جهانی شدن مبل و منبت ملایر

اهمیت استفاده از فرصت جهانی شدن مبل و منبت ملایر

پایگاه خبری دنیای برند، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: جهانی شدن مبل و منبت ملایر یک اتفاق ارزشمند بود باید ازهمه ظرفیت‌های این حوزه برای رایزنی اقتصادی استفاده شود.

حجت الاسلام احد آزادیخواه پنجشنبه در جلسه فعالین صنعت مبل و منبت در ملایر با اشاره به جهانی شدن مبل و منبت این شهرستان از آن به عنوان یک اتفاق ارزشمند و بزرگ یاد کرد و گفت: امروز ملایر با یک سلاح قابل اعتماد در سطح کشور و بین المللی خودنمایی می‌کند.

وی افزود: این اتفاق ارزشمند که با نگرانی‌های متعددی از جمله اینکه آیا تاییده جهانی شدن را می‌گیریم یا نه همراه بود؛ افزود: این موفقیت حاصل هنر دست منبت کاران ملایر و پیگیری‌های صورت گرفته بود باعث شد امروز ملایر در این حوزه حرفی برای گفتن داشته باشد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دنیای امروز در حوزه اقتصادی و تجارت برند و بسته بندی حرف اول را می‌زند گفت: مبل و منبت نیز نباید از حوزه مستثنی باشد و هم اکنون که ثبت جهانی شدیم باید از فرصت برای برند شدن بهترین استفاده را ببریم.

وی استفاده از ظرفیت‌ها در حوزه مبل و منبت را یک امر مهم و ضروری برشمرد و گفت: این برند را هنرمندان این خطه نباید بفروشند چرا که این اعتبار و برند مختص مبل و منبت ملایر است. نیاز است در حوزه تبلیغات اتفاقات بهتری بیفتد، در این حوزه همه هنرمندان مبل و منبت باید پای کار باشند.

آزادیخواه با بیان اینکه صنعت مبل و منبت ملایر نباید تجزیه شود گفت: همه برنامه‌ها باید با هماهنگی و از یک محور انجام شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما به عنوان مسئول و خادم مردم آمادگی این را داریم تا انتقادات را بشنویم؛ افزود: بنده در خدمت فعالان و هنرمندان حوزه مبل و منبت ملایر هستم و قول می‌دهم تا جایی که در توانم باشد در این حوزه کم نگذارم.

وی با تاکید بر اینکه تشکیل یک تعاونی با اعضا و تعداد بالا امروز می‌تواند حوزه مبل و منبت ملایر را بیش از گذشته موفق کند؛ گفت: با تشکیل تعاونی با اعضای بالا می‌توانیم تسهیلات بالا و حذف واسطه‌ها را داشته و حرفی برای گفتن داشته باشیم و من به شما قول می‌دهم که می‌دهم که رایزنی اقتصادی را برای کشورهای هدف برای شما داشته باشم و کاهش هزینه‌ها را برای تولید بهتر و با کیفی‌تر شاهد باشیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اصل کار منبت چوب است و در این زمینه واردات را داریم؛ افزود: ملایر ظرفیت این را دارد که بتوان در حوزه پتروشیمی، برای تولید فوم و سایر منسوجات حوزه مبل و منبت جذب سرمایه‌گذار را در آینده داشته باشیم و این نیازها این حوزه از خود شهرستان تأمین کنیم.

وی اضافه کرد: برای راهزنی اقتصادی با کشورهای مقصد بنده می‌توان پیگیری لازم را داشته تا بتوانیم در قالب یک همایش در شهرستان نیازها و مشکلات را عنوان کرده و به صورت مستقیم رایزنی را با مسئولان کشورهای مقصد داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه حوزه صادرات مبل و منبت باید بیش از گذشته باشد و ارزآوری ا در این حوزه شاهد باشیم؛ تصریح کرد: با مساعدت و همکاری صدا و سیما تبلیغات رایگان ۵ هزار ثانیه‌ای را داریم و این یک کار ارزشمند برای دیده شدن مبل و منبت ملایر است.

آزادیخواه با تاکید بر اینکه در ساخت تیزرهای تبلیغاتی هنرمندان، روستاها و بخش‌های تولیدکننده مبل و منبت شهرستان ذکر و شیوه هنری رعایت شود؛ گفت: من از همه هنرمندان این حوزه تقاضا دارم مطالبات خود را بیان کنند و از من به عنوان نماینده بخواهید من خادم شما هستم و انتظاری ندارم افتخارم این است که بتوانم کاری برای مردم ملایر انجام دهم.

وی با بیان اینکه امروز همه ظرفیت‌ها آماده است و باید در حوزه صادرات مبلمان کارهای بهتری انجام شود؛ گفت: رایزنی اقتصادی را باید داشته باشیم و من این کار را انجام می‌دهم، ما نباید دنبال اختلاف باشیم باید فضا ایجاد شود که رشد اقتصادی و بهره‌وری را برای همه هنرمندان این حوزه داشته باشیم.

وی تاکید کرد: اگر می‌خواهید انجام دهید محور را مشخص کنید و محور یکی باشد در واقع باید از تجربیات دیگران نیز استفاده شود و به سمت تجارت تعاونی محور برویم که فراخوان بزنید که در این تعاونی همه وجود باشند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما اجازه نمی‌دهیم زحمتی که برای ملایر کشیده شده ناقص بماند؛ گفت: ناقص مصرف کردن خوب نیست این حوزه برای همه هنرمندان مبل و منبت است و همه باید از این ظرفیت استفاده ببرند.

 

در ملایر ۵ هزار و ۳۰۰ کارگاه و واحد تولیدی انواع مبلمان چوبی وجود دارد

در ادامه مهدی زهروند نیز اظهار کرد: در شهرستان ملایر ۵ هزار و ۳۰۰ کارگاه و واحد تولیدی انواع مبلمان چوبی وجود دارد و این صنعت اشتغال حدوداً ۱۰ هزار نفر به طور مستقیم شده است.

وی با بیان اینکه جهانی شدن صنعت مبل و منبت ملایر با تلاش شبانه روزی همه هنرمندان این حوزه به ثمر رسیده و نباید برخی از این برند منافع شخصی خود را داشته باشند؛ گفت: اگر تصمیمی در بستن قراردادها برای فروش و اقدامات دیگر در این حوزه گرفته می‌شود این تصمیمات با نظر خواهی همه فعالان این حوزه باشد.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

دبیر و سخنگوی شرکت تعاونی تأمین نیاز مبلمان انجام قراردادها با برخی فروشگاه‌ها را کمکی برای معرفی مبلمان ملایر دانست و گفت: این زمانی مهم است که ضربه‌ای به صنعت مبل و منبت وارد نشود و فروشگاه‌های بزرگ علاوه بر منافع خود برند ملایر را مد نظر داشته باشند.

وی به نصب بیلبردهای بین جاده‌های در برگزاری جشنواره زمستانی مبل و منبت ملایر اشاره کرد و گفت: در واقع باید شرایط طوری باشد که همه فعالان عرصه مبل و منبت بتوانند در این جشنواره حضوری فعال و رقابتی در کنار هم داشته و بهره لازم را از این جشنواره ببرند.

زهره وند یادآور شد: فضای مبل و منبت شهرستان نیازمند وحدت بی تر برای پیشبرد اهداف خود است و برخی اقدامات بدون برنامه می‌تواند زنگ خطری برای این حوزه باشد باید همه مواضع را مدنظر گرفت تا مشکلی برای این حوزه پیش نیاید.

زهروند با گریزی به مشکلات حوزه مبل و منبت ملایر در طول سال‌های متمادی از جمله ویروس کرونا که عملاً حضور خریداران و مسافران به شهرستان ملایر را محدود کرد؛ گفت: امیدواریم که با اقدام به موقع مسئولان شاهد حضور پرشور خریداران برای ایام عید نوروز در ملایر باشیم و با پیگیری‌های نماینده مردم ملایر در مجلس شاهد رفع مشکلات فعالان و هنرمندان حوزه مبل منبت ملایر باشیم.

 

در ادامه، میثم زندیه نیز با بیان اینکه اتاق اصناف از ظرفیت‌های خود برخوردار است؛ گفت: ملایر در حوزه مبل و منبت دارای پتانسیل بالایی است یک سوم درآمد شهر ملایر وابسته به صنعت مبلمان بوده با تحریم‌ها و مشکلات اخیر بحث مواد اولیه و مشکل زیادی در این صنعت داریم.

رئیس اتاق انصاف ملایر با بیان اینکه مهم‌ترین دغدغه در حوزه مواد اولیه از جمله چوب پارچه و… است؛ گفت: ما در واردات بسیار مشکل داریم باید پیگیری شود و مواد اولیه بتواند بدون واسطه و دلال‌ها به دست ما برسد.

وی با بیان اینکه در بسیاری واحدهای صنعتی مبلمان تهران در حال ورشکستگی هستند اما هنرمندان ما در ملایر با سختی این صنعت را حفظ کردند؛ گفت: ما کشورهای رقیب مانند ترکیه و چین داریم که بازارهای جهان را با قیمت کمتر در دست می‌گیرند اگر مواد اولیه مناسب و با قیمت نازل‌تر در دست داشته باشیم با توجه به ظرفیت بالایی که داریم می‌توانیم جایگاه خود را در جهان ارتقا ببخشیم و با قیمت مناسب‌تر محصولات خود را به بازار عرضه کنیم.

منبع: مهر

همچنین ببینید

The family health program in the name of Iran was registered globally 310x165 - برنامه سلامت خانواده به نام ایران ثبت جهانی شد

برنامه سلامت خانواده به نام ایران ثبت جهانی شد

سازمان جهانی بهداشت، «برنامه سلامت خانواده» را ابتکار جمهوری اسلامی ایران دانست و بر اساس …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x