سئو

خدمات سئو چیست؟ ۶ خدمت اصلی و ضروری سئو

پایگاه خبری دنیای برند، یادتان هست در گذشته هر کسی که در یک نقطه شلوغ بازار مغازه می‌زد مشتریان زیادی به دست می‌آورد؟ راستش امروز دیگر نیاز نیست حتما به نقطه شلوغ بازار بروید و چند ده میلیون تومان هم اجاره بدهید! امروز همین که بتوانید وب سایت‌تان را سئو کنید و به نتایج اول برسانید، تعداد مشتری بسیار بیشتری از تمامی مغازه‌های شلوغ بازار به دست می‌آورید!

اما سئو چیست؟ خدمات سئو چیست و باید از یک سئوکار چه خدماتی را در جهت بهبود وضعیت سایت‌مان دریافت کنیم؟ همه این سوالات را در این مقاله به زبان ساده به شما جواب می‌دهم. علاوه بر این، در انتهای مقاله شما را برای پیدا کردن یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات سئو راهنمایی می‌کنم.

سئو چیست؟

ببینید، کلمه سئو در واقع به کلمه SEO در زبان انگلیسی اشاره دارد که خودش مخفف یک عبارت دیگر و به معنی “بهینه سازی برای موتورهای جستجو” است.

در واقع سئو یک‌سری فاکتور و فعالیت مختلف است که وقتی روی وب سایت پیاده می‌کنیم، گوگل به سایت‌مان بیشتر اهمیت داده و در نتایج جستجو کاربران، نمایشش می‌دهند.

سئو - خدمات سئو چیست؟ 6 خدمت اصلی و ضروری سئو

 

این یعنی اگر سایتی در زمینه فروش لوازم خانگی داشته باشید، در صورتی که آن را SEO کنید و البته بهتر از بقیه رقبای‌تان این کار را انجام بدهید، گوگل وقتی کاربران کلماتی مثل خرید لوازم خانگی، خرید لباسشویی و… را جستجو می‌کنند، شما را در نتایج جستجو و در رتبه بهتری نمایش می‌دهد. به این ترتیب در روز کاربران زیادی را به سایت‌تان جذب می‌کنید.

خدمات سئو چیست؟

اما خدمات سئو چیست؟ خب راستش را بخواهید سئو یکی از تخصصی‌ترین مهارت‌های دنیای وب است. این یعنی اگر بخواهید به‌شکل دقیق آن را یاد بگیرید، نیاز دارید حداقل ۱۰۰ تا ۲۰۰ ساعت مطالعه کرده، دوره دیده و تمرین کنید. بنابراین تعداد افراد زیادی نیستند که این مهارت را بلدند. (آنهایی که مهارت سئو کردن سایت دارند را با اسم سئوکار می‌شناسیم.)

در ادامه خدماتی که این افراد برای بهبود وضعیت سایت به شما می‌دهند، همان خدمات سئو سایت است. اما اینها چه نوع خدماتی است؟

انواع خدمات در سئو

سئو جزئیات زیادی دارد. به زبان دیگر، یک سئوکار برای اینکه وب سایت شما را بهینه کند باید نزدیک به ۲۰۰ فاکتور مختلف را روی آن پیاده کند! اما همه این فاکتورها در چند دسته مهم دسته‌بندی می‌شوند. در ادامه آنها را به شما توضیح می‌دهم.

یکی از مهم ترین خدمات سئو سایت و بهینه سازی داشتن یک مشاور سئو هست برای کسانی که تیم بزرگی دارند و یا میخواهند خودشان سایت را سئو کنند پس مهم ترین خدمت سئو گرفتن مشاوره حرفه ای سئو از بهترین سئوکارها با تجربه های بالا هست.

سئو - خدمات سئو چیست؟ 6 خدمت اصلی و ضروری سئو

۱_ تولید محتوا

مهم‌ترین فاکتور در دنیای سئو، محتواست که خودش به تنهایی ۲۰ تا ۳۰ تا از فاکتورها را شامل می‌شود. منظور از محتوا در سئو، بیشتر همین مقاله‌ای است که در حال خواندنش هستید. اما خب چیزهای دیگری مثل ویدیو و صوت و تصویر هم جزو فاکتور محتوا محسوب می‌شوند و می‌توانید در سایت از آنها استفاده کنید.

با توجه به این توضیحات، مهم‌ترین خدماتی که در خدمات سئو دریافت می‌کنید، تولید محتوای سئو شده است. منظور محتواهایی هستند که برای رسیدن به صفحه اول، بهینه شده باشند.

۲_ بهینه سازی تکنیکال سایت

در دنیای سئو چیزی به اسم سئو تکنیکال داریم که به همه کارهای فنی و تخصصی برای بهینه سازی اشاره دارد. مثلا اینکه مطمئن شوید کدهای وب سایت‌تان کاملا بهینه و منظم است، فایل‌های متنی مورد نظر گوگل (نقشه سایت، فایل robot) در سایت وجود داشته باشد، سایت برای نمایش در موبایل‌ها بهینه شده و سرعت لودش مناسب باشد.

