فرش ماشینی

فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه

پایگاه خبری دنیای برند، یکی از نکات مهم در خرید فرش ماشینی دقت در ظرافت، زیبایی و کیفیت فرش می‌باشد. شاید پیدا کردن فرشی با این خصوصیات در نظر اول کمی سخت باشد ولی ما به شما کمک میکنیم تا بتوانید از بین کلکسیون های متنوع فرش ماشینی، با توجه به دکوراسیون و بودجه ای که دارید بهترین انتخاب را داشته باشید.

در این قسمت به معرفی اجمالی و برخی ا ویژگی های بارز یکی از مجبوب ترین و پرفروش ترین فرش های ماشینی یعنی فرش ۱۲۰۰ شانه میپردازیم.

فرش ۱۲۰۰ شانه با مدرن‌ترین دستگاه‌های شرکتهای معتبر شونهر و وندویل بافته می‌شود و از آنجایی که برای بافت فرش با این دستگاه ها نیاز به استفاده از الیاف مرغوب است به همین دلیل از نظر کیفیت در بالاترین سطح قرار گرفته و معمولا دوام آن نسبت به سایر انواع فرش ماشینی بسیار بیشتر است. اگر شما یک فرش ۱۲۰۰ شانه اصل را خریداری کرده باشیدمطمئن باشید پس از سالها استفاده فرشتان شکل اولیه خود را به هیچ عنوان از دست نخواهد داد. در این مطلب به بررسی این فرش ارزشمند و تمام ویژگی‌های آن خواهیم پرداخت.

 

فرش های ۱۲۰۰ شانه و تفاوت آن با سایر فرش‌ها

همانطور که اسم این فرش مشخص است تعداد گرده‌های بافته شده در یک متر عرض این فرش که همان شانه فرش است ۱۲۰۰ عدد می باشد و که در بافت آن باید از الیاف نازک باکیفیت استفاده گردد، در غیر اینصورت از نظر شکل و ساختار، ظرافت و زیبایی لازم را نخواهند داشت. این فرش جز فرش های تراکم بالای موجود در بازار است که ضخامت نسبتا خوبی داشته و به دلیل زیبایی ظاهری بسیار زیاد و قیمت نسبتا گران بیشتر در فضاهای مهم منزل مثل پذیرایی و حال مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این فرش ها در انواع سایزهای استاندارد و سفارشی و درطرح و رنگ‌های متنوع تولید میشود. بافت ظریف و نقش‌های ریز فرش ۱۲۰۰ شانه به طراح این فرصت را می‌دهد که زمینه را با ذوق و هنر خود شلوغ‌تر کرده و از طرح‌های پیچیده و زیباتری برای این نوع از فرش‌های ماشینی استفاده کند. کیفیت بالای الیاف مصرفی در کنار شانه و تراکم بالای فرش باعث می‌شود که بتوان آن را باخیال راحت و بدون دغدغه شست و به هیچ عنوان کیفیت اولیه خود را از دست نمی‌دهد. مقاومت این فرش‌ها در مقابل تابش نور خورشید و حرارت هم بالا است و در برابر پاخوردن مقاوم و بازگشت پذیری بالایی دارد و به راحتی حالت اولیه خود را از دست نمی‌دهد. بهترین نوع نخ برای بافت فرش‌های ۱۲۰۰ شانه اکریلیک است که ظرافت و استحکام لازم را دارد و می‌تواند بدون تغییر رنگ برای سال‌ها شکل اولیه خود را حفظ کند. قیمت فرش ۱۲۰۰ شانه تراکم ۳۶۰۰ کاشان به نسبت فرش های ۵۰۰، ۷۰۰ و ۱۰۰۰ شانه بیشتر است و دلیل آن هم کیفیت بالای این محصول در مقایسه با سایر فرش‌ها است از طرفی از قیمت فرش ۱۵۰۰ شانه به دلیل تراکم و شانه بالاتر این فرش ها کمتر میباشد.

1200 shoulder machine carpet - فرش ماشینی 1200 شانهویژگی های فرش ۱۲۰۰ شانه خوب

فرش ۱۲۰۰ شانه تراکم ۳۶۰۰ یکی از بهترین انواع فرش ماشینی کاشان است، ظرافت بکار گرفته شده در طراحی و رنگ بندی این مدل از فرش‌ها چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. همچنین این فرش‌ها عمر بالا و رنگ ثابتی دارند و به راحتی شکل اولیه و نرمی و لطافت خود را از دست نمی‌دهند. نخ آکریلیک هیت ست شده بکار رفته در بافت فرش باعث شده به هیچ عنوان حالت چسبندگی نداشته و بوی نامطبوع نفت از آن استشمام نشود. در تار و پود فرش نیز از بهترین الیاف پنبه و پنبه-پلی استر استفاده میگردد که نرمی و لطافت فرش را به ارمغان می آورد. ضخامت خاب این فرش ها هم ۶ تا ۸  میلی متر است که بافت نسبتا ضخیمی دارد. فرش‌های ۱۲۰۰ شانه خوب به دلیل استفاده از الیاف هیت ست، پرزدهی بسیار کمی دارند و موقعی که آن‌ها را لمس می‌کنید یا جارو می‌کشید پرز زیادی ندارند و ضد حساسیت هستند.

1200 shoulder machine carpet 0 - فرش ماشینی 1200 شانهظرافتی که این فرشها به دلیل استفاده از الیاف کوتاه و نازک دارند باعث شده بسیار خاص و شیک باشند و برای دکوراسیون خانه‌های مدرن و لوکس بهترین انتخاب هستند. فرش های ۱۲۰۰ شانه به دو صورت ساده و گلبرجسته بافت میگردند که تکنولوژی بافت هر دو فرش یکسان است و از الیاف اکریلیک معمولی و هایبالک در بافت آن بکار میرود و فقط در مرحله آهار و تکمیل فرش الیاف اکریلیک هایبالک تحت تاثیر حرارت حالت جمع شوندگی پیدا میکند و به این ترتیب بعضی از قسمت های فرش برجسته و بعضی قسمتها حالت فرورفتگی دارند که این فرش همان فرش گلبرجسته است.

ضخامت این فرش‌ها کمتر از ۷۰۰ شانه است که باعث می‌شود حمل و نقل آن راحت‌تر باشد، همچنین مقاومت بالاتری نسبت به فرش‌های تراکم پایین دارند و به همین دلیل با خیال راحت می‌توان از آن استفاده کرد. این فرش‌ها معمولا ۸ و ۱۰ رنگ هستند و اگر با نخ ۱۰۰ درصد آکلریک بافته شوند قطعا از کیفیت بالاتری برخوردار هستند.

 

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

Img20240313151452412 310x165 - برای توسعه انرژی تجدیدپذیر، از ظرفیت های بین المللی استفاده شود

برای توسعه انرژی تجدیدپذیر، از ظرفیت های بین المللی استفاده شود

در نشست کمیسیون انرژی اتاق ایران که با حضور نماینده اتاق‌های مشترک برگزار شد، درباره …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x