برند الکترواستیل

خط تولید مجموعه «برند الکترواستیل» مشهد راه‌اندازی شد

پایگاه خبری دنیای برند، مجموعه تولید یخچال و فریزر “برند الکترواستیل” مشهد که فروردین ماه امسال از آتش‌سوزی خسارت سنگینی متحمل شده بود، روز یکشنبه طی مراسمی با حضور معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت، تولید خود را به صورت آزمایشی آغاز کرد.

معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه مراسم افتتاح آزمایشی و بازدید از بخشهای بازسازی شده کارخانه تولید یخچال و فریزر الکترواستیل در جمع خبرنگاران گفت: ۱۵ فروردین ماه امسال واقعه آتش سوزی، در یکی از واحدهای تولیدی خوشنام و صاحب برند معتبر رسته لوازم خانگی با نام “الکترواستیل” در مشهد رخ داد که واقعه تلخی برای حوزه تولید و جامعه صنعتی کشور بود.

محمد مهدی برادران ادامه داد: اما با همت مجدد مالک کارخانه و برنامه ریزی منسجم با همت همه مدیران دست اندرکار، بعد از حدود پنج ماه واحد خسارت دیده الکترواستیل بازسازی و خط تولید خود را راه اندازی کرد و منجر به اشتغال مجدد کارگران شد.

وی بیان کرد: با وجود اینکه بیمه تاخیرهایی در پرداخت خسارت داشت اما وعده مالک کارخانه الکترواستیل محقق شد و هنوز به نیمه دوم سال نرسیده، چراغ کارخانه دوباره روشن شد و اشتغال و تولید به آن بازگشت.

معاون وزیر صمت تخلیه خسارتهای ناشی از آتش سوزی در کارخانه الکترواستیل را دشوار دانست و گفت: با همت این کارخانه همه خسارات بجا مانده از آتش سوزی پاکسازی شد، مواد اولیه و طراحی برای تولیدی باکیفیت تر از قبل تامین و خط تولید دوباره فعال شد و همان طور که وعده کرده بودم که در روز اول ربیع الاول کارخانه الکترواستیل را از نزدیک ببینم، امروز وارد واحد شدم و شاهد فعالیت مجدد آن بودم.

وی اظهار امیدواری کرد که مجموعه الکترواستیل به روزهای خوش خود بازگردد و سهمش از بازار لوازم خانگی کشور را حفظ کند و بتواند با همراهی مردم و توزیع کنندگان، محصول یخچال و فریزر را با کیفیت بالاتر به دست مشتری برساند و وقفه چند ماهه را جبران کند.

برادران همچنین از پیوستن ماشین آلات جدید به کارخانه الکترواستیل و خطوط تولیدی جدید این کارخانه خبر داد و گفت: این کارخانه در آینده نزدیک با محصولات کیفی تر و کاهش انرژی برق کمتری فعالیت خود را ادامه خواهد داد تا به سطحی از صادرات کالا دست یابد.

 

۲۰ هزار میلیارد ریال برای احیای کارخانه هزینه شد

مدیر عامل کارخانه الکترواستیل نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال برای احیای کارخانه هزینه شده است و شرکت بیمه نیز ۶۰ درصد از خسارت کلی وارد آمده ناشی از آتش سوزی معادل پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال را پرداخت کرده است، البته با در نظر گرفتن ماشین آلاتی که در آتش سوخته و احتساب آنها به قیمت روز، رقم خسارت بیشتر می شود.

مجید محمدزاده با اشاره به اینکه بیشتر کارگران این مجموعه به کارخانه بازگشته اند، افزود: هم اکنون خط تولید در حال آزمایش است و پس از انجام آزمایش نهایی آن و اطمینان از کیفیت محصول، خط تولید به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز می کند و همه کارگران به سر کار باز می گردند.

وی اظهار داشت: کارخانه الکترواستیل ۵۰ سال قدمت دارد و از ۲ هزار کارگر به صورت مستقیم و غیرمستقیم برخورردار است، از ۱۵ فروردین ماه که دچار آتش سوزی شده بود تاکنون همه حق و حقوق کارگران پرداخت شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی نیز در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار ایرنا به پیگیریهای این اداره کل برای حفظ حق و حقوق کارگران مجموعه الکترواستیل اشاره کرد و گفت: فهرستی که از کارگران مجموعه الکترواستیل برای دریافت بیمه بیکاری به سازمان تامین اجتماعی ارایه شد.

محمد امین بابایی افزود: از مجموع آنان ۷۴۰ نفر از بیمه بیکاری برخوردار شدند.

 

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در حاشیه این مراسم به شرح پیگیریها برای رفع مشکلات الکترواستیل بعد از واقعه آتش سوزی پرداخت و گفت: همه دستگاه های اجرایی استان برای حل مشکلات الکترواستیل همت کردند، کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان برای حل مشکلات این کارخانه مصوبه ای داشت که در این راستا بخشی از استمهال بدهی های این کارخانه توسط بانکها متوقف و همچنین واردات ۵۶۷ یورو ماشین آلات برای این کارخانه تایید شده است، با پیگیریهای انجام گرفته آهن آلات مورد نیاز این کارخانه نیز خارج از بورس تامین خواهد شد.

امیررضا رجبی اظهار داشت: زمینی در شهرک صنعتی رضوی برای اجرای طرح توسعه واحد صنعتی الکترواستیل اختصاص یافته است، مشکلات مربوط به شهرداری برای بازسازی محل فعلی کارخانه الکترواستیل رفع و بازسازی از چند ماه قبل آغاز شد و امروز شاهد افتتاح آزمایشی خط تولید این کارخانه هستیم.

وی خاطر نشان کرد: برند الکترواستیل جزء کارخانه های بزرگ لوازم خانگی بوده که انواع یخچالهای خانگی و صنعتی و فریزر را تولید می کرده است، این واحد جزء برندهای مطرح استان و کشور است و از بخشهای مهم شبکه توزیع کشور در حوزه یخچال به شمار می رود و بازار قابل توجه صادراتی نیز دارد.

همچنین ببینید

گوگل با ایموجی صوتی

انقلابی در تماس‌های تلفنی: گوگل با ایموجی صوتی، شور و نشاط را به مکالمات شما می‌آورد

خبر خوش برای کاربران اپلیکیشن فون گوگل! این غول فناوری قابلیتی جدید و جذاب به این اپلیکیشن اضافه کرده است که می‌تواند تجربه تماس‌های صوتی شما را متحول کند. با استفاده از ایمج‌های صوتی، می‌توانید در حین مکالمات، صداهای مختلف مانند دست زدن، خنده، تشویق و ... را پخش کنید و به مکالمات خود شور و نشاط بیشتری ببخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *