هویت بصری جدید خبرگزاری کتاب ایران
هویت بصری جدید خبرگزاری کتاب ایران رونمایی شد

هویت بصری جدید خبرگزاری کتاب ایران

پایگاه خبری دنیای برند، آیین رونمایی از هویت بصری جدید خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) که با هدف نزدیک شدن به زبان تصویری روز دنیا طراحی شده است، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران به نقل از خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،  آیین رونمایی از هویت بصری و سایت جدید خبرگزاری ایبنا، با حضور یاسراحمدوند؛ معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، احسان صالحی؛ دبیر شورای اطلاع رسانی دولت، علی رمضانی؛ مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران و مدیر مسئول خبرگزاری کتاب ایران و جمعی از مدیران کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،  اهالی کتاب، نشر و فعالان رسانه‌ای کشور برگزار شد.
روند طراحی هویت بصری جدید خبرگزاری کتاب ایران طی یکسال با مشورت بیش از ۲۰ طراح گرافیک مطرح کشور آغاز شد. نسخه اولیه هویت بصری خبرگزاری ایبنا در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به نمایش درآمد و از سوی بیش از ۱۰۰ نفر از متخصصان، اهالی رسانه و کتاب ارزیابی شد.
نشان جدید (لوگو) خبرگزاری کتاب ایران به طور همزمان یک کتاب را درحالت باز و بسته نشان می‌دهد و به خواندن یک کتاب از ابتدا تا انتها اشاره دارد. این کتاب به شکلی طراحی شده که علامت تیک را نشان می‌دهد که بر انتخاب این رسانه توسط کاربران دلالت دارد.
همچنین در طراحی لوگوتایپ «ایبنا» و عنوان «خبرگزاری کتاب ایران» از حروفی با کشیدگی افقی استفاده شده تا حس آرامش و اطمینان به مخاطب القا شود. در طراحی دندانه‌های متصل نیز از فرم کتاب گشوده‌ای که بر سطح میز قرار گرفته استفاده شده است.
آبی لاجوردی که از رنگ‌های پرکاربرد در معماری ایرانی با ویژگی‌های خاص آن مانند القای حس اعتماد و آرامش بوده و تناسب مطلوبی که با دنیای کتاب و مطالعه دارد به عنوان رنگ اصلی هویت بصری انتخاب شده است. رنگ مکمل نیز نارنجی در نظر گرفته شده است که با حس انرژی و پویایی خود، آبی لاجوردی را به تعادل می‎‌رساند و به عنوان رنگ ثانویه انتخاب شده است.
در طراحی سایت جدید خبرگزاری کتاب ایران نیز بر تعامل بهتر کاربران از طریق حذف جزئیات غیر ضروری و تمرکز بیشتر بر تیتر و عکس تاکید شده است.
Ibnas new visual identity0 - هویت بصری جدید خبرگزاری کتاب ایران
هویت بصری جدید خبرگزاری کتاب ایران رونمایی شد

 

Ibnas new visual identity5 - هویت بصری جدید خبرگزاری کتاب ایران
مراسم رونمایی از نشان جدید خبرگزاری کتاب ایران «Ibna»

پایان

همچنین ببینید

برندهای لوازم خانگی ایرانی

رقابت برندهای لوازم خانگی ایرانی در بازارهای جهانی

عضو شورای معاونان سازمان ملی استاندارد اعلام کرد: با تلاش صنعتگران داخلی اکنون شاهد رشد کیفی و رقابت لوازم خانگی ایرانی در بازارهای جهانی هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *