برشکاری با لیزر
برشکاری با لیزر

از برش لیزری آهن و روش های مختلف برش ورق آهنی چه می دانید؟

پایگاه خبری دنیای برند، برش آهن با لیزر یک روش کارآمد است که در آن آهن را با تمرکز انرژی در یک نقطه برش می دهند. این روش به دلیل کیفیت عالی محصول، سرعت و دقت از محبوبیت فراوانی برخوردار شده است. گاهی لازم است پس از برش لیزری آهن عملیات اضافی پردازش سطحی و خمکاری روی محصول انجام شود.

در گذشته از روش دستی برای برشکاری ورق آهنی استفاده می شد که از دقت و کیفیت کافی برخوردار نبود. در سال های اخیر با معرفی روش های نوینی نظیر برش ورق آهن با لیزر و پلاسما، مشکلات برشکاری لیزری آهن تا حد زیادی بر طرف شده و این روش ها به سرعت جایگزین روش های قدیمی شدند.

برای برشکاری ورق آهنی، از روش های مختلفی نظیر هواگاز، پلاسما، برش CNC، لیزر، گیوتین، واترجت و لیرز استفاده می شود. هر یک از این روش ها، معایب و مزایای خود را دارند و باید در زمان انتخاب روش برشکاری، بهترین روش را متناسب با نیازتان انتخاب نمایید؛ مثلاً برای برشکاری ورق آهنی بهترین روش توصیه شده، روش برش لیزری است.

کیفیت دستگاه برشکاری و تبحر و دقت اپراتورها نیز بر کیفیت محصول نهایی تاثیر می گذارد. برش لیزری آهن یک سطح دقیق و با کیفیت را در مقایسه با سایر روش های برشکاری در اختیار شما قرار می دهد. با استفاده از این روش، زمان برشکاری کاهش یافته و دقت و سرعت کار افزایش می یابد.

در صورت نیاز به خدمات برش لیزر فلزات، می توانید با خیال راحت کار خود را به همکاران ما در «مجموعه صنعتی لیزرپرند»، با سالها تجربه و تخصص در زمینه برشکاری با لیزر بسپارید و با یک انتخاب صحیح، در وقت و هزینه های خود صرفه جویی کنید.

What do you know about iron laser cutting and different methods of cutting iron sheet 0 - از برش لیزری آهن و روش های مختلف برش ورق آهنی چه می دانید؟
برش لیزری آهن

کاربردهای برش لیزری آهن

در بسیاری از صنایع، برشکاری آهن یک کار ضروری است. به دلیل سختی زیاد آهن، برش ورق های آهنی به راحتی انجام نمی شود و به همین دلیل، برش لیزری فولاد به میزان زیادی متداول شده و در بسیاری از صنایع کاربرد دارد. از برش لیزری آهن در صنایعی نظیر ساختمان سازی، پل سازی، تولید درب پارکینگ و منازل، ماشین سازی، دکوراسیون داخلی، برش لیزری قطعات دکوری، قطعات دکوراتیو نمای ساختمان، تولید لوازم خانگی، حفاظ آهنی نرده و پنجره، تولید قطعات صنعتی و غیره استفاده می شود.

همچنین به دلیل سرعت، دقت، ظرافت، حساسیت و کیفیت محصول نهایی با استفاده از این روش، می توان از این شیوه برای برشکاری پلتفرم ها و بدنه دستگاه ها و سازه های صنعتی و همچنین برای تولید لوازم ظریف و لوکس دکوری استفاده کرد.

نحوه عملکرد دستگاه برش لیزری

در دستگاه برش لیزری، یک جریان قوی از الکترون ها در یک منبع با توان بالا تولید شده و توسط دستگاه لیزر با تکنولوژی پیشرفته در یک نقطه متمرکز می شود. در برش لیزری آهن، پرتوهای متمرکز شده به صورت اشعه لیزر بر روی سطح مورد نظر تابانده می شوند. پرتوی لیزری پس از برخورد به صفحه مد نظر، به دلیل انرژی بسیار بالا موجب ذوب شدن موضعی محل مد نظر و ایجاد برش های ظریف و دقیق در آن منطقه می شود.

برای دور کردن مواد مذاب از محل، از گازهای مختلفی نظیر نیتروژن و اکسیژن استفاده می شود. در صورت استفاده از اکسیژن، کیفیت سطح در مقایسه با استفاده از نیتروژن کمتر خواهد بود. اگر برای اینکار از نیتروژن استفاده شود، دقت و کیفیت کار افزایش می یابد، از سوی دیگر برای اجرای  برش لیزری آهن بر روی قطعات با ضخامت بالا نمی توان از این گاز استفاده کرد.

