط اسانسور:

هرگز سعی نکنید از آسانسور متوقف شده بدون کمک اورژانس خارج شوید.

هنگام ورود و خروج از آسانسور احتیاط کنید.

از ورود به آسانسورهای شلوغ خودداری کنید.

رعایت نکات بالا و حفظ آرامش شما را برای مقابله با هر گونه اضطرار در هنگام سقوط آسانسور آماده می‌کند.

 

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

How to have a great trip to Antalya 310x165 - چگونه سفری عالی به آنتالیا داشته باشیم؟

چگونه سفری عالی به آنتالیا داشته باشیم؟

برای سفری عالی به آنتالیا ابتدا باید اطلاعاتی کامل درمورد این شهر داشته باشید و یک برنامه‌ریزی دقیق انجام دهید تا بهترین سفر زندگی خود را تجربه کنید. در برنامه‌ریزی برای سفر به این شهر، انتخاب هتل خوب مانند هتل ونزیا پالاس دلوکس ریزورت آنتالیا، رزرو به‌موقع بلیط هواپیما آنتالیا و ... اهمیت دارد و باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها داشته باشید. اگر قصد سفر به این شهر را دارید و در حال برنامه‌ریزی هستید، این مطلب را اتا انتها بخوانید تا با نکات ویژه یک سفر خوب به آنتالیا آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *