طرح آمایش

طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری در ۲۸ استان نهایی شد

پایگاه خبری دنیای برند، مسئول طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری از نهایی شدن این طرح در ۲۸ استان خبر داد و گفت: به صورت هفتگی جلسه با وزیر صمت در این خصوص برگزار می شود و مقرر شد، اطلاعات ذی نفعان در حوزه صمت در پرتال جدید وزارتخانه بارگذاری شود و تا اواسط اسفند ماه سال جاری پرتال آمایش صنعتی، معدنی و تجاری رونمایی خواهد شد.

احمد تشکینی با حضور در جلسه تبیین طرح آمایش صنعتی و معدنی وتجاری که در استان گیلان برگزار شد،اظهار داشت : تدوین سند آمایش یکی از مهمترین پروژه های دولت سیزدهم و وزارت صمت به شمار می رود که بر اساس توانمندی ها و پتانسیل های هر استان و شهرستان آماده می‌شود.
وی هدف اصلی تهیه این سند را ایجاد اشتغال و ارزش افزوده در حوزه صنعت ، معدن و تجارت ذکر کرد و افزود: تهیه این سند برای ۴۵۰ شهرستان در دستور کار قرار گرفته که در قالب سند شهرستانی ، استانی و ملی تعریف شده است.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

مسئول طرح آمایش صنعتی ، معدنی و تجاری در مورد واحدهایی که شامل طرح آمایش می شوند، گفت: طرح هایی که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و دارای زنجیره ارزش افزوده هستند و واحدهای راکدی که توانمندی بازگشت به چرخه تولید را دارند در قالب این طرح قرار می‌گیرند.
وی ادامه داد : احیای معادن راکد و توسعه زیرساخت های شهرک های صنعتی نیز از جمله واحدهای مشمول در این طرح هستند.
رئیس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی اظهار امیدواری کرد: سند آمایش تا پایان سال ۱۴۰۴ عملیاتی و در سطح کشور اجرا می‌شود.
وی ادامه داد :این طرح در هر استان به تفکیک شهرستان و فعالیت های صنعتی ، معدنی و تجاری و پتانسیل های موجود در هر استان، اجرایی می شود.
وی با بیان اینکه برخی واحد‌های صنعتی، بدون نقشه راه و زیرساخت مناسب در مناطق مختلف احداث شدند که باعث هدر رفت سرمایه شده است گفت: اجرای طرح آمایش نقشه راهی برای احداث صنایع در مناطق مختلف با توجیه اقتصادی است.
در ادامه اعضای حاضر نقطه نظرات خود را اعلام کردند.

منبع: شاتا

همچنین ببینید

Img20240417101430478 310x165 - دومین دوره رویداد بین المللی «کرمان آیدکس» از 24 اردیبهشت برگزار می شود

دومین دوره رویداد بین المللی «کرمان آیدکس» از ۲۴ اردیبهشت برگزار می شود

رویداد بین‌المللی «کرمان آیدکس» می‌کوشد با فراهم‌سازی زمینه گفت‌وگو بین بخش خصوصی واقعی، اندیشمندان و …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x