مزایا و محدودیت های برش آهن با لیزر

امروزه به دلیل مزایای بسیار زیاد روش برش آهن با لیزر، از این روش به میزان زیادی برای برش دادن قطعات و ورق های آهنی، برنجی، فولادی، مسی و غیره استفاده می شود. از جمله مزایای این روش می توان به مواردی از قبیل دقت و سرعت بالا، انعطاف‌ پذیری، قابلیت ایجاد برش های ظریف و پیچیده در طرح های مختلف، بالا بودن دقت در برش های تکراری در تیراژ زیاد، کاهش هزینه، تاب برنداشتن قطعات در زمان برش لیزری آهن، کاهش ضایعات، قابلیت تولید انبوه و غیره اشاره کرد.

یکی از مهم ترین محدودیت های این روش، محدودیت روش برش لیزری در برش صفحات با ضخامت بالا می باشد. معمولاً امکان برش لیزری شیت های با ضخامت بیش از ۳۱ میلی متر با استفاده از دستگاه های برش لیزری وجود ندارد. برای برش دادن صفحات با ضخامت های مختلف باید از دستگاه های مناسب استفاده کرد. هر دستگاه دارای قابلیت برشکاری صفحات با ضخامت خاص است. توصیه می شود برای برش دادن صفحات با ضخامت بالاتر، از روش های دیگر نظیر روش پلاسما یا CNC استفاده شود.

پارامترهای موثر در برش آهن با لیزر

همانطور که گفته شد، برای انجام برشکاری، پرتوهای لیزر بر روی یک صفحه متمرکز می شوند. یکی از پارامترهای موثر بر دقت برش لیزری آهن فوکوس دقیق پرتوها در یک نقطه است. در صورت تمرکز بیش از حد پرتوها در یک نقطه، کیفیت محصول کاهش می یابد. به عنوان پارامترهای موثر دیگر بر کیفیت برشکاری می توان به مواردی نظیر قدرت لیزر، سرعت برش لیزری، فشار گاز مورد نیاز برای برش لیزری، زاویه تابش لیزر، اندازه نازل و غیره اشاره کرد.

What do you know about iron laser cutting and different methods of cutting iron sheet 1 - از برش لیزری آهن و روش های مختلف برش ورق آهنی چه می دانید؟
افزایش کیفیت کار با استفاده از برش آهن

مقایسه برش لیزری و CNC

از دستگاه های CNC و برش لیزری برای برش دادن ورق های فلزی و حکاکی استفاده می شود. برای تصمیم گیری بهتر درباره انتخاب روش برش مناسب بهتر است با تفاوت های این دستگاه ها آشنا باشید. در برش لیزری آهن از پرتوی لیزر استفاده می شود؛ ولی در دستگاه های CNC از یک ابزار برشی مانند فرز استفاده می شود که با سرعت زیاد و حرکت مکانیکی نمونه را برش می دهد.

دستگاه cnc توسط سیستم نرم افزاری با کنترل عددی مدیریت می شود. در صورتی که دستگاه لیزر نیز با همین شیوه کنترل می شود و تفاوت خاصی از این نظر بین آنها وجود ندارد؛ اما در صورت کنترل دستی دستگاه لیزر، محدودیت حرکتی آن بیشتر خواهد بود. عمر دستگاه و قطعات نیز اهمیت زیادی دارد. بدلیل عدم تماس نازل لیزر با سطح قطعه، مشکل فرسایش در این دستگاه وجود ندارد. در مجموع، کیفیت برش و لبه های قطعه نمونه با دستگاه لیزر بسیار بهتر خواهد بود.

هزینه برش آهن با لیزر

قیمت برش لیزری ورق آهن، به پارامترهای مختلفی از جمله ضخامت ورق، نوع طرح انتخابی، جنس قطعه، نوع ورق پروفیل، هندسه قطعه، تیراژ مورد نیاز و گاز انتخابی بستگی دارد. اگر سفارش برش لیزری فلزات دارید و می خواهید از خدمات برش لیزری آهن استفاده کنید، در اولین فرصت سفارش خود را به همکاران ما در «مجموعه صنعتی لیزر پرند» بسپارید.

همکاران مجرب ما با در اختیار داشتن دستگاه ها و ماشین آلات پیشرفته و با کیفیت و مبتنی بر استانداردهای بین المللی، آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز می باشند. مجموعه ما با همکاری بهترین تیم متشکل از متخصصان مجرب، بهترین خدمات را در کمترین زمان ممکن و با قیمت مناسب و کیفیت تضمینی به شما ارائه می دهد. شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان و استعلام قیمت در اولین فرصت با همکاران ما تماس بگیرید.

این مطلب، خبر آگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

هرمدر

هرمدر بهترین برند تولید کننده روتختی و کالای خواب در سال ۱۴۰۳

پایگاه خبری دنیای برند، در دنیای پرشتاب و پرمشغله امروز، خواب به مثابه گوهری نایاب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *