تبلیغات گسترده چیست

تبلیغات گسترده چیست؟

پایگاه خبری دنیای برند، تبلیغات گسترده چیست، علی رغم افزایش آگاهی امروزی در مورد مسائل مختلف هنوز هم بسیاری از افراد با تبلیغات، جزئیات و انواع آن آشنایی ندارند.

تبلیغات صحیح می تواند بخش زیادی از سودرسانی کسب و کار را تضمین کند، در مقابل تبلیغات نامناسب و منفی نیز می تواند باعث ضرر و زیان کسب و کار شده و حتی کسب و کار را تا مرز ورشکستگی ببرد، در این مقاله به بررسی و پاسخ این پرسش که تبلیغات گسترده آیلین وب چیست و چه شرایطی دارد خواهیم پرداخت.

  1. تبلیغات گسترده چیست؟
  2. تبلیغات گسترده در چند نوع و کدام شبکه ها قابل انجام می باشد؟
  3. مزایای استفاده از تبلیغات گسترده چیست؟

تبلیغات گسترده چیست؟

چه افرادی که به تازگی یک کسب و کار را آغاز می کنند و چه افرادی که سال هاست صاحب یک کسب و کار هستند برای رونق گرفتن آن و معرفی به مشتریان بیشتر نیاز به تبلیغات دارند. در دنیای امروز همه چیز وابسته تبلیغات است و بیشتر انتخاب های ما تحت تاثیر تبلیغات مختلف در رسانه ها و شبکه های ارتباطی انجام می شود، به عنوان مثال هنگام خرید از یک فروشگاه، ابتدا به دنبال برندهای نام آشنا که در تبلیغات با آن ها آشنا شده ایم می رویم. بنابراین تبلیغات را می توان یکی از مهم ترین بخش های یک تجارت دانست.

مفهوم تبلیغات

تبلیغات یک تکنیک و مجموعه ای از راهکارهاست که به وسیله آن یک محصول یا خدمت را به گروهی از افراد معرفی می کنند. واژه لاتین تبلیغات به معنی چرخش ذهن به سمت موضوعی خاص است، به عبارت دیگر با تکنیک های تبلیغات تلاش می شود که ذهن افراد معطوف به یک محصول خاص شده و از این طریق فروش آن محصول افزایش پیدا کند. در واقع می توان گفت که تبلیغات به نوعی در ذهن و روان افراد تاثیر می گذارد و از این طریق موجب موفقیت تجارت و کسب و کار می شود. این کار انواع و روش های مختلفی دارد، همچنین از طریق ابزارهای مختلف می توان تبلیغات را انجام داد، رایج ترین شکل تبلیغات، تبلیغات بازرگانی تلوزیون و رادیو و بیلبوردها و تبلیغات تراکتی هستند.

 

تبلیغات گسترده

همان طور که گفته شد تبلیغات دارای انواع مختلفی هستند، یک نوع از تبلیغات، تبلیغات گسترده یا انبوه می باشد، در حالت عادی تبلیغ یک محصول و برند کارفرما یا صاحب برند باید از طریق ابزارهای مختلف یا شرکت های گوناگون برای تبلیغات محصول خود اقدام کند، به عنوان مثال برای تبلیغ در وب سایت ها، به طور مجزا با هر سایت وارد مذاکره شده و برای محصول خود تبلیغ کنند، این کار زمان و هزینه زیادی از صاحب کسب و کار صرف می کند در حالت تبلیغات گسترده اما صاحبین کسب و کار تنها یک شرکت وارد مذاکره می شوند و بعد از تنظیم قرارداد با آن شرکت، تبلیغات آن ها در تعداد زیادی سایت و شبکه های اجتماعی انجام می گیرد.

 

تبلیغات گسترده در چند نوع و کدام شبکه ها قابل انجام می باشد؟

تبلیغات گسترده انواع مختلفی دارد، رایج ترین شکل تبلیغات گسترده، انجام تبلیغات در شبکه های اجتماعی و اینترنتی می باشد. نکته ای که در اینجا باید به آن توجه شود، تاثیر نوع شبکه بر شیوه تبلیغات است، به بیان دیگر هر شبکه یا بستری که برای تبلیغات انتخاب می شود روش کاری به خصوصی دارد، به عنوان مثال تبلیغات در وب سایت ها با تبلیغ در شبکه های اجتماعی شکل کاملا متفاوتی دارند. در ادامه برخی از رایج ترین شکل های تبلیغات گسترده در شبکه های مختلف را بررسی خواهیم کرد.

