سیمان

بروزرسانی تکنولوژی‌ کارخانه‌های سیمانی در کشور

پایگاه خبری دنیای برند، در نشستی که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد فعالان، تولیدکنندگان، انجمن‌ها و تشکل‌های سیمان به بیان مهمترین نقطه نظرات خود در این حوزه پرداخته و راهکارهای لازم برای بهبود وضعیت صنعت سیمان را ارائه دادند.

تقدیر از پیگیری‌های وزارت صمت برای عرضه سیمان در بورس
در این نشست همچنین فعالان بخش خصوصی با تقدیر از اقدام و پیگیری اخیر وزارت صنعت، معدن و تجارت برای عرضه سیمان در بورس این اقدام را گام مهمی برای رسیدن به قیمت واقعی و منطقی و حذف دلالان از این بازار دانستند.
فعالان بخش خصوصی همچنین تداوم این روند را خواستار شدند و از وزیر صمت خواستند تا با حذف بخشنامه‌های خلق الساعه (که از اولویت‌های وزیر صمت نیز می‌باشد)، تولیدکنندگان را در مسیر تولید پایدار حمایت نمایند.

هماهنگی با وزارت نفت برای تامین سوخت کارخانه‌های سیمان در فصل زمستان
بر این اساس عبدالرضا شیخان «دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان» با تأکید بر ضرورت حفظ و تداوم روند تولید و اشتغال در صنعت سیمان گفت: هر تصمیمی که در این خصوص گرفته شود از جمله عرضه سیمان در بورس قابل تقدیر و مورد حمایت است.
وی همچنین تامین سوخت و برق پایدار کارخانه های سیمان را مورد تاکید قرار داد و از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواست برای تامین سوخت کارخانه ها در فصل زمستان با وزارت نفت (شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی) به صورت اعتباری هماهنگی ها و رایزنی های لازم را انجام دهد.
شهریار گراوندی «مدیرعامل شرکت سیمان سامان غرب» نیز با بیان اینکه صنعت سیمان مظلوم واقع شده است، گفت: نباید وقتی به خاطر قطع برق قیمت سیمان بالا می رود، تولید کنندگان مقصر جلوه داده شوند.
وی بر پیش‌بینی چالش ها و مخاطرات که مورد تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز می‌باشد تاکید کرد و افزود: در این راستا موضوع تأمین گاز به عنوان سوخت واحدهای سیمان در زمستان باید مورد برنامه‌ریزی قرار گیرد.

عرضه در بورس بسیار تاثیرگذار بود
مدیرعامل شرکت سیمان سامان غرب عرضه در بورس را بسیار تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: این موضوع کمک می‌کند که سیمان با قیمت واقعی عرضه شود.
گراوندی همچنین از رسانه ها خواست تا نگاه عمیق تری به مسائل حوزه سیمان داشته باشند و حفظ توان مالی شرکتها با آزادسازی قیمت و عدم محدودیت برای عرضه در بورس را مورد تاکید قرار داد.

ضرورت همکاری و هماهنگی دستگاه‌های ذیربط در صنعت سیمان
محمدرضا سلیمانیان «مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر (هلدینگ سیمان غدیر)» نیز در ادامه این جلسه بر ضرورت نگاه جامع و رصد و پیش‌بینی بخشنامه های ارائه شده در این حوزه تاکید کرد و گفت: همکاری و هماهنگی دستگاه‌های ذیربط در حوزه صنعت سیمان از جمله تامین سوخت، لجستیک و حمل و نقل ضرورت دارد.
وی همچنین بیان کرد: مخازنی که اکنون امکان ذخیره‌سازی سوخت را دارند باید کار ذخیره سازی را انجام دهند تا کارخانه ها در فصل زمستان با مشکل مواجه نشوند.

انجام پیش بینی های لازم برای جلوگیری از تکرار قطع برق
سید عباس حسینی «مدیرعامل شرکت سیمان تهران» نیز طی سخنان کوتاهی ضمن تاکید بر توجه به زنجیره سیمان (معدن، حمل و نقل، تولید و بتن سازی)، گفت: نباید فقط حلقه وسط یعنی حلقه تولید دیده شود.
وی همچنین قطع برق کارخانه های سیمانی را از دلایل افت تولید و افزایش قیمت دانست و بر ارائه راهکار ها و پیش بینی های لازم برای جلوگیری از تکرار این گونه موضوعات تاکید کرد.
فرهاد نیکخواه «رئیس کارخانه سیمان خاش» نیز به صورت ویدئو کنفرانسی در سخنانی بیان کرد: عدم دسترسی به سوخت در زمستان ممکن است ما را دچار مشکل کند و برای جلوگیری از این مشکل باید از هم اکنون پیش بینی‌های لازم انجام شود، تا تبعات افزایش قیمت را در بازار نداشته باشیم و ما نیز به اختلال و کم کاری متهم نشویم.

تکنولوژی‌ کارخانه‌های سیمانی باید به روز شود
سید حامد عسگری « نایب رئیس هیئت مدیره و سرپرست سیمان تامین» نیز با بیان اینکه عرضه در بورس کار خوبی بوده است، گفت: نباید به عقب برگردیم که حمایت وزارت صمت در این راستا تاثیرگذار است.
وی همچنین با بیان اینکه صنعت سیمان یک صنعت قدیمی است، افزود: ما با تکنولوژی روز دنیا فاصله داریم، تکنولوژی‌های کارخانه‌های سیمان باید در کشور به روز شود که دولت باید شرایط و تسهیلات لازم را برای این موضوع فراهم آورد.

همچنین ببینید

Img20191211092525637 310x165 - 5 مشکل اصلی اقتصاد آلمان چیست؟

۵ مشکل اصلی اقتصاد آلمان چیست؟

مونیکا اشنیتزر استاد گروه اقتصاد تطبیقی دانشگاه لودویگ مونیخ (LMU) و رئیس شورای تخصصی اقتصاد …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x