با توجه به اینکه همه این کارها تخصصی بوده و نیاز به مهارت فنی دارند، اصولا کسب و کارها برای انجام آنها به شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات سئو مراجعه می‌کنند.

۳_ ساخت بک لینک

گوگل می‌گوید اگر شما وب سایت معتبری بوده و لیاقت بودن در نتایج و جذب کاربرانِ من را داشته باشید، باید دیگر سایت‌ها در سطح وب هم این موضوع را تایید کنند! این یعنی اگر واقعا سایت معتبری باشید، در سطح وب دیگر سایت‌ها هم به شما لینک یا همان “بک لینک” می‌دهند. مثلا اگر من از همین مقاله یک لینک به سایت شما بدهم، این یک بک لینک است که به گوگل می‌فهماند سایت شما از نظر من، اعتبار زیادی دارد.

اما با توجه به اینکه اصولا در وب کم‌تر سایتی به دیگران لینک می‌دهد، ما خودمان مجبوریم اقدام به ساخت یا خرید بک لینک کنیم! ولی خب به دلیل سختی این کار و البته حساسیتی که گوگل نسبت به آن دارد، انجامش را باید به متخصصان سئو بسپارید.

۴_ تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی یک فرآیند تخصصی است که در آن سئوکار به کمک یک‌سری ابزار و چندین راهکار دیگر، متوجه می‌شود کاربران در حوزه فعالیت شما، چه کلماتی را جستجو می‌کنند؟

مثلا می‌فهمد در زمینه لوازم خانگی کاربران کلماتی مثل خرید جارو برقی، خرید لباسشویی، خرید لوازم خانگی اقساطی و… را جستجو می‌کنند. این موضوع مهمی است که یک سئوکار متخصص بتواند دقیقا تمامی کلمات مرتبط به کسب و کار شما را برای‌تان لیست کند تا در آینده روی همه آنها کار کرده و رتبه بگیرید.

چراکه ممکن است گاها صرفا سئو شدن روی یک کلمه همه چیز را برای کسب و کار شما تغییر بدهد. بنابراین اگر به خدمات سئو نیاز دارید حتما از متخصصان این خدمت را هم درخواست کنید.

۵_ رفع اشکالات

یکی دیگر از خدمات سئو، رفع اشکالات است. ببینید، اصولا سایت‌هایی که مدتی بدون نظارت یک مشاور سئو و متخصص کار می‌کنند، دچار مشکلات سئو زیادی می‌شوند. مشکلاتی مثل نوشتن محتواهای بی‌ارزش، ساخت صفحات زیاد و بی‌کیفیت، ساخت بک لینک‌های بد، مشکلات تکنیکال و… .

خب در این شرایط اولین قدم برای سئو کردن سایت مورد نظر، رفع اشکالات سئو است که قطعا باید زیر نظر یک متخصص انجام بشود.

۶_ خدمات سئو تضمینی!

تمامی چیزهایی که بالاتر گفتم، جزئی از خدمات سئو هستند. اما شما به عنوان یک کسب و کار می‌توانید به جای دریافت یکی‌یکی اینها، خدمات سئو تضمینی دریافت کنید!

در این خدمات سئوکار یا شرکت مورد نظر به شما متعهد می‌شود در تعدادی کلمه کلیدی که خودتان تاییدشان کرده‌اید، سایت‌تان را به صفحه اول گوگل برساند. این یعنی تضمین می‌کند که سایت شما مثلا روی همان کلمات خرید لباسشویی، خرید لوازم خانگی و… به صفحه اول گوگل رسیده و حتی ممکن است به شما بگوید که سایت‌تان را در بین چند نتیجه اول صفحه یک می‌آورد.

کلام آخر؛ از کجا خدمات سئو دریافت کنیم؟

شرکت‌های زیادی برای ارائه این خدمات در وب فارسی فعالیت می‌کنند، اما با توجه به اینکه متاسفانه بعضی برندها از عدم وجود دانش کافی در این زمینه سوء استفاده می‌کنند، بهتر است به سراغ شرکت‌ها و افراد معتبر بروید. اگر خودتان کسی را نمی‌شناسید، پیشنهاد ما مجموعه javadyasemi است. اما باز هم می‌توانید بیشتر تحقیق کنید.

خب به انتهای مقاله رسیدیم. در این مقاله با مهم‌ترین خدمات سئو آشنا شدیم. راستی اگر سوال و نظری دارید، در بخش نظرات منتظر شما هستیم.

 

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

Img20240313151452412 310x165 - برای توسعه انرژی تجدیدپذیر، از ظرفیت های بین المللی استفاده شود

برای توسعه انرژی تجدیدپذیر، از ظرفیت های بین المللی استفاده شود

در نشست کمیسیون انرژی اتاق ایران که با حضور نماینده اتاق‌های مشترک برگزار شد، درباره …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x