تبلیغات گسترده در اینستاگرام

اولین نوع از تبلیغات گسترده، تبلیغاتی است که در اینستاگرام انجام می شود، در این شبکه اجتماعی افراد می توانند از طریق اشتراک گذاری تصاویر و ویدیوها از طریق پست یا استوری با یکدیگر تعامل داشته باشند. تبلیغات گسترده در اینستاگرام نیز به همین شیوه انجام می شود، به عنوان مثال با قرار دادن پست تبلیغاتی یا استوری به مدت ۲۴ ساعت در چندین پیج پرمخاطب می توان کسب و کار را به طور گسترده تبلیغ کرد. به عنوان مثال این تبلیغ می تواند فیلمی از معرفی محصول یا تصاویری از نوع کارکرد آن ها باشد.

تبلیغات گسترده در تلگرام

تبلیغات گسترده علاوه بر اینستاگرام در تلگرام نیز قابل انجام می باشد، به عنوان مثال کانال ها و صفحات پرمخاطب که روزانه فعالیت زیادی دارند می توانند با قرار دادن یک پست ویژه که در کانال سنجاق شده یا پست هایی از یک کانال یا سایت و قراردادن آن ها به مدت چندساعت در کانال باعث آشنایی تعداد زیادی از افراد با کسب و کار مورد نظر شوند.

تبلیغات گسترده در وب سایت ها

دیگر ابزار قابل استفاده برای انجام تبلیغات گسترده، وب سایت ها می باشند، تبلیغات گسترده در وب سایت ها معمولا با ایجاد یک بنر و قرار دادن آن در بخشی از سایت یا تبلیغات کلیکی وب سایت انجام می شود. در این شیوه تبلیغات، افراد بیشتری همزمان با کسب و کار آشنا می شوند و چون تمام سایت ها و شبکه های اجتماعی که تبلیغ در آن ها قرار می گیرد طرف حساب یک شرکت می باشند، فرآیند تبلیغات ساده تر خواهد شد.

What is Extensive Advertising - تبلیغات گسترده چیست؟مزایای استفاده از تبلیغات گسترده چیست؟

تبلیغات گسترده مزایای زیادی دارد، در ابتدای مقاله گفته شد که در تبلیغات به صورت عادی کارفرما باید به طور تک به تک با مراکز تبلیغاتی یا وب سایت ها مورد مذاکره شده و برای هربار تبلیغ هزینه ای جداگانه پرداخت کند که این مسئله گاها موجب ضرر و زیان می شود، این مشکلات در تبلیغات گسترده به حد زیادی کاهش پیدا می کنند، از جمله مزایای تبلیغات گسترده می توان به موارد زیر اشاره کرد.

صرفه جویی در زمان

اولین مزیت تبلیغات گسترده صرفه جویی در زمان است، در این شیوه کارفرما تنها با یک فرد یا گروه تبلیغاتی وارد مذاکره شده و مسئولیت تبلیغات را به او می سپرد، صحبت با شبکه های اجتماعی مختلف و… به عهده شرکتی است که قرار داد با اون تنظیم شده است، با توجه به اینکه شبکه های اجتماعی طرف حساب این شرکت ها نیز از قبل مشخص می باشند فرآیند تبلیغات سریع تر طی می شود.

اعتبارسنجی پیش از تبلیغ

دیگر مزیت تبلیغات گسترده، امکان اعتبار سنجی پیش از انجام تبلیغات است، همان طور که گفته شد شرکت های تبلیغاتی که به این صورت خدمات رسانی می کنند معمولا با تعداد زیادی از وب سایت ها و شبکه های اجتماعی در ارتباط می باشند، بنابراین تشخیص صفحات فعال با کاربران واقعی از غیرواقعی برای آن ها کار سختی نیست.

صرفه جویی در هزینه

علاوه بر زمان، این نوع از تبلیغات باعث صرفه جویی زیادی در هزینه ها نیز می شود چون تمام هزینه صرفا به یک محل پرداخت می شود.

What is Extensive Advertising0 - تبلیغات گسترده چیست؟این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

Translation of the top 4 YouTube podcasts for the first time 310x165 - ترجمه ۴ پادکست برتر یوتوب برای اولین بار در مدرسه صفر تا صد

ترجمه ۴ پادکست برتر یوتوب برای اولین بار در مدرسه صفر تا صد

پایگاه خبری دنیای برند، در شلوغی‌های عصر دیجیتال، جایی که مرزهای با کلیک روی یک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *